דור 7: נחשפה ב.מ.וו סדרה 3 החדשה 2019

ב.מ.וו חשפה בפריז את סדרה 3 החדשה, המציעה לצד עיצוב מחודש, צמיחה במידות, מנועים מחוזקים והרבה יותר טכנולוגיה. הדגם יגיע לארץ במחצית 2019.

ששי כהן 03 באוק, 2018

5 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של ב.מ.וו סדרה 3, נחשפה אמש בפריז ב.מ.וו סדרה 3 החדשה, דור 7 למכונית הספורט-סדאן המצליחה בעולם. מיבואנית ב.מ.וו נמסר כי הדגם צפוי להגיע לישראל בתחילת המחצית השנייה של 2019.

לצד עיצוב מחודש, השומר על קווי העיצוב המקוריים של סדרה 3, אך לוקח אותם צעד אחד קדימה, עם עיצוב אתלטי ונועז יותר, מציגה המכונית צמיחה משמעותית במימדים, עם 4.71 מטר באורך (8.5+ ס"מ), 1.83 מטר רוחב (1.6+ ס"מ), ובסיס גלגלים שצמח ב-4.1 ס"מ ל-285 ס"מ. את סעיף השימושיות חותמת סדרה 3 החדשה עם תא מטען בנפח 480 ליטר.

בתוך תא הנוסעים מציעה המכונית עיצוב חדש ומודרני, עם שילובו לראשונה של לוח המחוונים הדיגיטלי "12.3 החדש של החברה, כשלצידו מסך מולטימדיה "8.8 או "10.3 בדגמים הבכירים. בין החידושים הנוספים: מערכת iDrive מדור 7, "עוזרת אישית דיגיטלית" הנענית לפקודות קוליות, בקרת אקלים עם 3 איזורים ותאורת אווירה ב-11 גוונים לבחירה. היצע מערכות הבטיחות כולל מעתה כסטנדרט: התרעה על שמירת מרחק, כולל זיהוי הולכי רגל, עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

היצע המנועים הרלוונטי לישראל כולל את דגמי הבנזין, כשבשלב הראשון גרסת הבסיס תחל עם דגם ה-320i, המצויד במנוע 2.0 ליטר 184 כ"ס ומומנט מרבי של 30.8 קג״מ, המציע תאוצה ל-100 קמ״ש ב- 7.2 שניות וצריכת דלק של 17.5 ק״מ לליטר בממוצע. מעליו תוצע גרסת ה-330i, המצוידת במנוע 2.0 ליטר 258 כ"ס ו-40.8 קג״מ, המציעה תאוצה ל-100 קמ״ש ב- 5.8 שניות וצריכת דלק של 17.2 ק״מ לליטר בממוצע. הגרסה החזקה ביותר בעת ההשקה הינה ה- M340i, המצוידת במנוע 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים, המפיק 374 כ״ס ומומנט מרבי של 51 קג״מ, המאיצים את הרכב ל-100 קמ"ש תוך 4.4 שניות בלבד.

בחטיבת הפלאג-אין הייבריד, תוצע ה-300e החדשה עם יחידה היברידית משודרגת, המציעה טווח נסיעה חשמלי טהור של 60 ק"מ לעומת 37 ק"מ עד כה, הספק משולב של 290 כ"ס, המאפשר תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות בלבד.