הג'יפון החדש והאופנתי של אופל עולה על כבישי ישראל

לאחר היעדרות של 3 שנים מהשוק, חוזר אופל מוקה לישראל בדור חדש, אופנתי ובטיחותי מבעבר, שישווק כאן בדגמי טורבו בנזין וגרסה חשמלית. המחיר יחל מ-133,000 שקל.

ששי כהן 22 בנוב, 2021
אופל מוקה החדשה 2022

צילומים: רונן טופלברג

קבוצת לובינסקי יבואנית אופל, השיקה הבוקר את הדור השני של אופל מוקה בישראל, רכב הפנאי הקומפקטי שלהם שמתחרה בקטגוריית ה-B-SUV ויוצע כאן לראשונה גם בגרסה חשמלית כבר עם התחלת השיווק. המוקה הינו הראשון בסדרת הדגמים החדשה של היצרן ולדברי דני שביט מנכ"ל קבוצת לובינסקי: " בשנתיים וחצי שחלפו מאז שקיבלנו את זיכיון היבוא של אופל לישראל, נוצרה זהות ייחודית למותג. אם פעם אנשים היו נכנסים לאולם התצוגה של אופל כדי לחפש אחר דיל טוב, היום הם נכנסים כי הם חושקים באופל".

המוקה החדשה מציעה את את שפת העיצוב החדשה של היצרן, הכוללת חזית חדשה ונאה במיוחד המשלבת בין הופעה מודרנית למראה רטרו, עם סבכה קדמית בצורת משקף המאחדת את הגריל ויחידות התאורה במראה ייחודי. הדגם יוצע החל מרמת הגימור השניה בדגמי הבנזין (GS-LINE) וכסטנדרט בדגם החשמלי עם צביעה דו-גוונית מרהיבה הכוללת גג, קורות, מראות צד ומכסה מנוע בצבע שחור

היצע הדגמים

הדגם ישווק בארץ עם 2 מנועים לבחירה: אופל מוקה טורבו המצויד במנוע בנזין 1.2 ליטר המפיק 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים והנעה קדמית, ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וצריכת דלק של 16.66 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן לצד דרגת זיהום אוויר 7. לצידו תוצע גרסת המוקה e , הגרסה ה-100% חשמלית של הדגם המצוידת במנוע המפיק 136 כ"ס  ומומנט של 26.5 קג"מ, אשר יחד עם סוללת 50kWh, מציעים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות, מהירות מרבית של 150 קמ"ש וטווח נסיעה של 338 ק"מ בין טעינות. מיקום הסוללה ברצפת הרכב מפנה מקום חיוני מאחור ומאפשר תא מטען נדיב יחסית בנפח 310 ליטר. ניתן לטעון את הדגם ממצב ריק לגמרי בעמדת טעינה מהירה (100 קוט"ש) ל-80 אחוזים תוך 30 דקות, השווים לתוספת של 100 ק"מ טווח בכל 10 דקות טעינה. טעינה מלאה 0-100% מעמדה ביתית המספקת 11 קוט"ש תארך כ- 5 שעות או בהתאמה לעמדות עם קצב טעינה נמוך יותר.

אופל מוקה החדשה 2022

תא נוסעים טכנולוגי

תא הנוסעים כולל עיצוב מתקדם וחדשני, עתיר מסכים עם לוח שעונים דיגיטלי "7 ומולטימדיה "7 בגרסת הכניסה או לוח שעונים "12 ומסך מולטימדיה "10 ברמות הגימור הגבוהות יותר, השולטת גם על מספר מערכות של הרכב ותורמת למיעוט יחסי של מתגים בתא הנוסעים, אך יחד עם זאת, ללא וויתור על מתגים קלאסיים הנוחים יותר לתפעול מערכות חיוניות. לראשונה יצויד הדגם בחבילת בטיחות מקורית מתקדמת הכוללת בכל רמות הגימור התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת שטח מת במראות הצד, החלפת אורות אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, מצלמת רוורס ועוד.

אופל מוקה החדשה 2022

רמות גימור

גרסת הבנזין תשווק ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מרמת הגימור הבסיסית מצויד הרכב במולטימדיה "7 הכוללת קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בלם יד חשמלי, חישוקי גלגלים "17 קלים, תאורת LED חיצונית היקפית, שמשות אחוריות מושחרות, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת אווירה פנימית, קיפול מראות חשמלי, בורר מצבי נהיגה ועוד. רמת הגימור האמצעית "GS-Line" כוללת בנוסף: ריפוד מושבים משולב בד ודמוי עור, מסך מולטימדיה 10 אינץ', חישוקי סגסוגת 18 אינץ', BLACK PACK – גימור שחור לסמלים, פגוש קדמי ומסביב לגריל, השפעת מצב ספורט על צליל המנוע, ההיגוי, העברת הילוכים, מיפוי דוושת תאוצה ועוד. רמת הגימור הגבוהה "Ultimate" כוללת גם ריפוד מושבים מאלקנטרה משולב עור תעשייתי, חימום למושבים קדמיים ויחידות תאורה בחזית מסוג מטריקס LED. הגרסה החשמלית תוצע רק ברמת הגימור הגבוהה.  

אופל מוקה החדשה 2022

היבואן מעריך שהיקף המכירות של הדגם יעמוד בקצב של 100 מכוניות בחודש (סה"כ 1,200 בשנה) ומקווה שבעזרת הדגם החדש, יצליח מותג אופל להגיע לנתח שוק של קצת יותר מ-1% משוק הרכב הישראלי בשנה הבאה. את השנה החולפת סיימה אופל עם קצת יותר מ-1,500 מסירות, צמיחה של 50% מול אשתקד. המוקה החדשה תשווק עם אחריות ל-4 שנים או 120,000 ק"מ ואחריות לסוללה בדגם החשמלי ל-8 שנים או 160,000 ק"מ.

מחירים:

  • אופל MOKKA 1.2 טורבו, ברמת ELEGANCE – 132,990 שקל
  • אופל MOKKA 1.2 טורבו, ברמת GS-LINE – 136,990 שקל
  • אופל MOKKA 1.2 טורבו, ברמת ULTIMATE – 141,990 שקל
  • אופל MOKKA-e (חשמלית), ברמת E-ULTIMATE – 158,990 שקל

 

עוד מחדשות רכב