החלפת מנוע לרכב – מהי האופציה המשתלמת ביותר?

מהם הגורמים המצריכים שיפוץ או החלפת מנוע, מה עדיף – מנוע מיבוא או מפירוק מקומי, וכמה תעלה לנו החלפה כזאת? אספנו לכם כל מה שצריך לדעת אם המנוע של הרכב שלכם מאותת על סוף חייו.

ששי כהן 11 בינו, 2021
מנוע מיבוא

המנוע הוא הרכב החשוב ולרוב גם היקר ביותר ברכב. בעיה במנוע היא מתכון לצרות ולכן חשוב מאוד לשמור עליו היטב. אך מה קורה במידה וישנה בעיה? האם עלינו לשפץ אותו? או להחליף אותו? במאמר הבא ננסה לענות על שאלות אלו בצורה הטובה ביותר.


גורמים המצריכים שיפוץ או החלפת מנוע

התקלות האפשריות במנוע הן רבות, מדובר בחלק מאסיבי המורכב מחלקים רבים אשר מעורב עם מערכות שונות ברכב. הבעיות יכולות להיות קשורות לבלאי, אי תחזוקה או בעקבות תאונה חזקה שגרמה נזק למנוע. סימנים לבעיות במנוע יכולים להיות עשן בצבעים שונים מהאגזוז (שחור, לבן, כחול), דפיקות מתחת למכסה המנוע, מנוע מקרטע כך שישנה תחושה שהרכב "לא סוחב" ועוד. התקלה יכולה להיות ברכיב מסוים במנוע או תקלה נרחבת, בהתאם לסוג התקלה אשר תאותר לאחר ביצוע דיאגנוסטיקה מקצועית ניתן יהיה לקבוע קודם כל אם מקור הבעיה הוא במנוע עצמו ובמידה וכן האם ניתן לשפץ אותו או אם יש צורך בהחלפה.

החלפת מנוע מיבוא או מפירוק מקומי

החלפת מנוע תהיה האופציה המועדפת במקרים שישנה תקלה רצינית אשר הובילה להשבתה של המנוע והוא לא בר תיקון או שמדובר בתיקון מאסיבי ויקר שאינו משתלם כספית. במקרה כזה האופציות העומדות בפנינו הן החלפת מנוע מפירוק מקומי או מחו"ל. כאשר האופציה המשתלמת תהיה לרוב של מנוע אשר יובא מחו"ל, מכיוון שהם מגיעים ממדינות עם מוסר עבודה גבוה ואקלים נוח יותר שמקטין את השחיקה של המנוע במשך הזמן. כמו כן, מדובר במדינות עם צי רכבים גדול הרבה יותר מישראל כך שהן מצוידות עם ארסנל ענק של מנועים איכותיים מיבוא ועם קילומטראז' נמוך לכל סוגי הרכבים.

כמה זה עולה לנו? מנוע מיבוא לרכב פרטי ממוצע: 5,000-9,000 ש"ח.

שיפוץ המנוע

כאמור, במקרים של פגיעה במנוע או חשד לפגיעה כזו יש לפנות למוסך המתמחה במנועים לרכב, על מנת לבצע בדיקה יסודית לשם מתן טיפול מתאים.

שיפוץ ראש מנוע

במקרים מסוימים ייתכן ששיפוץ ראש מנוע במקום ביצוע שיפוץ כללי או החלפה יהיה פתרון מתאים וזול יותר. שיפוץ זה נעשה במקרים בהם הראש אינו מספק מעטפת איטום מספקת למנוע, אם זה עקב פגיעה באטם ראש המנוע או פגיעה כלשהי בראש. עשן לבן מהאגזוז, התערבבות של מים בשמן המנוע או אי פעולה של המנוע לאחר שהוא מתחמם הם סימנים אשר עלולים להעיד על בעיה שקשורה לראש המנוע ובמסגרת הטיפול יתוקנו/יוחלפו חלקים רלוונטיים בראש המנוע וכן יתבצע כיוון שסתומים לאחר השיפוץ.

כמה זה עולה לנו? לרכב פרטי ממוצע: 1,500-3,000 ש"ח.

אוברול למנוע (שיפוץ כללי למנוע)

שיפוץ כללי יתבצע במקרים בהם יש תקלה כללית ופנימית במנוע ואינה קשורה לראש המנוע בלבד. מקרים נפוצים לשיפוץ כללי: התחממות יתר של המנוע, שחיקה ובלאי כללי של המנוע שעבר קילומטראז' גדול, מנוע שאוכל שמן. טיפול זה מורכב יותר וכולל פירוק של כל המנוע על חלקיו (שסתומים, בוכנות, טבעות, רינגים, ניקוי מעברי שמן, בדיקת שסתומים ועוד), החלפה והרכבה מחדש.

כמה זה עולה לנו? לרכב פרטי ממוצע: 2,000-4,000 ש"ח.