הונדה אינסייט החדשה במבחן דרכים ראשון בישראל

קטגוריית המשפחתיות ההיברידיות הפורחת בישראל, זוכה לחיזוק של הונדה אינסייט החדשה (בזכות יבוא מקביל), המבטיחה את תא הנוסעים הגדול בקטגוריה ואת הביצועים הספורטיביים בחבורה, אך גם במחיר הגבוה מהמקובל. שווה את הכסף?

ששי כהן 25 ביונ, 2019
הונדה אינסייט החדשה

לאחר יותר מחצי שנה של הבטחות ודיבורים, ביטל משרד התחבורה בחודש החולף את האיסור לייבא לארץ מכוניות בתקינה אמריקאית, מהלך המאפשר יבוא לא רק של דגמים חדשים של מותגי רכב אמריקאים, אלא גם מכוניות יפניות המיוצרות בארה"ב עבור השוק האמריקאי, ולא יכלו להגיע עד כה לישראל. אחת מהן, היא הונדה אינסייט החדשה שבעקבות החוק החדש, הזדרזה להגיע לארץ, אך בדרך שונה מהמקובל: לא דרך היבואן הרשמי, אלא דרך חברת טרגט מוטורס שקיבלה את אישור משרד התחבורה לפעול כיבואן מקביל. מה יש לדגם החדש להציע בשוק המקומי? יצאנו למבחן דרכים ראשון בארץ הקודש.


קצת היסטוריה…

הדור הראשון של הונדה אינסייט היה רכב דו-מושבי בתצורת קופה עתידנית שהוצג ב-1999 והיה לדגם ההיברידי הראשון שנמכר בארה"ב.למרות העיצוב המתקדם והטכנולוגיה החדשנית של הונדה, להיט הוא לא היה. הדור השני שהוצג ב-2009, הציע מרכב משפחתי קומפקטי 5 דלתות שכוון לקהל גדול יותר (גם באירופה), ונמכר במספרים נאים למרות שלא הצליח לתת פייט אמיתי לטויוטה פריוס שהפכה למלכת המכוניות ההיברידיות בעולם. מעבר לכך, הוא שווק גם בארץ ונמכר באלפי עותקים, עד לסיום המלאי של הדגם ששיווקו פסק ב-2015.

הונדה אינסייט החדשה

הונדה אינסייט החדשה מול אינסייט דור 2

הונדה אינסייט דור 3

הדור השלישי של האינסייט נחשף בארה"ב לפני כשנה ואף מיוצר שם, אך לפני כחצי שנה הגיע גם ליפן. בשונה מהדורות הקודמים, הפעם בהונדה לא ניסו להתחכם ולנסות לייצר עוד רכב עם עיצוב עתידני שיהיה קשה לעיכול ללקוחות רבים, והדור החדש זכה למרכב סדאן משפחתי קלאסי, עם עיצוב אלגנטי-ספורטיבי המזכיר לא מעט את גרסת הסדאן של הסיוויק, פנסי חזית מסוג Full-LED, פנסים אחוריים משולבים LED וחישוקי גלגלים קלים "16, המשלימים הופעה נאה ואמורים לסייע לפניה לקהל גדול מבעבר. מעבר לכך, מדובר במכונית הגדולה בקטגוריה, המציעה מרכב באורך של 4.66 מטר, רוחב של 1.82 מטר, גובה של 1.41 מטר ובסיס גלגלים של 270 ס"מ, המספקים תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים, לצד תא מטען בנפח 427 ליטר, נפח מכובד למכונית סדאן הודות למיקום הסוללות מתחת למושב האחורי ולא בתא המטען.

הונדה אינסייט החדשה

גדולה ומרווחת מהמקובל בקטגוריה

תא נוסעים

כניסה לקבינה חושפת סביבת נהג ונוסעים מודרנית ונאה, עם דשבורד המבוסס על הסיוויק הנוכחית. איכות החומרים וההרכבה גבוהה, במרכז לוח השעונים ממוקמת מולטימדיה מקורית "8 (בגרסת ה-EX הנבחנת) עם מסך "צף", התומכת באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו המאפשרים הרצת WAZE, אך מדובר במערכת אמריקאית שאינה קוראת את מרבית תדרי הרדיו הישראלים שתוחלף ע"י היבואן במערכת אנדרואיד. מעבר לכך, מדובר ברכב עתיר טכנולוגיה, עם לוח שעונים משולב מסך דיגיטלי "7 הניתן להתאמה אישית ואף הקרין במהלך הנסיעה את נתוני הניווט בעברית בלוח השעונים המקורי. מכיוון שמדובר ברכב בתקינה אמריקאית, מד המהירות האנלוגי מציג מהירות במייל ולא בקמ"ש, אך מד המהירות הדיגיטלי, יחד עם מדי המרחק המתאפסים מציג בקמ"ש תקני. גם בקרת האקלים הדיגיטלית מציגה טמפרטורה בפרנהייט במקום צלזיוס, אך ייתכן וניתן לשנות את זה. מעבר לכך, המושבים רכים ומזכירים מעט כורסאות נוחות, אך חסרים מעט תמיכה צידית ומצוידים בריפודים נאים ונעימים מבד, המדפנים גם את דלתות הרכב ותורמים למראה יוקרתי בתא הנוסעים.

