"האייפון של הקטנועים": קטנועי גוגורו החשמליים מגיעים לישראל

מוטב מאוחר מאשר אף פעם: קטנועים חשמליים ראשונים של חברת gogoro נחתו בארץ לצרכי תקינה, לקראת התחלת שיווקם בארץ בחודש אפריל במודל שיכלול החלפת סוללות בתחנות ונסיעה ללא הגבלת ק"מ בתשלום חודשי קבוע.

ששי כהן 03 בינו, 2022
קטנועי גוגורו בישראל

שנתיים לאחר שהודיעה חברת מטרו מוטור על כוונותיה לשווק בארץ את הקטנועים החשמליים מתוצרת גוגורו (gogoro) הטייוואנית, לאחר עיכוב ממושך שנבע מווירוס הקורונה ובעיות המלאי, נחתו בארץ דגמים ראשונים של הקטנוע החשמלי והמתקדם, המתיימר להיות "האייפון של הקטנועים" ונחשב כיום למותג הצומח ביותר בשוק הקטנועים הענק בטייוואן.

צמד הקטנועים שהוצגו הבוקר לעיתונאים במסגרת מסיבת העיתונאים השנתית של חברת מטרו מוטור, הינם דגם ה-Viva שמיועד לשימוש עירוני ולמעשה מהווה תחליף איכותי ונוח יותר לאופניים חשמליים, אך בניגוד למדינות מעבר לים שם אין צורך ברישיון לדגם, בארץ הוא מחויב עדיין ברישיון בסיסי לקטנוע ולא ברור כרגע איך עדיין מתכננים לשווק אותו (אולי כרכב שיתופי עירוני).

קטנועי גוגורו בישראל

גוגורו viva מימין שלא ברור אם ידרוש רישיון נהיגה, וסדרה 2 משמאל שאמור להוביל את המכירות בארץ.

הדגם המעניין יותר הוא הגוגורו מסדרה 2 של היצרן, קטנוע חשמלי סטייליסטי בעל עיצוב שובה עין, שפע של אפשרויות התאמה אישית ומפרט מרשים ואיכותי, המציע ביצועים המקבילים לקטנוע 125 סמ"ק, עם מהירות מרבית שנעה סביב ה-90 קמ"ש וטווח נסיעה עד 170 ק"מ (בנסיעה עירונית לפי נתוני היצרן). לצד רצפה שטוחה לחלוטין, מצויד הקטנוע גם בלוח שעונים דיגיטלי, מפתח חכם, בלמים משולבי ABS, אופציה למערכת איתור/ מיגון נשלטת דרך אפליקציה ואפילו אופציה למצב "רוורס" לביצוע חניות קל יותר.

קטנוע חשמלי גוגורו בישראל

קטנוע גוגורו והסוללה הנשלפת (מצויד ב-2 כאלה)

החדשה העיקרית בקטנוע החשמלי נובעת באופן טעינת הכלי שלא יתאפשר בבית הלקוח, אלא כולל צמד סוללות נשלפות אותם יחליף הלקוח בתחנות החלפת סוללות ייעודיות שיוקמו ברחבי הארץ, בדומה לרעיון של בטר פלייס שלא צלח כאן בעבר. יחד עם זאת, תחנות ההחלפה הינן מודרניות וידידותיות למשתמש ומזכירות בתצורה שלהן תחנות להחלפת סרטים של בלוקבסטר מהעבר, והחלפת הסוללות אורכת שניות בודדות.

קטנועי גוגורו

להיט היסטרי בטיוואן

במטרו מוטור לא חושפים לעת עתה את עלות הקטנוע, ואת עלויות המסלולים שיוצעו ללקוחות, אך מדברים על מסלול שיכלול נהיגה ללא הגבלה והחלפת סוללות כמה שרוצים במחיר אחיד, עם שיטת שיווק חדישה שלדבריהם תגרום לכל אחד לרצות להחזיק בבעלותו קטנוע של גוגורו.

במטרו מוטור בונים מאוד על העתיד החשמלי, והקטנועים החדשים יחד עם מותגים חשמליים נוספים של היבואן ישווקו תחת חטיבת "מטרו אלקטריק" החדשה. השקה רשמית של קטנועי גוגורו בישראל צפויה בחודש אפריל הקרוב.