הונדה CRV החדשה מבחן דרכים

ה- CRV החדשה מבטיחה ג'יפון מרווח, חסכוני בדלק ואיכותי מבעבר, אך גם סובלת מאבזור מעט קמצני ביחס למחיר.

ששי כהן 16 באפר, 2013

" יש הונדה ויש לא הונדה", זועק הסלוגן שהתרוצץ לאחרונה באמצעי התקשורת. בהונדה ישראל אשר לאורך שנות השיווק בארץ הצליחו לבדל את המותג משאר המותגים היפנים, ולהקנות לו תדמית מכובדת וספורטיבית קצת יותר מהאחרים, מבקשים לאחרונה לטפח את תדמית המותג שסבל בשנתיים האחרונות מבריחת לקוחות רבים למתחרים , ולנסות לשכנע אתכם שיש הונדה ויש את השאר. לאחרונה הצטרף גם ה- CRV החדש, עם תג מחיר בסיסי לא נמוך, אך גם עם הבטחה למשהו שונה ואיכותי . אז יצאנו לבדוק מה חדש.

הדור הרביעי של ה- CRV נחת בישראל בתחילת השנה ומבטיח לשפר ולחדש בשוק שנראה שכבר ראה הכל. בהונדה הרי מזכירים לנו מעת לעת שה- CRV משתייך לחלוצי קטגוריית הג'יפונים בעולם ( יחד עם הראב 4 של טויוטה ) והראה למעשה לכל המתחרים את הדרך. בדור החדש, זוכה ה- CRV לעיצוב נאה מקודמו, עם מראה מכובד ומרכב גדול מהמתחרים, אך מתקשה להיות סקסי ואופנתי. באופן כללי, עיצובו נשען בעיקר על המקובל בארה"ב ואמור יותר לקלוע לטעמו של הצרכן האמריקאי ופחות לאירופאי.

הונדה CRV החדשה מבחן דרכים( wheel )

הונדה CRV החדשה מבחן דרכים( wheel )


מידות הרכב נותרו אמנם כמעט זהות לחלוטין לדגם היוצא, אולם תכנון מחודש של תא הנוסעים, סייע  בדגם החדש לתא נוסעים מרווח מבעבר, המציע מרווח משופר עבור חמשת נוסעיו לצד שימושיות טובה יותר, עם נפח תא מטען שצמח ל- 589 ליטר מכובדים. הכניסה לתא הנוסעים של ה- CRV החדשה,  לא טומנת בחובה הפתעות גדולות. העיצוב מכובד ואלגנטי, איכות החומרים בד"כ גבוהה, וכך גם איכות ההרכבה שמבטיחה שהכל גם ימשיך להיראות ולהרגיש כמו חדש הרבה שנים קדימה. מעבר לכך, אין התחכמויות עיצוביות ובדגם המבחן שהגיע ברמת הגימור הבסיסית, גם אין שום גימיקים והפתעות. האבזור הבסיסי כולל בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם יציאות USB  ונגן חיצוני, מחשב דרך, חישוקי "17 קלים, בקרת שיוט ו-7 כריות אוויר וזהו בערך. קצת מרגיז שברכב עם תג מחיר כזה, אין אפילו ציפוי עור להגה .
הונדה CRV החדשה מבחן דרכים( wheel )

הונדה CRV החדשה מבחן דרכים( wheel )


