החשמלית הנבחרת בעולם ל-2024: קיה EV9 במבחן

קיה מצטרפת לשוק רכבי הפנאי 7 מושבים החשמליים עם מרכב גדול ומרשים, טווח נסיעה נדיב ואבזור עשיר, אך לצד שלל פרסים יוקרתיים אותם הספיקה כבר לקטוף, עם תג מחיר התחלתי של 429,000 שקל, ה-EV9 מציעה תחרות דווקא בשוק היוקרה.

ששי כהן 16 ביונ, 2024
קיה EV9

בחודש שעבר הושקה בישראל קיה EV9, המכונית הגדולה והיקרה ביותר של קיה שהגיעה אי פעם לארץ, אשר הספיקה זמן קצר לאחר חשיפתה לזכות בפרסים הכי נחשבים בתעשיית הרכב העולמית, לרבות "מכונית השנה העולמית ל-2024" ו-"החשמלית הטובה ביותר ל-2024". יחד עם זאת, עם תג מחיר התחלתי של 429,000 שקל, או 489,000 שקל לגרסת הביצועים כפולת ההנעה, קיה מתרחקת הכי רחוק מהישג ידם של הלקוחות העממיים שאחראים לזינוק המטאורי של היצרן בשנים האחרונות, אשר הגיע לצמרת תעשיית הרכב העולמית כ-80 שנה לאחר שנוסד. האם במחיר הזה היא צפויה להיות מחזה נדיר על הכביש המקומי?


דגם רביעי חשמלי באולם התצוגה המקומי של קיה

ה-EV9 הינה המכונית החשמלית הרביעית של היצרן באולם התצוגה המקומי והדגם השני שפותח על פלטפורמת ה-E-GMP הייעודית והמוצלחת של היצרן לדגמים חשמליים. למרות שליבואן אין שום דגם חשמלי במחיר עממי, מצליחה קיה מתחילת השנה לתפוס במפתיע את המקום החמישי במסירות הרכבים החשמליים בארץ. עם הדגם החדש מצטרפת קיה לשוק רכבי הפנאי 7 מושבים החשמליים, בו אין לה כיום יותר מדי מתחרים (טסלה מודל X, מרצדס EQB והונגצ'י E-HS9), אך עם טווח נסיעה מוצהר של 563 ק"מ לגרסת ההנעה האחורית שנבחנת כאן, היא בהחלט יכולה להתחרות גם בדגמי 7 מושבים המונעים בדלק, משום שמדובר בטווח נסיעה שככל הנראה לא נופל מהם במבחן המציאות, ויחד עם יכולות טעינה אולטרה מהירות נדמה שחרדת טווח הנסיעה כמעט ולא קיימת כאן.


שפת עיצוב חדשה

מדובר גם ברכב הראשון שמגיע לארץ בשפת העיצוב החדשה של היצרן הכוללת מראה לא שגרתי שבולט מאוד על הכביש, שמצד אחד אינו מצועצע, אך מצד שני קשה בהחלט להתעלם ממנו. מדובר גם ברכב גדול ומרווח מאוד עם ממדים חיצוניים של 5.01 מטר אורך, רוחב של 1.98 מטר, גובה של 1.75 מטר (1.78 מטר בגרסת ההנעה הכפולה), המספקים מרווח מכובד ביותר ל-6 נוסעים בגרסת ההנעה הכפולה, או ל-7 נוסעים (גם מבוגרים) בגרסת ההנעה האחורית הנבחנת כאן. גם תא המטען מרשים עם נפח של 333 ליטר בניצול כל 7 המושבים, או 828 ליטר בניצול 5 מושבים ולדגם גם תא מטען קדמי בנפח 90 ליטר.

קיה EV9

 כמעט 30 אינץ' של צגים משולבים

תא הנוסעים מציע את סביבת הנהג והנוסעים המזכיר את דגמי קיה החדשים, אולם איכות החומרים וההרכבה ורמת האבזור העשירה מספקים תחושת פרמיום שמזכירה מאוד דגמי יוקרה. בעיצוב תא הנוסעים נעשה דגש על חשיבה על איכות הסביבה עם שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים הכוללים בין היתר דיפונים שונים בחלל הרכב, לרבות אפילו מפתח שלט העשוי פלסטיק ממוחזר. גם ריפודי העור למושבים וציפוי העור להגה מלאכותיים במטרה להקטין את הפגיעה בבעלי החיים, והאמת שיחד עם שילוב צבעים מוצלח, מספק תא הנוסעים אווירה מאוד נעימה לנוסעים.

קיה EV9

ל-EV9 לוח שעונים דיגיטלי "12.3, מסך לתפעול בקרת האקלים "5.5 ומסך מולטימדיה "12.3 החוברים ליחידה אחת של כמעט "30, אך לא נשכח מקומם של שלל מתגים פיסיים לתפעול מהיר ובטוח יותר של המערכות החיוניות תוך כדי נהיגה. עם בסיס גלגלים של 310 ס"מ מתקבל מרווח מצוין לכל שלושת שורות המושבים, כאשר כל הנוסעים נהנים מיציאות USB, פתחי מיזוג, מחזיקי כוסות ותאורה אישית, ואפילו הכניסה לשורת המושבים השלישית נוחה גם למבוגרים אשר מצליחים לשבת שם בנוחות גם לאורך זמן (במידה והם לא גדולים במיוחד מהממוצע). אגב שורת מושבים זו מתקפלת ונפתחת חשמלית הן בתפעול ע"י הנהג והן במתגים הממוקמים בתא המטען.

