הונדה X-ADV – במיני מבחן דרכים

פחות משנה לאחר שנחת כאן הונדה X-ADV היישר לקטגוריית קטנועי הספורט היוקרתיים, כשלרשותו גם יכולות שטח ייחודיות בקטגוריה, החלה היבואנית בשיווק גרסה מוגבלת הספק לטובת בעלי רישיון ה-A1. איך זה מתבטא על הכביש? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 16 במרץ, 2018
הונדה X-ADV

שוק קטנועי העל הספורטיביים הוא אחד הסגמנטים הלוהטים כיום בשוק הרכב הדו-גלגלי בישראל, עם מספר מצומצם של מותגים, המתחרים על ליבו וכיסו של הרוכש הפוטנציאלי. מוביל השוק הוא ימאהה T-MAX שגם המציא את הקטגוריה, כאשר לפני קרוב לשנה הצטרפה אליו הונדה עם ה- X-ADV שמציע לצד ביצועי כביש טובים, גם יכולות שטח באופן בלעדי בקטגוריה, ובחודשים האחרונים הצטרף לחגיגה גם קימקו AK550, עם מפרט ויכולות מרשימים לצד המחיר הטוב בקטגוריה. אחרון המצטרפים לשוק היוקרתי הוא ה-X-ADV של הונדה, ששיווקו החל בתחילת השנה גם בגרסת רישיון A1 מוגבלת הספק, ועימה יצאנו הפעם למבחן.


עיצוב ייחודי המשלב בין מראה ספורטיבי לשטח. מרווח גחון גבוה מקל על תנועה עירונית

קטנוע אדוונצ'ר
בשונה מצמד המתחרים בקטגוריה, ה-X-ADV מציע עיצוב חריג עם שילוב של מראה ספורטיבי ומראה של אופנועי שטח בסגנון אדוונצ'ר, הכולל חישוקי "שפיצים" "17 מלפנים ו-"15 מאחור, מתלים ארוכי מהלך, מרווח גחון של 16 ס"מ וצמיגי דו"ש, המצטרפים למבנה קליל וצר ומשקף מתכוונן המשפרים את יכולות הכלי והשימושיות שלו גם בכביש. התוצאה במציאות מרשימה וללא ספק מושכת מבטים, וגם מספר רוכבי אופנועי שטח שלא ממש בקיאים בעולם הדו-גלגלי, הרימו גבה כשראו אותי נכנס עימו לטיולי שבילים ואפילו חול מעט טובעני. אז אמנם לשטח אמיתי לא ממש מומלץ להיכנס איתו, אבל רכיבת שבילים ואפילו מעבר, די קטנה עליו. את חוצה ישראל בשטח הוא יעשה ככל הנראה ללא דרמות, אבל יחד עם זאת, עם משקל רטוב של 238 ק"ג, הוא כבד ומזכיר לכם את מגבלותיו בשטח.

יכולות שטח גבוהות, אך דיונה עמוקה וארוכה + משקל גבוה של הכלי גרמו לשקיעה קלה…

על הכביש
על הכביש מציע ה-X-ADV שילוב מוצלח של קטנוע ספורטיבי ושייטת תענוגות לגמיאת מרחקים בנוחות גבוהה. מצד אחד, המכלולים שלו המגיעים מעולם האופנועים (שלדה של אופנוע, מתלים של אופנוע, מנוע של אופנוע וגיר DCT כפול מצמדים), הופכים אותו לחייה ספורטיבית מהנה לרכיבה, וגם גרסת ה-A1 מוגבלת ההספק ל-47 כ"ס, מרגישה מאוד חזקה בחיי היום יום בתנועה עירונית ומחוץ לעיר, וזאת אולי בשל פער של 8 כ"ס בלבד מהגרסה הרגילה שלו. את המחיר משלמים כנראה בעיקר כאשר מרכיבים נוסע נוסף, שם באיזור ה-140 קמ"ש מתחיל הקטנוע להראות סימני ניצול הכח. מעבר לכך, מדובר בקטנוע מאוד נוח ומפנק, עם צמד מושבים מרווחים שהיו נוחים גם למורכבת, ובסעיף השימושי הוא כולל גם תא אחסון בנפח 21 ליטר המתאים לאכלוס קסדה מלאה, משקף קדמי מתכוונן המסיט חלק ניכר מהאוויר המופנה לרוכב, לוח שעונים דיגיטלי ברור ועשיר במידע, התנעה ללא מפתח וחיבור USB לטעינת הטלפון. נקודה נוספת שחשוב להדגיש היא המושב שבגובה 820 מ"מ, הנחשב לגבוה למדי. מצד אחד, הוא מקנה ישיבה נוחה עם שדה ראיה משובח קדימה. מצד שני, רוכבים שבגובה ממוצע או פחות, עשויים להרגיש פחות ביטחון ויציבות בעמידה.

