3 שנים לאחר לאחר ששונתה שיטת המיסוי על כלי רכב דו-גלגליים, בה הוטלו שני שיעורי מס בסיסיים: 72% על אופנועים ו- 40% על קטנועים וכלים עד 125 סמ"ק, חתם אמש שר האוצר משה כחלון על צו המאריך עד 30.6.2020 את שיטת המיסוי הנהוגה כיום על רכב דו-גלגלי, אליה יצורפו הטבות נוספות לדגמים שיצוידו במערכות בטיחות מתקדמות המשפרות את בטיחות הרוכבים.
בחודש אוגוסט 2015 שונתה שיטת המיסוי על כלי רכב דו-גלגליים. לפני השינוי, הוטלו שני שיעורי מס בסיסיים: 72% על אופנועים ו- 40% על קטנועים וכלים עד 125 סמ"ק. במסגרת הרפורמה, כל כלי הרכב הדו-גלגליים חולקו לקטגוריות של נפח מנוע והספק מנוע, כאשר שיעור המס עולה ככל שמדובר בכלי רכב דו גלגליים, בעלי מנוע גדול ועוצמתי יותר; שיעורי המס נקבעו בקטגוריות של 40%, 50%, 60% ו- 70%. בשלב מאוחר יותר נקבע, גם במסגרת הוראת שעה, שיעור מס של 25% על כלי רכב דו גלגליים מקטגוריה L1 בעלי נפח מנוע עד 125 סמ"ק והספק עד 11 קילוואט, זאת לתקופה קצובה על מנת לבחון את ההשפעה על רכישות כלים קטנים אלה כפתרון תחבורתי עירוני שעשוי לצמצם את בעיית הגודש.
הטבות מס לכלים בטיחותיים יותר