הטבות מס נוספות לכלים דו-גלגליים בטיחותיים

שר האוצר, משה כחלון, חתם אמש על צו המאריך בשנתיים נוספות את שיטת המיסוי הנוכחית על דו-גלגלי, בתוספת תמריצי מס לאביזרי בטיחות שיותקנו בכלי רכב אלה.

ששי כהן 17 ביול, 2018
הונדה CB125R

3 שנים לאחר לאחר ששונתה שיטת המיסוי על כלי רכב דו-גלגליים, בה הוטלו שני שיעורי מס בסיסיים: 72% על אופנועים ו- 40% על קטנועים וכלים עד 125 סמ"ק, חתם אמש שר האוצר משה כחלון על צו המאריך עד 30.6.2020 את שיטת המיסוי הנהוגה כיום  על רכב דו-גלגלי, אליה יצורפו הטבות נוספות לדגמים שיצוידו במערכות בטיחות מתקדמות המשפרות את בטיחות הרוכבים.




בחודש אוגוסט 2015 שונתה שיטת המיסוי על כלי רכב דו-גלגליים. לפני השינוי, הוטלו שני שיעורי מס בסיסיים: 72% על אופנועים ו- 40% על קטנועים וכלים עד 125 סמ"ק. במסגרת הרפורמה, כל כלי הרכב הדו-גלגליים חולקו לקטגוריות של נפח מנוע והספק מנוע, כאשר שיעור המס עולה ככל שמדובר בכלי רכב דו גלגליים, בעלי מנוע גדול ועוצמתי יותר; שיעורי המס נקבעו בקטגוריות של 40%, 50%, 60% ו- 70%. בשלב מאוחר יותר נקבע, גם במסגרת הוראת שעה, שיעור מס של 25% על כלי רכב דו גלגליים מקטגוריה L1 בעלי נפח מנוע עד 125 סמ"ק והספק עד 11 קילוואט, זאת לתקופה קצובה על מנת לבחון את ההשפעה על רכישות כלים קטנים אלה כפתרון תחבורתי עירוני שעשוי לצמצם את בעיית הגודש.
הטבות מס לכלים בטיחותיים יותר

בנוסף, החל מ- 1 בספטמבר 2018, תשוכלל מערכת התמריצים לאביזרי בטיחות בצורה הבאה: ההטבה למערכת ABS תישאר רק עבור הכלים בקטגוריה L1 זאת מכיוון שבקטגוריות אחרות המערכת הפכה לחובה. בקטגוריה L1, הכוללת כלים קטנים בעלי נפח מנוע עד 125 סמ"ק והספק עד 11 קילוואט, יגדל סכום ההפחתה בעבור מערכת חשובה זו מ- 350 ש"ח ל- 500 ש"ח. כמו כן, יתווספו תמריצי מס עבור מערכות נוספות: בקרת יציבות, מערכת משיכה והחלקה, בלימה משולבת, משכך היגוי. מערכות אלה תורמות, כל אחת בדרכה, ליציבות הכלי הדו גלגלי בזמן האצה, תנועה ובלימה.
כמו-כן, ייכנסו מעתה לטבלת התמריצים הכוללת הטבות לרכב תלת גלגלי, שעד עתה נחשבו להטבה נפרדת. יובהר כי רכב תלת גלגלי המצויד במערכות הבטיחות הנ"ל, יקבל הפחתות גם בגין היותו תלת גלגלי וגם עבור קיום המערכות. בכל מקרה, סכום ההפחתות המצטבר לא יעלה על מחצית סכום המס שחושב לפני ההפחתות.






עוד מדו גלגלי