הונדה CRZ מבחן דרכים

גרסת הונדה למכונית הספורט של העתיד , כוללת יחידה היברידית וצריכת דלק של מכונית מיני . יצאנו לבדוק איך זה מסתדר ביחד. האוויר שאנו נושמים כיום בערים מצוי כבר מעבר לקו האדום שבו נגרמים נזקים בריאותיים לאוכלוסייה. מצב זה צפוי להחמיר בשנים הקרובות משום הגדלה ניכרת בפליטת מזהמי אוויר לאטמוספרה כתוצאה משרפת דלק. ואיך כל…

ששי כהן 14 בינו, 2011

גרסת הונדה למכונית הספורט של העתיד , כוללת יחידה היברידית וצריכת דלק של מכונית מיני . יצאנו לבדוק איך זה מסתדר ביחד.

האוויר שאנו נושמים כיום בערים מצוי כבר מעבר לקו האדום שבו נגרמים נזקים בריאותיים לאוכלוסייה. מצב זה צפוי להחמיר בשנים הקרובות משום הגדלה ניכרת בפליטת מזהמי אוויר לאטמוספרה כתוצאה משרפת דלק. ואיך כל זה קשור למבחן  להונדה CRZ ? פשוט מאוד : עם צריכת דלק מוצהרת של 20 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 117 גרם לק"מ בלבד , מוכיחים בהונדה שהם מסוגלים לייצר מכונית שמאוד ידידותית לסביבה ולא סתם מכונית משעממת , אלא מכונית ספורט !
הופעה

אין עוררין על כך שהמכונית נראית טוב. עם עיצוב ייחודי , פרופורציות נפלאות , חזית קרבית עם פנסים מעוטרים תאורת לד , חישוקים ספורטיבים וישבן קצר וחטוב , מושכת ה CRZ מבטים בכל מקום שבו עצרנו איתה . למרות שהיא איננה חדשה בארץ ומשווקת כבר יותר מחצי שנה , הכמויות הקטנות שעלו עד כה על הכביש, הפכו אותה לסוג של אטרקציה במחוזותינו.

הונדה CRZ מבחן דרכים

הונדה CRZ מבחן דרכים

הונדה CRZ מושכת מבטים וגורמת להתקהלות סביבה בכל מקום…
כניסה לתא הנוסעים ממשיכה את הקו הדרמטי שמלווה את העיצוב החיצוני. לפי הונדה , העתיד כבר כאן עם עיצוב הדשבורד ולוח השעונים באופן חריג מהמקובל עם שפע של צגי מידע , מד מהירות בתלת מימד ושלל מתגים בעיצוב שונה מהמקובל . מזכיר לי קצת את דגמי סיטרואן המתוחכמים מהעבר , אך גם מעט מצועצע .  איכות ההרכבה כמקובל בהונדה גבוהה, אם כי איכות החומרים לא ממש גבוהה עם שפע של פלסטיק קשה למגע . למרות המידות הקטנות והצפיפות המסויימת במכונית, ישנם לא מעט תאי אחסון שימושיים , אך הורגש חוסר במשענת יד מרכזית . לטובת הנוסעים מלפנים , מצוידת המכונית בצמד מושבי ספורט תומכים ודי נוחים לטעמי האישי , המוסיפים להרגשה הספורטיבית שמנסה ליצור המכונית . מאחור , יוכלו להידחק  בקושי 2 ילדים קטנים . אבזור הרכב כולל כסטנדרט בקרת אקלים דיגיטלית, מערכת שמע מקורית עם יציאות לנגן חיצוני ו USB , מחשב דרך ,חישוקים קלים , 6 כריות אוויר ובקרת יציבות.

