דור 8 לאגדה: פולקסווגן גולף 2021 במבחן דרכים

"הגולף הכי טכנולוגית והכי ספורטיבית למראה", מבטיחים בפולקסווגן כשהם מתארים את הדור ה-8 של הגולף. ולמה אנחנו חושבים שבמחיר של 157,900 שקל לגרסה הבכירה שנבחנת כאן, מסתתרת הצעה דווקא די מעניינת בשוק הישראלי ?

ששי כהן 15 באפר, 2021
פולקסווגן גולף 2021

בחודש החולף הושקה בארץ פולקסווגן גולף החדשה, דור 8 למשפחתית הגרמנית, שהפכה להיות אייקון בעולם הרכב עם יותר מ-35 מיליון עותקים שעלו לכבישים ברחבי העולם מאז החל הייצור של הדור הראשון ב-1974. למרות ההצלחה המרשימה, לפי ההערכות בעולם הרכב, ייתכן ומדובר גם בדור האחרון של הגולף שיגיע לעולם, בשל המעבר המהיר יחסית לעבר המכוניות החשמליות, וסדרת הדגמים החדשה " I.D " של פולקסווגן אשר אמורה להיות הדור הבא של דגמי היצרן והכח המניע המרכזי שלו לשנים הבאות.

גולף דור 8

אז מפגש במציאות עם הגולף החדשה לא חושף הפתעות מיוחדות: קווי העיצוב הכללים נותרו דומים, ואת עיקר השינויים המרכזיים בעיצוב תמצאו בחזית הרכב ובחלקה האחורי שעוצבו מחדש ומקנים לרכב הופעה מודרנית יותר ובמידה מסוימת גם יותר ספורטיבית. "זאת הגולף עם העיצוב הכי ספורטיבי שייצרנו בכל 8 הדורות" מתגאים בפולקסווגן, אך לצד ההצהרות, זוהי עדיין גולף שמרנית הרחוקה מלהיות מהפכנית. בדיוק מהסוג שמרבית הלקוחות שלה אוהבים. ועל בסיס את מה שעובד טוב לא מתקנים, אלא רק מעדכנים, פועל היצרן לאורך השנים וזה בהחלט מוכיח את עצמו במכירות.


אז לצד סבכה קדמית חדשה הכוללת פנסי חזית מסוג LED צרים ונאים מבעבר, גרסת המבחן שנבחנת כאן (1.5 ליטר לייף פלוס הבכירה), כוללת אבזור עשיר מבחוץ חיישני חניה היקפיים, שמשות אחוריות מושחרות, קיפול מראות חשמלי, גג שמש חשמלי, Keyless חכם המזהה אתכם שאתם מתקרבים לרכב ומשחרר אוטומטית את נעילת הרכב, חישוקי גלגלים קלים "17, מצלמת רוורס ותאורה אחורית מסוג LED. התוצאה מודרנית ומשביעה רצון, ורכב המבחן שהגיע בצבע כחול-סגלגל מיוחד, ייצר גם מעט עניין על הכביש.

תא נוסעים טכנולוגי

בתוך תא הנוסעים מציעה הגולף החדשה התקדמות גדולה לעבר העולם הדיגיטלי, עם אימוץ לוח שעונים דיגיטלי "10.25 הניתן לשלל אפשרויות התאמה אישית, ואף תומך עברית ויכול להציג את ספר הטלפונים שלכם בעברית בתוך אחד המחוונים. לצידו תמצאו גם מולטימדיה חדשה ומתקדמת עם מסך מגע "8.25, התומכת באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, ויחד עם תאורת אווירה במגוון צבעים מרשימים לבחירה (הכוללת גם את צבע המולטימדיה ולוח השעונים), מתקבלת כאן אווירה מאוד הייטקית בתא הנוסעים. אל אלו מצטרפים עיצוב חדש ונאה, איכות חומרים והרכבה מהגבוהים ביותר שתוכלו לקבל דגמים משפחתיים, לל מתגי מגע המחליפים את המתגים המסורתיים, ידית הילוכים אלקטרונית זעירה, משטח טעינה אלחוטי לנייד, הנעה בכפתור, בלם יד חשמלי, תאורת פנים חכמה מסוג LED, מושבים מרופדים בד בשילוב אלקנטרה ובאופן נדיר יחסית בקטגוריה גם מושב נהג חשמלי עם זכרונות ופונקציית מסאז' !