קיה EV9

שורת מושבים שניה מפנקת במיוחד

אבזור הרכב עשיר כבר מגרסת הכניסה וכולל תאורה מלאה מסוג LED, גג זכוכית כפול (הקדמי נפתח חשמלית), דלת תא מטען חשמלית, מצלמות 360 מעלות וחיישני חניה היקפיים, ידיות דלתות שקועות מסוג 'פופ-אפ', שמשות אחוריות מושחרות ועוד, ובפנים מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, חימום הגה, משטח טעינה אלחוטי לנייד, וילונות מובנים בחלונות הדלתות האחוריות, שורת מושבים שניה בעלת חימום ואוורור! קישוריות אלחוטית לסמארטפונים, זיהוי טביעת אצבע להגדרת פרופיל נהג, תאורת אווירה, בקרת אקלים עם 3 אזורי אקלים ועוד. חבל רק שמערכת שמע איכותית יותר תקבלו יחד עם עוד כמה פריטים בגרסה היקרה יותר. מפרט הבטיחות כולל 9 כריות אוויר ואת כל מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום, שלשמחתי אינן מתערבות יתר על המידה בנהיגה, למעט צפצופים קלים פה ושם ולרכב אף ציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי.

קיה EV9

תא מטען גדול מהממוצע הן בניצול 7 מושבים והן בשימוש 5 מושבים

הבטחה לטווח נסיעה עד 563 ק"מ

גרסת ההנעה האחורית הנבחנת כאן הינה המועדפת עלי באופן אישי, ששמה דגש על טווח נסיעה גדול על-חשבון ביצועים ספורטיביים. ההספק עומד על 203 כ"ס ו-35.7 קג"מ ולמרות משקל עצמי של 2.5 טון לפני נוסעים, הביצועים בהחלט נאים ומספקים לרכב מגודל מהקטגוריה הזו, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות ומהירות מרבית של 185 קמ"ש. אל אלו מצטרפים אחיזת כביש גבוהה ונוחות נסיעה טובה ברוב סוגי הדרך למרות שימוש במערכת מתלים די שגרתית, וניתן אפילו לצאת לעקיפות זריזות ובטוחות בשעת הצורך. כמו כל רכב חשמלי איכותי, גם כאן הנסיעה שקטה לחלוטין, נטולת ויברציות ומבודדת היטב מרעשי חוץ. יחד עם סוללה ענקית בקיבולת 99.8 קוט"ש ומערכת רגנרציה יעילה הכוללת ארבעה מצבים, כולל מצב יעיל של נהיגה על דוושה אחת (ללא שימוש כמעט בדוושת הבלמים), הציגה המכונית במבחן טווח נסיעה שנע סביב ה-500 ק"מ מכובדים למדי, כאשר חלק גדול מהנסיעה נעשה עם 5 נוסעים ברכב, אך לא בנסיעה מאומצת. לרכב טכנולוגיית טעינה 800V התומכת בטעינה אולטרה מהירה עד 350 קילוואט ובפיקניקים תוכלו להשתמש גם במתאם V2L לשימוש מוצרי חשמל ביתיים בשטח.

קיה EV9

יוקרתית או עממית?

קיה EV9 היא דוגמה טובה לשיפור המתמשך שמציג היצרן ויכולותיו לספק מכוניות חשמליות מצוינות בעידן הנוכחי. העיצוב שלה מוצלח, תא הנוסעים מרווח מאוד, איכותי ומאובזר כבר מגרסת הכניסה, וגרסת ההנעה האחורית מצליחה לספק ביצועים נאים המשולבים בטווח נסיעה נדיב, שיפחית כמעט לחלוטין את חרדת טווח הנסיעה למי שלא חי ברכב אוב היום. אל אלו מצטרפים גם בטיחות מושלמת, נוחות נסיעה טובה ואחריות מלאה לרכב ל-3 שנים ללא הגבלת ק"מ, לצד אחריות ל-7 שנים או עד 150,000 ק"מ לסוללה. הבעיה העיקרית מגיעה כמובן בסעיף המחיר שמתחיל מ-429,000 ש"ח ומסתיים ב-489,000 שקל לגרסת הביצועים החמים, מחירים שאמנם די מקובלים כיום לקטגוריה, אך עדיין גבוהים למדי ובעיקר עבור דגם שאינו נושא לוגו יוקרתי בחזית. האם הלקוחות יסכימו לשלם על קיה סכומים כאלו? הציפיות של היבואן אינן מנותקות מהמציאות וככל הנראה עומדות על כמה עשרות טובות של מכוניות בשנת השיווק הראשונה. אגב המשלוח הראשון שיגיע לארץ בקרוב, נמכר כמעט כולו מראש.

מעוניינים בנסיעת מבחן לדגם וקבלת הצעת מחיר כולל אפשרויות מימון וטרייד-אין לרכביכם הישן? הכניסו פרטים כאן

לייעוץ ומידע נוסף השאירו פרטים ונציגנו יחזור אליכם