בדרך לישראל: טויוטה היילנדר היברידי 7 מושבים ביבוא סדיר

טויוטה היילנדר, רכב הפנאי ההיברידי 7 מושבים הגדול של טויוטה, נחשף בגרסה מחודשת ועם הצהרה מפתיעה על התחלת שיווקו לראשונה גם בשוק האירופאי, מה שסולל את דרכו גם ליבוא רשמי לארץ. מתי בישראל?

ששי כהן 11 במאי, 2020
טויוטה היילנדר היברידי 2020

בדיוק שנה לאחר שנחשף בארה"ב הדור הרביעי של טויוטה היילנדר, רכב הפנאי 7 מושבים הגדול של טויוטה, חושפת הבוקר החטיבה האירופאית של טויוטה שהדגם יוצע לראשונה בשוק האירופאי וישווק שם בגרסת 7 מושבים 4X4 עם הנעה היברידית חסכונית וידידותית לסביבה. ההיילנדר מעולם לא שווק בישראל באופן רשמי, אך שלל עותקים שלו הגיעו לארץ במסגרת יבוא אישי או היבוא המקביל. עכשיו עם הרישוי האירופאי החדש, נסללה הדרך שלו גם לשיווק סדיר בישראל.


ההיילנדר ההיברידי יתמקם בראש דגמי הפנאי של היצרן באירופה, מעל הראב 4, ה-C-HR והיאריס קרוס שנחשפה בחודש החולף, ואמור להציע לראשונה רכב פנאי היברידי 7 מושבים עם יכולות קלילות גם לשטח. הגרסה האירופאית זוכה גם לחזית מעט שונה, המיישרת קו עם שפת העיצוב של דגמי הפנאי של היצרן באירופה, ותציע מרכב 7 מושבים הנמתח על אורך של 4.95 מטרים, עם הבטחה לאכלוס גם צמד מבוגרים בשורת המושבים השלישית. אלו שיקפלו את צמד המושבים בסוף לתוך רצפה שטוחה, יזכו בתמורה לתא מטען נדיב בנפח 658 ליטר.

טויוטה היילנדר היברידי 2020

אבזור הדגם יכלול מולטימדיה עם מסך "12.3 התומכת באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מערכת ניווט מקורית, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, תצוגה עילית של נתוני הדרך על השמשה הקדמית, מזגן מפוצל לשלושת שורות המושבים, תאורת פנים עשירה, שקעי USB לכל שלושת שורות המושבים, חימום ואיוורור מושבים קדמיים ועוד. בסעיף הבטיחות, מצויד הרכב בחבילת הבטיחות המקורית TSS 2 של טויוטה.

טויוטה היילנדר היברידי 2020

הדגם שפותח על שלדת ה-GA-K החדשה של היצרן, ישווק באירופה עם יחידת הכח ההיברידית של החברה מהדור הרביעי, הכוללת מנוע בנזין 2.5 ליטר וצמד מנועים חשמליים, המפיקים הספק משולב של 244 כ"ס, ויחד עם הנעה כפולה, מציעים צריכת דלק של 15.1 ק"מ לליטר בממוצע (לפי תקן ה-WLTP המחמיר יותר), לצד פליטת CO2 נמוכה של 146 גרם לק"מ.

 מחברת יוניון מוטורס יבואנית טויוטה, נמסר כי הדגם צפוי להגיע לארץ בתחילת 2021.