הטובה בעולם: מרצדס S קלאס החדשה 2021 במבחן

האם זאת מכונית הפאר הטובה בעולם? הדור ה-7 של מרצדס S קלאס, נחת בישראל ומבטיח מפגן עוצמה מרהיב וטכנולוגי של היצרן, עם נסיעה נוחה בסגנון ריחוף, שפע של פינוקים בתא הנוסעים ובטיחות מושלמת. 50 הזמנות כבר נרשמו כאן לרכב שמחירו מתחיל ב-1.25 מיליון שקל !

ששי כהן 31 במרץ, 2021
מרצדס S500 החדשה 2021

צילומים: משה נרקיס

3 חודשים בלבד לאחר שנחשף בעולם הדור החדש של מרצדס S קלאס, מכונית הדגל של היצרן המתיימרת להיות "המכונית הטובה ביותר בעולם", השיקה כלמוביל היבואנית בתחילת השנה את הדור השביעי של ה-S קלאס בישראל, שאמנם נראה מאוד דומה לדור היוצא, אך מדובר במכונית חדשה לחלוטין עם מפרט מרשים כיאה למכונית דגל של יצרן יוקרה. בניגוד לדגם היוצא שהיה כאן פופולרי בשנים האחרונות שלו בעיקר בגרסת הפלאג-אין הייבריד הידידותית לסביבה, תקנות המיסוי הירוק החדשות מינואר 2021 פגעו כמובן בהנחת המיסוי של הדגם, מה שגרם ליבואן להתמקד בשלב הראשון של השיווק בארץ בגרסת ה-S350d מונעת הדיזל, ובגרסת ה-S500 בנזין החזקה אותה לקחנו למבחן.

עיצוב זועק יוקרה

מפגש במציאות עם ה-S קלאס החדשה, חושף את אותם קווי עיצוב מוכרים של הדגם היוצא, שכיאה למכונית שמרנית לוטשו מחדש ומציעים את אותה זהות מוכרת של הדור היוצא, אך עם מראה מודרני ונחשק יותר. בראש ובראשונה, למרות ממדים של ספינת תענוגות (5.3 מטר לארוך, 1.95 מטר לרוחב וגובה של 1.55 מטר), מדובר במכונית אווירודינמית ביותר, עם מקדם גרר מדהים של 0.22cd לרכב בסדר גודל כזה, שמתיימר להיות גם מאוד מרווח בפנים וללא התחכמויות של מראה בסגנון דמוי קופה 4 דלתות. בין פרטי העיצוב המיוחדים שתמצאו מבחוץ ניתן למנות פנסים יחידות תאורה קדמיות ראשיות בטכנולוגיית Digital Light, שנעזרת בפנסי LED עוצמתיים וב-1.3 מיליון מיקרו-מראות ברזולוציה של 1.3 מיליון פיקסלים. התאורה החכמה יכולה ליצור שוליים וירטואליים מוארים בצדי הדרך בתנאי ראות לקויה, ואפילו להאיר הולכי רגל בעת סכנה. אל אלו מצטרפים ידיות פתיחת דלתות שקועות שנשלפות עם פתיחת הרכב ונסגרות בנסיעה, דלתות עם סגירת וואקום, תאורת LED מלאה היקפית, חישוקי גלגלים "20 קלים, גג זכוכית פנוראמי חשמלי, וחבילת חיישנים ומצלמות היקפיות. נפח תא המטען עומד על 550 ליטר מכובדים, ולרכב אין גלגל רזרבי. בשורה התחתונה, העיצוב החיצוני המחודש אמנם אינו מסובב ראשים כפי שאולי הייתם מצפים, אך לכבוד שמגיע לו על הכביש הוא בהחלט זוכה מהסביבה.


חלל פנים מעורר השראה

כניסה לקבינה חושפת שפת עיצוב חדשה ומרהיבה מאוד. אווירת היוקרה זועקת מכל פינה, איכות החומרים ברמה הגבוהה ביותר שתוכלו לצפות, ובדגם החדש מצהירים במרצדס שנעשה שימוש בעוצמת מחשוב הגדולה ביותר אי פעם. לוח השעונים הדיגיטלי "12.3 ניתן להתאמה אישית וכולל שלל מסכים ייחודיים הכוללים גם תמיכה בטכנולוגיית תלת מימד. לראשונה מציעה מרצדס מסך מולטימדיה מרכזי אנכי "12.8 השולט על מרבית מערכות הרכב ותורם משמעותית לאווירת הייטק מתקדמת. המסך בטכנולוגיית OLED איכותי מאוד ועדיף פי כמה על ממשק השליטה הלא ממש ידידותי של הדור היוצא, אך יחד עם זאת דורש היכרות מעמיקה יחסית כדי לתפעל חלק ממערכות הרכב. הגישה אגב למערכות התפעול הבסיסיות קלה יחסית ואינה דורשת כמעט היכרות מוקדמת. מעבר לכך, מדובר בדור החדש של מערכת ה- MBUX של היצרן, התומכת גם במגוון פקודות קוליות (באנגלית בלבד), שלא תמיד מבינות את המבטא הישראלי.

