הונדה ג'אז ידנית מבחן דרכים

לצד יתרונותיה המסורתיים במרווח פנים מצוין, מנוע חסכוני בדלק ואמינות מושלמת, צוידה הונדה ג'אז הידנית לאחרונה גם במחיר זול יותר ובנוסף היא גם במבצע סוף שנה. שווה את הכסף?

ששי כהן 25 בדצמ, 2013

מותג הונדה מסיים בימים אלה שנה טובה במכירות עם זינוק מוערך של 20% במכירות ויותר מ-7,000 מכוניות שיעלו לכביש עד סוף השנה, הממקמים אותו במקום ה- 11 במכירות רכב בישראל. עבור הונדה, מדובר בשנה מוצלחת שהתאפשרה בעיקר הודות לירידת מחירים במספר דגמים מרכזיים ושיפור האבזור הסטנדרטי, לצד הקפאת המחירים בתחילת השנה בשעה שכמעט כל המתחרות העלו את המחירים. אז אמנם הונדה עדיין יותר יקרה מהמתחרות, אולם בהתחשב במוניטין הטוב שיש למותג, מחירים נוחים יותר מבעבר בהחלט מחזירים את הלקוחות לאולמות התצוגה. כעת, עם ירידת המחירים לאחרונה של דגמי הג'אז, החלטנו לקחת את הונדה ג'אז הידנית שנחשבת להונדה הזולה ביותר בארץ ועונדת תג מחיר של 90 אלף שקל שאמנם יקר מהממוצע בקטגוריית הסופר מיני, אולם לא בהפרש ענק כמו בעבר. האם היא שווה את הכסף?


הונדה ג'אז ידנית מבחן דרכים ( wheel )

הונדה ג'אז ידנית מבחן דרכים ( wheel )


הונדה ג'אז הנוכחית נמצאת בשנתה האחרונה לשיווק לפני שתוחלף בדגם חדש במהלך השנה הבאה. למרות הוותק של הדגם, שהוצג ב- 2007 אך עבר מתיחת פנים ב- 2011, מדובר ברכב שללא ספק נראה עדיין טוב ואפילו מודרני ואיננו נראה כרכב מיושן העומד בפני החלפה. בתוך תא הנוסעים , מציעה הג'אז סאלון מרווח למדי ומצליחה ליצור רושם של מכונית מרווחת בהרבה ממה שמספרים הנתונים על הנייר ( 3.90 מטר באורך , 1.69 מטר ברוחב ובסיס גלגלים של 250 ס"מ ) וזאת בעיקר בשל מימד הגובה הנדיב ( 1.52 מטר ) ומבנה המונובוקס הייחודי היוצר תחושת חלל פתוח ומאוורר . לצד המרווח הנאה לארבעה מבוגרים או זוג + 3 ילדים, מצליחה הג'אז להיות גם שימושית למדי הודות לשלל תאי אחסון הפזורים בתא הנוסעים לצד נפח תא מטען מכובד לקטגוריה של 337 ליטר, הצומח עד 1,320 ליטר מכובדים עם קיפול המושבים האחוריים ויצירת משטח הטענה ישר וגדול.
הונדה ג'אז ידנית מבחן דרכים ( wheel )

הונדה ג'אז ידנית מבחן דרכים ( wheel )


מעבר לכך, עיצוב סביבת הנהג כבר מראה סימני גיל מתקדמים ולמרות שאיכות ההרכבה גבוהה, איכות החומרים נמוכה מהצפוי וכוללת משטחי פלסטיק נרחבים וקשיחים. אבזור הרכב בסיסי למדי ומעט עלוב ביחס למחיר עם צמד חלונות חשמל, נעילה ומראות חשמליים, מחשב דרך, 6 כריות אוויר ומערכת שמע מקורית, אך בימים אלה מוצעת המכונית במבצע סוף שנה הכולל מערכת מולטימדיה במתנה המשפרת מעט את האבזור ומוסיפה גם מצלמת רוורס, דיבורית BT ויציאות USB ונגן חיצוני. מעבר לכך, המושבים נוחים ובעלי ריפוד נעים למגע, והתחושה בתא הנוסעים אוורירית ונעימה הודות למבנה המיקרו-וואן היוצר תחושה של רכב גדול.
הונדה ג'אז ידנית מבחן דרכים ( wheel )

הונדה ג'אז ידנית מבחן דרכים ( wheel )


את אחד מיתרונותיה הגדולים של המכונית, נמצא דווקא מתחת למכסה המנוע שם ממוקם מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר, המפיק 90 כ"ס ומומנט מירבי של 11.75 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. כצפוי מהונדה, שילוב המנוע והגיר מצוין, המצמד רך לתפעול וההתנהלות הכללית של הרכב יותר ממספקת עם תאוצה ל- 100 קמ"ש תוך 12.6 שניות ויכולת יציאה לעקיפות בבטחה בד"כ. המנוע חלק בפעולתו ויחסית שקט ונוחות הנסיעה טובה ברוב תנאי הדרך. ביצועים נמרצים לא תמצאו כאן וגם לא פרטנר לנהיגה כיפית בכבישים מפותלים, אולם כרכב חסכוני בדלק, את זה הוא עושה מצוין. במהלך ימי המבחן, בהם נעשה גם טיפוס לירושלים המושלגת עם חמישה נוסעים ברכב, עמדה תצרוכת הדלק של הג'אז על 16.4 ק"מ לליטר, נתון מצוין אשר מתקרב מאוד לנתוני היצרן הרשמיים המספרים על 18.85 ק"מ לליטר. בנוסף, נחשבת הג'אז הידנית גם לידידותית לסביבה עם פליטת CO2 של 123 גרם לק"מ המקנים לה דרגת זיהום 3.
הונדה ג'אז ידנית מבחן דרכים ( wheel )

הונדה ג'אז ידנית מבחן דרכים ( wheel )


HONDA OR NOT HONDA
בסיכומו של מבחן, מציעה הונדה ג'אז בגרסתה הידנית מכונית סופר מיני מרווחת ביותר וחסכונית במיוחד בדלק עם נתוני צריכת דלק בפועל המתקרבים לגרסה ההיברידית שלה שעולה 28,000 ש"ח יותר ! לטעמנו האישי, מדובר בג'אז המשתלמת ביותר במשפחת הג'אז בארץ לנוכח מחירה הנוכחי העומד על 90 אלף שקל ( + מולטימדיה וקודן במתנה במבצע סוף השנה ). בימים אלה בהם קיימת דרישה מובהקת למכוניות קטנות וחסכוניות בדלק, מציעה הונדה ג'אז הידנית תמורה טובה לכסף עבור אלו שאינם מפחדים מתפעול גיר ידני שבצרוף האמינות המוכחת של הונדה ושמירת הערך הגבוהה, מדובר ללא ספק במכונית שלמרות שנמצאת כיום בשנתה האחרונה לפני החלפה בדגם חדש, עדיין מהטובות ביותר בקטגוריה.


הונדה ג'אז ידנית מבחן דרכים ( wheel )

הונדה ג'אז ידנית מבחן דרכים ( wheel )