האם מספר הקילומטרים שהרכב נוסע משפיע על מחיר הביטוח?

מרבית פוליסות הביטוח מקיף לרכב לא מגבילות את מספר הק"מ שאתם מבצעים מדי שנה, אך לאחרונה יותר חברות ביטוח מציעות לכם הפחתת מחיר בתמורה להגבלת הנסועה השנתית. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

מדור שיווקי 25 בנוב, 2021

התשובה היא : לא בדיוק. למרות שחברות הביטוח אינן מודדות קילומטרז' שנתי ונותנות לכם הצעה לפי כמות הקילומטרים שנסעתם, ישנם בהחלט מסלולים של הגבלת קילומטרז' לביטוח המקיף.

כך זה עובד : הלקוח מתחייב מול חברת הביטוח שלא לעבור קילומטרז' מסויים במהלך השנה, ומקבל הצעה בהתאם למה שנקבע מול חברת הביטוח בהתאם ובצירוף הנחות לפוליסה רגילה. יש לציין, כי באם הלקוח עובר את מכסת הקילומטרז' שעליה הוא התחייב מול חברת הביטוח, ראשית החברה לחייב את הלקוח בתעריף גבוה יותר מבדרך כלל.

לכן, ישנם אכן מקרים בהם הקילומטרז' יכול להשפיע על הסכום שתשלמו על הפוליסה, אך אין זה אומר שבכל פוליסה חברת הביטוח מודדת לכם קילומטרז' ונותנת הצעת מחיר בהתאם לביטוח מקיף.

האם יש לקילומטרז' השפעה?

התשובה מתחלקת לשתיים. בעיקרון, התשובה היא לא. כלומר, בדרך כלל פוליסות ביטוח מקיף או פוליסות אחרות, לא לוקחות בחשבון מספר קילומטרז' כנתון שמשפיע על תמחור הפוליסה. זאת אם אנחנו מכוונים לפוליסה כללית, לא כזו שמיועדת לבעל רכב עם אפיונים מסוימים.

יחד עם זאת, יש מקרים בהם חברות הביטוח כן לוקחות בחשבון את מספר הקילומטרז' שהנהג עושה. למשל, ישנם מסלולים ספציפיים שמתייחסים לנתון זה ומשקללים אותו, על מנת לבנות הצעת מחיר שיכולה להתאים ספציפית לבעל הרכב. צריך לומר, מי שרוצה ליהנות מהנחות בפוליסה, בהחלט יכול לתת את מספר הקילומטרז' שהוא עובר כנתון שיכול לעזור לו להוזיל עלויות (אם הוא לא נוהג הרבה, אז הסיכון שחברת הביטוח לוקחת על עצמה, הוא נמוך יותר לכן משתלם לה להוזיל עלויות).

בכל מקרה, זה לא חד משמעי. ישנן חברות שלא מתייחסות לנתון הזה, מסיבות שונות, בין היתר בגלל שהוא יכול להשתנות ואי אפשר לקבוע על פיו את התמחור לשנה הבאה. לעומת זאת, ישנן חברות שמשתמשות בו בשביל לתת הנחות ללקוחות פוטנציאליים.

כיצד בוחרים פוליסת ביטוח בצורה נכונה?

לפני שאנחנו ממהרים לרכוש פוליסת ביטוח מקיף לרכב, רצוי מאוד להיכנס למנוע WOBI ולקבל שם את כל המידע הרלוונטי אודות הפוליסות השונות וכן הצעות מחיר משתלמות. דרך WOBI נוכל גם לראות מתי נקבל הצעת מחיר על פי קילומטרז' ומתי לא ובאילו תנאים.
זה יכול לעזור לנו להתמקח עם החברות השונות ולקבל בסופו של דבר הצעת מחיר שתהיה אטרקטיבית, תשתלם, וכך נוכל ליהנות מהצעה שתספק את כל הצרכים שלנו ותהיה נוחה לכיס.