החשמלית הנוחה בישראל? סיטרואן C4 החדשה במבחן

הדור השלישי של סיטרואן C4 מאמץ מרכב של קרוסאובר אופנתי ומרשים למראה, ומוצע לראשונה גם בגרסת e-C4 חשמלית אותה לקחנו למבחן. האם נמצאה החשמלית הנוחה בישראל?

ששי כהן 05 בספט, 2021
סיטרואן C4 חשמלית

16 שנה לאחר שהגיע לארץ הדור הראשון של סיטרואן C4, ו-10 שנים לאחר שנחת כאן הדור השני של הדגם, החל בחודש החולף שיווק הדור השלישי של המשפחתית הקומפקטית של סיטרואן, שלראשונה זונח את מראה ההאצ'בק (הדי משעמם למען האמת שליווה את הדור היוצא) ומאמץ מראה של קרוסאובר אופנתי דמוי קופה שעשוי למשוך הפעם אחריו הרבה יותר לקוחות, ולהתחרות בדגמים כמו קיה אקסיד, מאזדה CX-30 וטויוטה C-HR. עם 3 מנועים לבחירה (בנזין, דיזל וחשמלי), האם הפעם נראה אותה יותר על הכבישים?

עיצוב חיצוני: שילוב של מסורת וחדשנות

בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, היצרן מספר שבעיצוב הדגם החדש נעשה שילוב של אלמנטים עיצוביים שאפיינו את דגמי הקומפקטיות של היצרן לאורך השנים (10 במספר) עם מראה חדשני דמוי קופה והתוצאה במציאות אכן משביעה רצון עם מראה מודרני וייחודי במידה מסוימת, אך ללא התחכמויות מהסוג שמרתיע לעתים לקוחות. ביחס לדור היוצא, מדובר בקפיצת מדרגה ענקית וגם ביחס למתחרות היא בהחלט נראית מצוין. מעבר לכך, מדובר בקרוסאובר קומפקטי יחסית במידותיו, עם אורך של 4.35 מטר, רוחב של 1.8 מטר, גובה של 1.52 מטר (לא הרבה מעל משפחתית) ובסיס גלגלים של 267 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 380 ליטר, הצומחים עד 1,250 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

סיטרואן C4 חשמלית

שיפור דרמטי במראה: סיטרואן C4 דור 3 ולידה הדור היוצא

תא נוסעים

כניסה לקבינה חושפת שפת עיצוב חדשה אותה טרם פגשנו בדגמי סיטרואן, עם סביבת נהג ונוסעים נאה למראה, מושבי נוחות מיוחדים עם ריפוד ספוג כפול ודחוס המתאים את עצמו למבנה הגוף של היושב בו ולאחר מכן חוזר למצבו המקורי, ידית הילוכים אלקטרונית זעירה המחליפה את ידית ההילוכים המסורתית, מולטימדיה עם מסך מגע "10 גדול במיוחד, הכוללת גם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, ומאוד אהבנו לראות שסיטרואן מקשיבה גם להערות הלקוחות שלה וכך סוף סוף מיקמה את תפעול המולטימדיה ובקרת השיוט ישירות ממתגים על ההגה ולא עם הג'ויסטיקים המרגיזים שהיו תמיד מאחוריו, וגם בקרת האקלים הדיגיטלית זוכה גם לכפתורי תפעול מכאנים המצטרפים למתגי המגע של המולטימדיה ונוחים יותר לתפעול. הדגם משווק בארץ ברמת גימור אחת וגבוהה למדי הכוללת גם: תאורת LED היקפית, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי גלגלים קלים "18, קיפול מראות חשמלי, מצלמת רוורס, בלם יד חשמלי, חיישני חניה היקפיים, לוח שעונים דיגיטלי,  חימום הגה, חיישני אורות וגשם, ציפוי עור להגה, בורר מצבי נהיגה ועוד. בסעיף ההתחכמויות הסיטרואני תמצאו מגירה ומתקן ייחודיים לטאבלט הכוללים מחזיק ייעודי מול הנוסע הקדמי (שאינו מאפשר לנהג לצפות בתכנים ולפגוע בבטיחות הנסיעה), אך לטעמנו מדובר בגימיק לא שימושי בימינו.