מתחת למכסה המנוע שוכן אותו מנוע בנזין מוכר בנפח 2.0 ליטר, המפיק במהדורתו החדשה 155 כ"ס במקום 150 כ"ס בדגם היוצא. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם 5 הילוכים בלבד, אך יאמר לזכותה של הונדה, שבשעה שכל היצרנים ממהרים להוסיף הילוכים בגיר לטובת נסיעה חלקה וצריכת דלק טובה יותר, מצליחה הנוסחה של הונדה לעבוד שוב, ואף להציע נתוני תצרוכת דלק טובים יותר ממרבית המתחרים, למרות הימנעות ממעבר לגיר רציף, תיבות שישה הילוכים ויותר, ומסתמכת על יחידת הכח הוותיקה והמוכחת שזוכה לשיפורים מעת לעת. הביצועים עצמם, לא ממש מרגשים עם 12.3 שניות בתאוצה ל- 100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 182 קמ"ש לפי נתוני היצרן, אך בהחלט יספקו את מרבית הלקוחות. שיפור נוסף נרשם בדגם החדש במערכת ההנעה הכפולה החדשה, המשפרת את האחיזה ונכנסת מוקדם יותר מעבר למצב של 4X 4 ורגע לפני שנהיה מאוחר מדי. אמנם בדומה לקודמו, ה- CRV אינו מיועד כלל לנסיעה בשטח, אך לקוחות אשר יעדיפו לצאת עימו לטיול שבילי קק"ל קליל, ישמחו לדעת שהסיכוי שיצאו ממנו ללא עזרה השתפר באופן מהותי.
הונדה CRV החדשה מבחן דרכים( wheel )

הונדה CRV החדשה מבחן דרכים( wheel )


על הכביש, ההתמקדות של הונדה בהפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים, ייצרה רכב נעים מאוד לנסיעה ונח ביחס לממוצע . אל אלו מצטרף בידוד רעשים משופר, השומר על נסיעה שקטה מאוד ברוב תנאי הדרך, מסוג הרכבים שתרצו לחזור עימם הביתה בשקט אחרי יום עבודה עמוס ומתיש . בדומה לדגמי הונדה מהשנים האחרונות, גם בדגם הנ"ל תמצאו את כפתור ה-  ,ECON המסייע לתצרוכת דלק נמוכה יותר ויחנך אתכם לנהוג בצורה חסכונית יותר. ואם כבר מדברים על דלק, צריכת הדלק במהלך המבחן, הניבה 10.75 ק"מלליטר בנסיעה משולבת שכללה נהיגה נינוחה עם כפתור ה- ECON בפעולה, וללא ניסיון לאמץ את המנוע ולנסות לסחוט ממנו ביצועים בכח. חובבי איכות הסביבה ישמחו לגלות גם שפליטת המזהמים פחתה משמעותית ולרכב דרגת זיהום 7 במקום 12 בדגם היוצא.
הונדה CRV החדשה מבחן דרכים( wheel )

הונדה CRV החדשה מבחן דרכים( wheel )

הונדה או לא ?
בסיכום המבחן מציעה הונדה CRV החדשה ג'יפון מודרני המבטיח לכם רכב פנאי נעים מאוד לנהיגה, ואף חסכוני למדי בדלק ביחס למתחרים . בהונדה ממשיכים לא ליישר קו עם המקובל בענף ונמנעים משילוב מנועי טורבו , תיבות אוטומטיות רציפות או מרובות הילוכים האמורים לשפר את תצרוכת הדלק והביצועים, אך מוכיחים שוב שביכולתם להישען על מכלולים מוכרים בעלי אמינות מוכחת שעוברים שדרוגים ובסופו של דבר מציעים תצרוכת דלק טובה ממרבית המתחרים. בצד החובה, ההתמקדות בתצרוכת הדלק שכנראה חשובה יותר עבור מרבית הלקוחות כיום, באה על חשבון הביצועים שמתקשים לרגש, ופחות מזכירים את דגמי הונדה מהעבר , וגם מחיר הרכב הבסיסי שעומד על 192,900 ש"ח יקר יחסית לממוצע וסובל אף מאבזור לא מספק. גרסת ה- Elegance המאובזרת יותר משמעותית, תשיל מחשבון הבנק שלכם 20,000 ש"ח נוספים. בשורה התחתונה : נראה שדווקא הגרסה הידנית בעלת תג המחיר של 169,900 ש"ח והביצועים המשופרים, תהיה " הונדה אמיתית " יותר.

הונדה CRV החדשה מבחן דרכים( wheel )

הונדה CRV החדשה מבחן דרכים( wheel )