הונדה e : החשמלית של הונדה שתצית את הדמיון?

הונדה e החשמלית נחשפת בפרטים רשמיים: הנעה אחורית, חלוקת משקל של 50:50, מנוע חשמלי בהספקים של 136-154 כ"ס, שלל גדג'טים יחודיים (כולל קולנוע Drive in מובנה ! ) אך עם טווח נסיעה של 222 ק"מ בלבד, ההופך את ה-e לרכב אורבני בעיקר.

ששי כהן 27 בינו, 2020
הונדה e החשמלית

קרוב ל-3 שנים לאחר שהוצגה לראשונה הונדה e כרכב קונספט, ומספר חודשים לאחר שחשפה את הדגם רשמית בתערוכת הרכב של פרנקפורט, חושפת הונדה רשמית את כל הפרטים של הרכב החשמלי הראשון של החברה, המבטיח מכונית סופר-מיני אורבנית שלצד 0 פליטת מזהמים וחיסכון ניכר בעלויות, אמורה להיות מהנה במיוחד לנהיגה ועתירת גאדג'טים.


לצד העיצוב המקורי ומיוחד של ה-E החשמלית, המשלב בין הופעה מודרנית למראה רטרו, תוצע ההונדה e בגרסת 5 דלתות עם ארבעה מושבים בלבד, ומידות קומפקטיות עם 3.89 מטר אורך, 1.75 מטר רוחב, 1.51 מטר גובה ובסיס גלגלים של 253 ס"מ. נפח תא המטען עומד על כ-171 ליטר, כאשר עם קיפול המושבים האחוריים צומח ל-861 ליטר.

הונדה e החשמלית

הדגם פותח על שלדה חדשה וייעודית לדגמים חשמליים, המבטיחה שילוב של אופי דינמי וספורטיבי, לצד קשיחות ובטיחות מרבית וכמובן אכלוס הסוללה והיחידה החשמלית באופן אופטימלי, המספקים חלוקת משקל מושלמת של 50:50 לצד הנעה אחורית המשלימים את הבטחת היצרן למכונית עירונית יעילה ומהנה במיוחד לנהיגה.

הונדה e החשמלית

הדגם יוצע עם מנוע חשמלי בהספק של 100kW בגרסת הבסיס המפיק 136 כ"ס ומאפשר תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות, או 113kWבגרסה החזקה יותר, המפיק 154 כ"ס ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.3 שניות זריזות יותר. המהירות המרבית של צמד הדגמים עומדת על כ-145 קמ"ש, ולרשות הרכב עומד הגה ספורטיבי ורדיוס סיבוב של 4.3 מטר בלבד. הדגמים יוצעו עם סוללת ליתיום-יון 35.5 kWh המאפשרת טווח נסיעה בין טעינות של 222 ק"מ לפי תקן ה-WLTP החדש, ולרשות הנהג תוצע גם תכנית נהיגה המאפשרת לנהוג עם דוושת התאוצה בלבד, כאשר עזיבה שלה גורמת להאטת הרכב וטעינה של הסוללה. משך טעינת הסוללה דרך עמדת טעינה מהירה עומד על כ-80% מהסוללה תוך 30 דקות, כאשר שימוש בעמדת טעינה ביתית יתאפשר תוך 4.1 שעות.

הונדה e החשמלית

בתוך תא הנוסעים מציעה ההונדה החשמלית דשבורד באווירה הייטקית, אך יחד עם זאת עם עיצוב נקי ומיעוט מתגים, עם מסכי ענק המחליפים את לוח השעונים המסורתי (מסך ראשי "8.8 מול הנהג, לצד צמד מסכי "12.3 המשרתים את המולטימדיה ושאר מערכות הרכב), משטחי עץ התורמים למראה נעים יותר, מושבים בריפודי אריג נאים למראה ורצפה שטוחה לחלוטין. אבזור הדגם יכלול כסטנדרט תאורת LED היקפית מלאה, מצלמות צד המחליפות את מראות הצד המסורתיות, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת סיוע לביצוע חניה (Honda Parking Pilot), ידיוות פתיחת דלתות חיצוניות נסתרות הנפתחות עם התקרבות הנהג, פתיחת הדלתות דרך Keyless או אפליקציה ייעודית בטלפון (My Honda+), מראה מרכזית מבוססת מצלמה, חישוקי "16 בדגם הבסיסי או "17 בדגם החזק יותר עם צמיגים ספורטיבים מסוג "Michelin Pilot Sport". נוסף, מציע הרכב חבילת בטיחות מתקדמת מקיפה הכוללת את מרבית הפיצ'רים המוצעים כיום בעולם הרכב.

קולנוע Drive in מובנה ברכב…

בעת עמידת הרכב (בחניונים או טיולים למשל) הודות לקישוריות וחיבור לאינטרנט, יחד עם מערכת שמע מתקדמת וצמד המסכים הגדולים, יוכלו הלקוחות למשל להפוך את הרכב לסוג של סלון ביתי וליהנות מצפייה בוידאו באיכות קולנוע לדברי היצרן…

האם יש סיכוי שנראה את הונדה e בקרוב בישראל? לצערנו, לפחות בשנה הנוכחית, לא צפוי הדגם להגיע לארץ.



עוד מחדשות רכב