הופסקו מכירות סקודה אוקטביה וקארוק 1.0 ליטר

יבואנית סקודה הפסיקה בשיווק דגמי ה-1.0 ליטר הפופולרים של האוקטביה והקארוק בשל הפסקת ייצור הדגמים הנ"ל, ותתמקד מעתה בדגמי ה-1.5 ליטר היקרים יותר, שעשויים לגרום לירידה במכירות המותג בישראל.

ששי כהן 14 באוג, 2019
סקודה קארוק 1.0 ליטר

שנתיים וחצי לאחר שנחתה בארץ סקודה אוקטביה בגרסת 1.0 ליטר אוטומטית, וקצת יותר משנה לאחר שהחל גם שיווק דגם הקארוק עם מנוע 1.0 ליטר, הופסקו מכירות צמד הדגמים לאחרונה בארץ, לאחר שהיצרן הודיע על הפסקת ייצור דגמי ה-1.0 ליטר האוטומטים של הדגמים הנ"ל בשל שיקולי תקינה.


עבור סקודה ישראל, מדובר במכה לא פשוטה, בשל הפופולריות שזכו צמד הדגמים, כאשר האוקטביה 1.0 ליטר החזיקה כ-40% ממכירות הדגם (בעיקר לציי רכב) עם 1,719 מסירות במחצית הראשונה של השנה,  והקארוק 1.0 ליטר החזיקה קרוב לשליש ממכירות הדגם בארץ עם כ-664 מסירות במחצית הראשונה של השנה.

התמקדות בדגמי ה-1.5 ליטר של הדגמים, כוללת עליה של 6,000 שקל בדגם האוקטביה למחיר התחלתי של 135,000 שקל, שאמנם דומה למחירי המתחרות העיקריות בציי הרכב (יונדאי איוניק וטויוטה קורולה), אך יגרור גם עליה בשווי שימוש המס במשכורת ביחס לגרסת ה-1.0 ליטר לעובדים שיבחרו בגרסת ה-1.5 ליטר. בדגמי הקארוק  שפנו בעיקר ללקוחות פרטיים, מדובר בזינוק גבוה יותר במחיר, עם תג מחיר בסיסי של 150,000 שקל, שעשוי לצמצם משמעותית את מכירות הדגם בארץ, אלא אם יוזיל היבואן את צמד הדגמים, מהלך שעשוי לקרות לנוכח צניחת שער היורו בתקופה האחרונה.

שיווק שאר דגמי קבוצת צ'מפיון מוטורס המצוידים ביחידת הכח הנ"ל, הכוללת מנוע טורבו 1.0 ליטר 3 צילינדרים ותיבת הילוכים אוטומטית, ממשיך כרגיל בדגמי פולקסווגן גולף, סיאט לאון ואיביזה, סקודה פאביה, אאודי A1 ואחרים.


עוד מחדשות רכב