מרצדס S קלאס החדשה 2021

עיסוי במושבים והבטחה שתצאו רגועים יותר בסוף הנסיעה…

רשימת האבזור ארוכה במיוחד וכוללת את כל פריטי האבזור המקובלים בסגמנט מכוניות הפאר, אך חשוב לציין לטובה את כורסאות העור המפנקות, (כיוונון חשמלי רב מצבי לארבעה מתוך חמישה מושבים), פונקציית חימום ואיוורור מושבים קדמיים ואחוריים, מערכת עם מגוון סוגי עיסוי למושבים הקדמיים (בחברה מבטיחים שתצאו רגועים יותר מהנסיעה ממה שנכנסתם לרכב…), וילונות צדיים ואחורי חשמליים, בקרת אקלים עם 4 אזורי אקלים, תאורת אווירה מדהימה ב-64 גוונים העוטפת את כלל הנוסעים ומייצרת אווירה מאוד מרשימה בשעות החשיכה ותחושה מאוד יוקרתית שעוטפת את הנוסעים. הדגם החדש כולל גם טאבלט אחורי מתוצרת סמסונג המובנה במשענת היד המרכזית האחורית (ניתן לשליפה) וכולל מעבר ליכולות בסיסיות של טאבלט כמו גלישה באינטרנט, קריאת דואר, Youtube ועוד, גם שליטה על מערכת ה-MBUX של הרכב, ותפעול שלל מערכות נוחות ע"י האדם החשוב היושב לרוב במושב האחורי. עם בסיס גלגלים אגב של 321 ס"מ, מדובר במרווח עצום ליושבים ברכב ובעיקר לאלו שיושבים מאחור.

מרצדס S קלאס החדשה 2021

כאופציה ניתן לקבל מצלמות וחיישנים ברחבי הרכב מאפשרים הנדסת אנוש אינטואיטיבית וידידותית מאי פעם. כך, למשל, כיוון המראות יתאים את עצמו לפי כיוון המבט של הנהג, ופתיחת החלון בגג תופעל ותופסק לפי מחוות ידו. גם תכנון מיקום ופעולת הכפתורים התעדכן, והוא כולל בין היתר שינויי עיצוב בקירוב האצבע וכן כפתורים שממוקמים – לא רק במרכז ההגה, אלא על גלגל ההגה עצמו. בסעיף הבטיחות תמצאו את שלל מערכות הבטיחות המתקדמות המוצעות כיום בשוק, לרבות מצלמות היקפיות המשדרות ומתריעות בתא הנוסעים ויכולות נהיגה חצי אוטונומיות בכביש מהיר.

מרצדס S500 החדשה 2021

4.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש וקוטר סיבוב קטן מדגם ה-A קלאס !

בחזיתה של ה-S קלאס מצוידת ה-S500 במנוע בנזין 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים והנעה כפולה (4MATIC) התורמת לאחיזת כביש מושלמת. כחלק מהמאמץ להפוך לרכב ידידותי יותר לסביבה, נטשה מרצדס את מנועי ה-8  ו-12 צילינדרים הבכירים (משאירה אותה לדגמי המייבאך) ומסתפקת במנועי 6 צילינדרים בטור, הפועלים בשילוב ליחידה מיקרו היברידית 48V התורמת קלות לצריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים יותר. החידוש העיקרי בדגם נוגע להיגוי לסרן האחורי המאפשר שילוב של יציבות מעולה על הכביש, זריזות רבה יותר וכושר תמרון מעולה בסביבה עירונית צפופה, עם קוטר סיבוב הקטן ב-2 מטרים מהדגם היוצא (ואפילו קטן יותר מה-A קלאס הקטנה), מה שמאפשר למכונית תחושת נהיגה עירונית כאילו אתם נוהגים במשפחתית קומפקטית המשתחלת לכל מקום צפוף בקלילות מרשימה (ובונוס של ביצוע חניות אוטומטיות). מעבר לכך, הודות למתלי אוויר, מדובר בסוג של רחפת המגהצת את הכביש הישראלי ומספקת נוחות נסיעה מעולה ושקטה ביותר כמעט כמו ברכב חשמלי יוקרתי. אלו שאוהבים לתת בגז, יגלו שמנוע הרכב המפיק 435 כ"ס ומומנט מרבי של 53 קג"מ, מטיס את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ומגיע למהירות מרבית מוגבלת מחשב של 250 קמ"ש. בסעיף צריכת הדלק, סיפקה המכונית צריכת דלק של 8.5 ק"מ לליטר בימי המבחן שנעשו ברובם בשיוט נינוח וללא ניסיון לסחוט ביצועים.

מרצדס S500 החדשה 2021

ויש כבר 50 הזמנות בישראל

מרצדס S קלאס החדשה מעלה שוב את הרף של מכוניות הפאר בישראל וכמו קודמתה מציעה מכונית פאר מרשימה ומכובדת, בטיחותית וטכנולוגית מבעבר, המציעה שילוב מרשים של ביצועים ונוחות נסיעה. יחד עם זאת, המעבר המואץ לרכבים חשמליים בעולם עשוי לבשר שיהיה מדובר בדור האחרון של ה-S קלאס, כאשר סביר להניח שמכונית הפאר החשמלית של מרצדס, ה- EQS החדשה שתוצג בקרוב, תחליף אותה כסמל הסטטוס של האלפיון העליון. עד שזה יקרה וכנראה זה יקח עוד כמה שנים, ה-S קלאס כנראה תמשיך להוביל את הקטגוריה היוקרתית, עם קהל לקוחות נאמן יחסית שמעריך את איכותיות הרכב ושומר לו אמונים. לדברי היבואן, עד כה נרשמו לדגם כ-50 הזמנות, כמות מרשימה בהחלט לרכב שמחירו מתחיל ב-1.25 מיליון שקל לרכב המבחן, או 1.09 מיליון שקל לגרסת הכניסה של הדיזל.



עוד ממבחני דרכים