פולקסווגן גולף 2021

לצד האווירה המאוד נעימה והאבזור הנדיב, עם בסיס גלגלים צנוע יחסית של 262 ס"מ, המרווח בספסל האחורי קצת פחות מרשים, אך אלו ייהנו לפחות מאבזור נדיב מאחור הכולל גם בקרת אקלים נפרדת, צמד חיבורי מיקרו USB לטעינת הטלפונים ושלל תאי אחסון, מחזיקי כוסות ותאורה אישית. את סעיף השימושיות חותמת הגולף עם תא מטען קומפקטי יחסית בנפח 380 ליטר הממוצע בקרב משפחתיות האצ'בק.

בטיחות מושלמת

בסעיף הבטיחות מוצעים כל דגמי הגולף החדשה בארץ עם מפרט עשיר כסטנדרט הכולל: מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי כלי רכב בשטח מת לסיוע בעת מעבר נתיב, מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית מורחבת, מערכת התראת עייפות ו-6 כריות אוויר, כאשר רמת הגימור LIFE PLUS הבכירה שנבחנת כאן כוללת בנוסף את מערכת ה-Travel Assist המציעה יכולות ניהוג חצי אוטונומיות ממהירות 0 -210 קמ"ש עם שליטה של הרכב על ההגה ודוושות התאוצה והבלם. מעבר לכך, למכונית ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

פולקסווגן גולף 2021

צעד קטן לעבר העידן החשמלי

הגולף החדשה משווקת בארץ בדגמי 1.0 ליטר 110 כ"ס או 1.5 ליטר 150 כ"ס אותו לקחנו למבחן. על הכביש לא תמצאו מהפכות מול הדגם היוצא שעשה שימוש באותה יחידת כח פופולרית של היצרן, וגם כאן מדובר ביחידת כח יעילה, הכוללת מנוע טורבו 4 צילינדרים המפיק 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ, אשר יחד עם תיבת הילוכים DSG עם 7 הילוכים, מציע ביצועים זריזים (8.5 שניות ל-100 קמ"ש) החלפות הילוכים חלקות שכמעט ואינן מורגשות, אחיזת כביש גבוהה, נסיעה חלקה ונעימה ואפילו די מהנה. יחד עם מתלה אחורי מסוג רב-חיבורי, מדובר גם במכונית נוחה מאוד ואף שקטה לנהיגה עם בידוד מרשים של רעשי חוץ ומנוע. את החידוש העיקרי בדגם החדש תמצאו בתוספת של יחידת ה-mild Hybrid, המציעה יחידה מיקרו היברידית המסייעת קלות לצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים יותר, שיחד עם טכנולוגיית ניתוק צמד צילינדרים בשיוט, מתקבלת מכונית חסכונית יותר בדלק מבעבר, עם צריכה של קרוב ל-14 ק"מ לליטר בממוצע במבחן.

פולקסווגן גולף 2021

שווה את הכסף?

מחיר פולקסווגן גולף החדשה מתחיל כיום ב-134,900 שקל לגרסת ה-1.0 ליטר הבסיסית, צומח ל-146,900 שקל לגרסת ה-1.5 ליטר ונעצר ב-157,900 שקל לגרסת ה-1.5 ליטר הבכירה והמאובזרת מאוד שנבחנת כאן. בתמורה למחירים הנ"ל תקבלו את אחת מהמשפחתיות הטובות, הבטיחותיות והאיכותיות ביותר שניתן לקבל היום, כאשר הבעיה העיקרית של הדגם תהיה בריחת הלקוחות לעבר שוק הג'יפונים שהפך להיות הפופולרי ביותר כיום. לדעתנו, גרסת ה-1.0 ליטר הבסיסית עשויה לתת מענה ראוי עבור מרבית הלקוחות של הדגם, אולם דווקא הגרסה הבכירה שנבחנת כאן ועולה סכום של 157,900 שקל, שאולי נראה לכם כבר יקר למדי, אם תפתחו רגע את הראש ותנסו לחשוב מחוץ לקופסה, אם תתעלמו רגע מהסמל העממי בחזית, ייתכן ויש לכם כאן אאודי A3 שהתחפשה לרכב עממי, המצוידת בכמעט אותם המכלולים בדיוק, לא פחות איכותית, אולי קצת פחות יפה, אבל הרבה יותר מאובזרת והרבה יותר זולה.



עוד ממבחני דרכים