לוח שעונים איכותי ועשיר במידע

מנוע -גיר
הונדה X-ADV מצויד במנוע הטווין 745 סמ"ק המוכר של החברה, שמוצע כבר 6 שנים גם בדגמים אחרים של היצרן ונחשב לאמין ומוכח. כפי שכבר אמרנו, בגרסת ה- A1 ההספק הוגבל ל-47 כ"ס והתמסורת הינה גיר רובוטי כפול מצמדים ( DCT ) עם 6 הילוכים, המסייע לביצועים נאים, לצד תצרוכת דלק נמוכה, והבטחה לעמידות ואמינות לאורך שנים, לצד תחזוקה בסגנון אופנוע (שרשרת לדוגמה במקום רצועה) ועוד. על הכביש העסק הזה יעיל ומהנה, אך צריך להתרגל לרעשים המכאנים שפולטת תיבת ההילוכים המתקדמת. מעבר לכך, התמסורת כוללת גם שלושה מצבי נהיגה, עם העברת הילוכים ידנית המאפשרת רכיבה ספורטיבית, כאשר לדגם נוסף לאחרונה גם מצב G המשפר את אחיזת הכלי בשטח לא סלול. בסעיף הבטיחות מצויד הכלי במערכת בלמים משולבת ABS הניתן לניתוק. אפרופו גיר, רוכבי קטנועים מושבעים יצטרכו להתרגל לזה שמניעים את הכלי בניוטרל וצריך להעביר את ההילוכים במתג ל- Drive…צריכת הדלק של הכלי במבחן, בתנאים לא מאומצים עמדה על כ-23 ק"מ לליטר בממוצע.

תא אחסון בנפח 21 ליטר מתחת למושב

החל מ-77,000 שקל
הונדה X-ADV הוא בסופו של מבחן קטנוע אדוונצ'ר – ספורטיבי, המשלב באופן ייחודי בקטגוריית קטנועי העל יכולות כביש ספורטיביות ויכולות שטח לשעשועים קלים בזמנכם הפנוי, המגובים בעיצוב יפהפה, מכלולים וותיקים ומוכחים בסעיף האמינות, איכות גבוהה ואבזור עשיר, ועם ביצועים לא רעים האמת גם בגרסת ה-A1 מוגבלת ההספק הנבחנת כאן. נקודת התורפה העיקרית נוגעת כיום למחיר, הממצב את הדגם (לפחות לפי מחיר המחירון הרשמי שלו) כקטנוע היקר בחבורה, עם תג מחיר של 77,900 שקל, הגבוה ב-3,000 שקל מגרסת ה-A1 הבסיסית של ה-T-MAX, ו-18,000 שקל מעל לקימקו AK550 המצויד במחיר שובר שוק. יחד עם זאת, בימים אלה מוצע הדגם במבצע במחיר של 72,990 שקל, המשפר משמעותית את התחרותיות שלו בסגמנט.
בעד: עיצוב, ביצועים, חסכוני, יכולות שטח נגד: מחיר, רעשי גיר לסיכום: קרוסאובר על 2 גלגלים