הונדה אינסייט החדשה

תא נוסעים מרווח, איכותי מאוד ומאובזר למדי בדגם ה-EX

בטיחותית

מעבר לכך, את ידית ההילוכים המסורתית מחליפים מתגים אלקטרונים בטכנולוגיית (Shift-By-Wire), בלם היד חשמלי ולצידם תמצאו שלל תאי אחסון שימושיים בגדלים שונים, כולל אחד ענק בין המושבים הקדמיים המסוגל לאכלס בקבוק 1.5 ליטר בקלות, תא אחסון מרכזי חכם עם שלל פטנטים של אחסון בדיוק כמו שהונדה יודעים לעשות. בסעיף החובה, אין פתחי מיזוג ליושבים מאחור, ההגה אינו מצופה עור (בדומה למרבית הדגמים האמריקאים) ולמרות אבזור עשיר, המראות אינן מתקפלות חשמלית. מעבר לכך, הנדסת האנוש מצוינת וקל להתמצא ולתפעל את מערכות הרכב השונות. בסעיף הבטיחות מצוידת המכונית כסטנדרט בחבילת הבטיחות (Honda Sensing®) הכוללת התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורי נהיגה, מצלמת רוורס מקורית והחלפת אורות אוט' (אור רגיל/גבוה). דגם ה-EX המאובזר כולל גם מלמה צדדית המצלמת את הנתיב הימני בכל הפעלה של ידית האיתות לכיוון ימין, המאפשרת חזרה בטוחה לנתיב הימני לאחר עקיפה לדוגמה.

על הכביש

הונדה אינסייט החדשה מצוידת ביחידת כח היברידית מהדור החדש של היצרן, הכוללת מנוע בנזין 1.5 ליטר ומנוע חשמלי בהספק של 96kW המפיקים הספק משולב של 151 כ"ס ו-27.2 קג"מ ומשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. על הכביש מדובר ביחידת כח חזקה מהמקובל בקרב המשפחתיות ההיברידיות בארץ, כאשר בחירה בבורר מצבי הנהיגה במצב "Eco" מספקת נסיעה שקטה להפליא, חווית נהיגה היברידית מפנקת ואפשרות לנסוע על חשמל בלבד במהירויות נמוכות. בחירה במצב "Sport" מדליקה את מנוע הבנזין כבר מעמידה, מחזקת את תגובה דוושת הגז, משנה את תגובת תיבת ההילוכים ויחד עם לוח שעונים שמקבל חיזוקי אווירה בצבע אדום, מספקים תגובה נמרצת של המנוע ונהיגה בעלת אופי ספורטיבי ומהנה יותר, כאשר הזינוק הקלאסי מעמידה ל-100 קמ"ש לקח לנו מעט יותר מ-8 שניות, ביצועים הטובים מהמקובל בסגמנט הנ"ל. מעבר לכך, אחיזת הכביש של הרכב גבוהה, ובדומה למה שהורגלנו מהונדה, אפשר לדבר כאן אפילו על חווית נהיגה כשהכביש מסתלסל, למרות שמדובר במכונית היברידית המכוונת בעיקר לנהיגה חסכונית. מעבר לכך, מדובר גם במכונית נוחה להפליא, בין השאר הודות למתלה אחורי רב חיבורי, המספק נהיגה רכה ונינוחה, עם גיהוץ מרשים של בעיות האספלט הישראלי. בסעיף צריכת הדלק החשוב במיוחד במכוניות מהסוג הנ"ל, עמדה צריכת הדלק של המכונית על כמעט 20 ק"מ לליטר בימי המבחן.

הונדה אינסייט החדשה

החל מ-143,900 שקל

הונדה אינסייט 2019 החדשה נכנסת לקטגוריית המשפחתיות בארץ שאמנם סובלת מירידה בביקוש עקב מעבר לדגמי הקרוסאוברים השונים, אך מנגד משתייכת לקבוצת המשפחתיות ההיברידיות שהשתלטו על מכירות הסגמנט. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר ביבוא מקביל ולא ביבוא של היבואן הרשמי, הרכב לא ישחק בשוק ציי הרכב ופונה ללקוחות פרטיים בלבד, ומצויד בתג מחיר שמתחיל ב-143,900 שקל לדגם ה-LX שכולל את מרבית התוספות, או 160,000 שקל לדגם ה-EX המאובזר הנבחן כאן, העשוי למלא בעיקר את החור שנוצר עם הפסקת שיווק מכוניות המנהלים ההיברידיות בישראל (למעט הקאמרי) בעקבות המיסוי הירוק המעודכן, ולהציע מכונית משפחתית היברידית גדולה וחזקה מהמקובל, אך במחיר שעדיין זול משמעותית מטויוטה קאמרי לדוגמה.


עוד ממבחני דרכים