סיטרואן C4 חשמלית 2021

צילום: רונן טופלברג

בטיחות

ה-C4 משווקת בארץ עם חבילת אבזור בטיחותית מתקדמת הכוללת: התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית במהירויות 5-140 קמ"ש (5-80 קמ"ש בזיהוי הולכי רגל, רכב נייח ודו גלגלי), תיקון סטייה מנתיב, התרעת שטח מת במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית, החלפת אורות אוטומטית, התרעת עירנות הנהג, 6 כריות אוויר ועוד, אך לדגם ציון ריסוק של 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי של EuroNcap.

על הכביש

מתחת למכסה המנוע, מציעה ה-C4 החשמלית יחידת כח הפונה יותר לטווח נסיעה גדול יותר מאשר לביצועים ספורטיביים כפי שאנחנו פוגשים בהרבה חשמליות, עם מנוע חשמלי המפיק 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג”מ (צנועים יחסית…) המספקים ביצועים נאים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות ומהירות מרבית של 150 קמ"ש (מוגבלת מחשב). על הכביש מדובר במכונית חזקה למדי מכפי שמעידים הנתונים על הנייר, ובדומה לחשמליות אחרות, גם כאן מדובר במכונית שקטה מאוד לנסיעה, עם יחידת כח חלקה ונוטלת ויברציות. היתרון המרכזי של הרכב הזה מול המתחרות מגיע בסעיף נוחות הנסיעה, כאשר הודות למתלים ה-PHC ההידראולים המתקדמים של היצרן, מתקבלת כאן מכונית עם נוחות נסיעה פשוט מצוינת, עם מתלים המגהצים את הכביש ומספקים נוחות נסיעה ללא תחרות המזכירה את דגמי העבר של היצרן. יחד עם סוללת 50 קוט"ש מציע הדגם טווח נסיעה של 350 ק"מ בין טעינות לפי נתוני היצרן, שתורגמו אצלנו במבחן ל-270 ק"מ במציאות, ואת הסוללה תוכלו לטעון תוך 5 שעות בעמדת טעינה AC ביתית או טעינה של עד 80% תוך 30 דקות בלבד בעמדת טעינה DC מהירה (עד 100 קוט"ש), או טעינת 100 ק"מ ב-10 דקות בלבד.

סיטרואן C4 חשמלית

שווה את הכסף?

סיטרואן e-C4 החשמלית מצטרפת לסגמנט הקרוסאוברים החשמליים המתפתח במיוחד בשנה התקופה האחרונה, עם תג מחיר של 165,000 שקל הגבוה מצד אחד ב-25,000 שקל מהממוצע בקרב הקרוסאוברים החשמליים הפופולרים שמגיעים מסין, אך מצד שני בעבורו תקבלו קרוסאובר איכותי מתוצרת אירופאית, עם עיצוב יפהפה, תא נוסעים מאובזר ונוחות נסיעה מצוינת, שלדעתנו הופכת אותה לחשמלית ממותג עממי הנוחה ביותר שתוכלו לרכוש לעת עתה בישראל. כמ ושאר דגמי הפרטיות של סיטרואן, גם כאן תקבלו אותה עם אחריות יבואן לחמש שנים או עד 100,000 ק"מ ו-8 שנים או עד 160,000 ק"מ לסוללה החשמלית + עמדת טעינה והתקנה בסיסית במתנה. במחיר הנ"ל, קשה לנו לראות אותה עולה בכמויות משמעותיות על הכביש, ולדברי היבואן גם הכמויות שהקצה לו היצרן נמוכות מאוד (כל המשלוח הראשון שיועד עד סוף השנה כבר נמכר). יחד עם זאת, בשנה הבאה מתכנן היבואן להעלות כמויות גדולות משמעותית של ה-C4 על הכביש, וכדי לעמוד בזה, הוא יצטרך לדעתנו לשפץ קצת את המחיר ליעד תחרותי יותר.

עוד ממבחני דרכים