5 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של סובארו B4, המשפחתית הגדולה של היצרן, המתחרה כאן בקטגוריית מכוניות המנהלים, חושפת סובארו את הדור השביעי של הדגם, שהחל את דרכו כ-"לגאסי" בשנת 1989 ואף משווק בחלק מהעולם עד היום בשם הזה.
ה-B4 החדשה זוכה לשלדה חדשה, חזקה וקלה יותר, המשרתת כיום גם את דגמי ה-XV ופורסטר החדשים, ומבטיחה התנהגות טובה יותר של הרכב, לצד שדרוג הנוחות ובטיחות הנוסעים. העיצוב החיצוני, לא השתנה דרמטית ומהווה אבולוציה של הדור היוצא ומרכב אלגנטי.
בתוך תא הנוסעים מציעה ה-B4 החדשה קפיצה של ממש בעיצוב ובאיכות החומרים, עם תא נוסעים בניחוח פרימיום שלא ראינו בעבר בדגם, שלצד שלל משטחי וריפודי עור במגוון צבעים יוקרתיים, כולל גם מולטימדיה חדשה עם מסך "11.6, כורסאות מושבים מפנקות ועוד. אבזור הבטיחות משתדרג גם הוא ויכלול את שלל מערכות הבטיחות המתקדמות של סובארו (EyeSight ).
הדגם יוצע בשלב הראשון עם מנוע ה-2.5 ליטר הכמעט חדש של החברה, המפיק 182 כ"ס ו- 24.3 קג״מ, שיחד עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה כפולה כסטנדרט, מציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות. החדשה העיקרית מתחת למכסה המנוע, נמצאת דווקא בדגם ה-"XT טורבו " החדש (אני מניח שהשם הזה יעורר כמה מחובבי סובארו), המצויד במנוע הטורבו החדש של החברה, בנפח 2.4 ליטר, שמצטרף להיצע (לפחות בשוק האמריקאי) ומציע הספק של 260 כ"ס ומומנט מרבי של 38.3 קג״מ, המבטיחים ביצועים חמים במיוחד עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות.
מתי בארץ? הדגם שיושק רשמית רק בתערוכת ז'נבה בחודש הבא, צפוי להגיע קודם כל לשוק האמריקאי, הנחשב לאחד החזקים של הדגם בעולם. לנוכח הביקוש הנמוך לדגם בארץ (יחד עם קטגוריית המנהלים המצטמקת), ה-B4 החדשה תנחת כאן כנראה רק בתחילת 2020.