הונדה CRZ מבחן דרכים

הונדה CRZ מבחן דרכים

מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע בנזין 1.5 ליטר אשר פועל בשילוב מנוע חשמלי ויחד מפיקים 124 כ"ס ב 6,100 סל"ד. החידוש העיקרי : גיר ידני 6 הילוכים שמשודך ליחידת הכח ולא גיר אוטומטי רציף כמקובל. בשם החיסכון בדלק , מצויידת המכונית במערכת ה START/STOP המכבה את המנוע בעת עמידה ומדליקה אותו מיידית על לחיצה על דוושת הקלאץ'  וכן 3 תוכניות נהיגה : רגיל , חסכוני וספורט המשנות את תגובת דוושת הגז וההגה בהתאם לדרישות הנהג.
לחיצה קלה על כפתור ה START ויוצאים לדרך . מעטות הפעמים בהם יוצא לי לנהוג על דגמים ידניים חדשים שאינם מכוניות מיני זולות מהסוג שהתפתח מאוד במפתיע בשנה האחרונה. שילוב של מכונית ספורט קטנה עם גיר ידני , הפך למחזה די נדיר בישראל בשנים האחרונות וההתרגשות שאחזה בי היתה גבוהה , אם כי באתי מוכן עם ציפיות לקבל מכונית ספורטיבית באופיה אך לא בביצועיה . עם 9.9 שניות ל 100 קמ"ש ומהירות מרבית מוצהרת של 200 קמ"ש , רחוקה המכונית מביצועים ספורטיבים אמיתיים , אך מספקת ביצועים אשר ישאירו את רוב המכוניות מאחור ומעבר למספרים הרשמיים , המכונית די מהנה לנהיגה . אפילו הצליל הבוקע מהאגזוז ספורטיבי במידה מסוימת ותנוחת הישיבה הנמוכה – כמעט על הרצפה , יחד עם המושב הספורטיבי ולוח השעונים הקרבי עם מד המהירות שנצבע לאדום במצב ספורט , מוסיפים לאווירה ו " הבחישה " בידית ההילוכים אשר שולטת על גיר מדויק מאוד ונח לפעולה , מוסיפים לייחוד של המכונית . תגובת ההגה במצב חיסכון מעט מנותקת מהכביש עם התגבור החשמלי המלא , אולם במצב ' ספורט ' נהנה ההגה מקשיחות מסוימת ותגובות מפתיעות לטובה. נוחות הנסיעה טובה יחסית לרכב עם בסיס גלגלים קצר וכיול מתלים ספורטיבי ולא נרשמו תלונות מיוחדות .

הונדה CRZ מבחן דרכים

הונדה CRZ מבחן דרכים

הירוק היום ירוק מאוד …
מה שבאמת יפה ב CRZ , הוא שלצד הכיף בנהיגה, מצליחה המכונית להיות גם מאוד ידידותית לסביבה ולארנק . במהלך יומיים מלאים של המבחן ויותר מ 400 ק"מ שצברה המכונית , הציגה המכונית צריכת דלק ממוצעת של 16.4 ק"מ לליטר בפועל . נתון מרשים בהחלט אשר מגבה את הצהרות המכונית על חיסכון ושמירה על הסביבה. למען האמת , רציתי לדעת את צריכת הדלק האמיתית של המכונית והשתדלתי לנהוג בה כפי שהייתי נוהג ברכבי הפרטי , זאת אומרת רוב הזמן רגוע ופה ושם לתת גם בגז כשמתאפשר. אפילו הרכב החמיא לי עם ציון של 4.5 פרחים בלוח השעונים מתוך 5 אפשריים. עם דרגת זיהום 2 ופליטת CO2 של 117 גרם לק"מ בלבד, מתגלה המכונית כפנינה אמיתית לטבע , אך יחד עם זאת, לא מענישה את הנהג במכונית משעממת לנהיגה.

הונדה CRZ מבחן דרכים

הונדה CRZ מבחן דרכים

הונדה CRZ איננו רכב רק לגברים . תתפלאו , אבל אפילו את אשתי לא הרתיע הגיר הידני . ה CRZ אפילו מצא חן בעיניה. חתיך, סקסי, ספורטאי , אמין , ממשפחה טובה ואפילו מעניק עד 5 פרחים על התנהגות טובה … כל-כך מצא חן בעיניה עד שאפילו פלטה בטעות " רכב עם גיר ידני כמו של זה , הייתי מוכנה שתקנה " , אבל הילדים שלי , שהמושב האחורי של פיאט 500 היה מרווח בשבילם, התלוננו על צפיפות מסוימת ב CRZ . למשפחה היא לא מתאימה. אבל כרכב שני , או כרכב עיקרי לצעירים / חובבי נהיגה שיכולים להרשות לעצמם , הוא אופציה מעניינת וחסכונית באחזקה עם צריכת דלק פנטסטית. מחיר ה CRZ עומד על 155,000 ש"ח , אשר מעמידים אותו בתחרות עם מכוניות קומפקטיות ספורטיביות לא פחות , אבל רק הוא נושא בתואר " מכונית הספורט ההיברידית הראשונה בעולם " .

הונדה CRZ מבחן דרכים

הונדה CRZ מבחן דרכים