הדואר בא היום באמזון הכחול…

שנה לאחר שהודיעה אמזון שתרכוש 100,000 מסחריות חשמליות שיפותחו עבורה ע"י ריביאן (Rivian) האמריקאית, נמסרה אמש החשמלית הראשונה העונדת את לוגו אמזון בחזית לענקית המסחר, כחלק ממעבר לצי רכבי שליחויות 100% חשמלי.

ששי כהן 09 באוק, 2020
רכב חשמלי אמזון

שנה לאחר שחשפה ענקית המסחר אמזון את תוכניותיה למאבק בזיהום האוויר והצטרפותה לאמנת התחייבות האקלים שמוביל האו"ם, עם רכישה של 100,000 מסחריות חשמליות שיפותחו בעבור החברה ע"י יצרנית הרכב החדשה ריביאן מארה"ב, נמסרה אמש רשמית לחברה המסחרית החשמלית הראשונה של החברה העונדת את הלוגו של אמזון בחזית. הרכב הוא הראשון מבין 100,000 עותקים שימסרו לחברה בעשור הקרוב ויסייעו לחברה בצמצום פליטת המזהמים הגבוהה, של החברה השולחת קרוב ל-10 מיליארד חבילות בשנה.


רכב המשלוחים החדש של אמזון מיוצר ע"י יצרנית הרכב החשמלית האמריקאית החדשה ריביאן (Rivian), אשר נהנתה מהשקעה של 700 מיליון דולר ע"י אמזון ו-400 מיליון דולר ע"י פורד, אשר אפשרו פיתוח מסחרית חשמלית יעילה למשלוחים, בטיחותית לנהג (עדיין רחוק היום של מסחרית אוטונומית מלאה) וכמובן ידידותית לסביבה, עם 0 פליטת מזהמים, מה שיכול להביא לחיסכון של מיליוני טון פליטת CO2 בשנה, ברגע שתסתיים החלפת צי הרכבים של החברה בתוך עשור.

אמזון התחייבה ליצרנית הרכב על רכישה של לא פחות מ-100,000 מכוניות עד שנת 2030, כאשר עד סוף 2022 יסופקו לחברה כ-10,000 מסחריות ראשונות. הדגם יוצע ב-3 תצורות שונות בהתאם לדרישות החברה, כאשר גרסת הייצור הראשונה נחשפה אתמול. בשל המרחקים הגדולים בארה"ב ומגבלות הסוללה לעת עתה, מדובר ברכבים שישרתו את הקילומטרים האחרונים (Last Mile), מה שאומר שהם יהיו בעיקר רכבי חלוקה עירוניים, או בין- עירוניים קצרים יחסית. אמזון לא מספקת לעת עתה נתונים טכניים אודות הרכב, ומסתפקת בינתיים בהצהרות על חיזוק המרכב מבחינה בטיחותית סביב הנהג, מצלמות 360 מעלות, חבילת בטיחות משודרגת, תמיכה בסייעת הוירטואלית "אמזון אלכסה" ומרכב שימושי ונח במיוחד לפעילותו של שליח בחברה.

כבר היום מפעילה אמזון 1,800 רכבים חשמליים באירופה ומאות אופניים חשמליים שמשמשים למסירת חבילות קטנות במרכזי הערים הצפופות באירופה ובניו-יורק. אסטרטגיית החלפת צי הרכבים לחשמלי תתבצע גם בהודו ובמזרח עד להגעת היעד של 0 פליטת מזהמים ב-2040.



עוד מחדשות רכב