"הטסלה של הקטנועים": קטנועי גוגורו בדרך לישראל

חברת מטרו מוטור תחל לייבא בקרוב את מותג הקטנועים החשמליים הטיוואני גוגורו (gogoro), ה-"SmartScooter" הראשון בעולם, הכוללים עיצוב סטייליסטי, החלפת סוללות ב-6 שניות, שימושיות יוצאת דופן ושלל טכנולוגיה (כולל התנעה בזיהוי טביעת אצבע).

ששי כהן 17 בדצמ, 2019
קטנועי גוגורו חשמלי

חברת מטרו מוטור, היבואנית הגדולה בענף הדו-גלגלי, חשפה אמש במסיבת העיתונאים השנתית שלה על הקמת חטיבה חשמלית, עימה נכנסת היבואנית לעידן החשמלי ותחל בשלב הראשון בשיווקם של אופנועי ZERO האמריקאים, שרישיון היבוא שלהם עבר לידי החברה לפני מספר חודשים ושיווקם יחל רשמית בסוף ינואר, כשלצידם תחל החברה בשיווקם של קטנועי גוגורו החשמליים, הנחשבים כיום לאחד ממותגי הקטנועים החשמליים המובילים בעולם, והכי קרוב למונח "SmartScooter".


אז מי הם קטנועי gogoro ?

מותג הקטנועים גוגורו הינו מותג חדש בעולם הרכב ונוסד למעשה רק בשנת 2011 בטיוואן, עם הבטחה לפיתוח וייצור של קטנועים חשמליים שיהיו המתקדמים בעולם, וישלבו לא רק ידידותיות לסביבה וחיסכון ניכר בהוצאות, אלא גם הנאה ברכיבה. הדגמים הראשונים נחשפו רק בשנת 2015 וכיאה לחברת טכנולוגיה, ההשקה נעשתה לא בתערוכת רכב דו-גלגלי כמקובל, אלא בתערוכת הטכנולוגיה CES בארה"ב, שגררה אחריה שלל מחמאות וכינויים למותג בסגנון "הטסלה/האייפון של הקטנועים".

מאז השקתה, גוגורו זכתה להצלחה מרשימה, כאשר בשוק הטיוואני הביתי, הנחשב לשוק הקטנועים המפותח בעולם, רושמת כיום גוגורו נתח שוק של 18% מכלל השוק, ולא פחות מ-95% משוק הקטנועים החשמליים. אפילו יצרנית הדו-גלגלית הענקית ימאהה משווקת בטייואן קטנוע חשמלי שגורורו מייצרת עבורה.

ישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם מחוץ לטיוואן, בה ישווקו קטנועי החברה שלא במסגרת שיתופית. ייעוד הקטנועים בארץ יהיה כתחליף לשלל האופניים והקורקינטים החשמליים, כאשר בדומה לקטנועים חשמליים אחרים הקיימים בשוק, גם כאן מדובר בעלויות תחזוקה נמוכות במיוחד (ביטוח וטסט של 50 סמ"ק, עלויות טיפולים נמוכות משמעותית ועוד).

לצד העיצוב הסטייליסטי והמרכב הקומפקטי והשימושי, הקטנועים של גוגורו מצוידים בסוללות נשלפות, אותם יוכלו הלקוחות להטעין במטען ביתי, או להחליפם בסוללות טעונות באחד מסניפי מטרו ברחבי הארץ, או מאחת מהרשתות הגדולות בארץ (אולי סופר-פארם). בנוסף, בנויים הקטנועים מפלסטיק שניתן למחזור ולרשות הרוכבים עומת אפליקציית תפעול מתקדמת בסמארטפון.

היצע הדגמים בארץ יחל בקטנוע ה-VIVA הבסיסי, המיועד לשימוש עירוני בלבד ועשוי להוות תחליף לאופניים והקורקינטים החשמליים. ה-VIVA מציע מרכב קומפקטי וקליל (71 ק"ג), מושב בגובה של 74 ס"מ בלבד המתאים גם לצעירים, ומנוע חשמלי המפיק 4 כ"ס ומהירות מרבית של 45 קמ"ש, לצד טווח נסיעה של 85 ק"מ בין טעינות. במטרו מקווים שישראל תאמץ גם את תקנות הרישוי האירופאיות, הפותרות את הנהגים של הכלים האלה מהוצאת רישיון נהיגה לדו-גלגלי ומסתפקות ברישיון נהיגה של רכב פרטי.

גוגורו 2 פלוס

מעליו יוצע דגם ה-Gogoro 2 PLUS, קטנוע גדול יותר המתאים לשני רוכבים ואף כולל תא מטען ל-2 קסדות מתחת המושב, הנחשב לקטנוע המתקדם של החברה (הנעה באמצעות זיהוי טביעת אצבע, לוח שעונים דיגיטלי חכם ועוד) המצויד במנוע חשמלי המפיק 8.5 כ"ס ומשקל של 104 ק"ג, המציעים טווח נסיעה של 170 ק"מ במהירות עד 90 קמ"ש, כאשר התאוצה שלו מעמידה ל-50 קמ"ש עומדת על 4.2 שניות בלבד, נתון הזריז משמעותית מהמקובל בשוק הקטנועים.

מעליו תוצע הגרסה הספורטיבית שלו העונה לשם"2 פלוס ABS", הכוללת מנוע חשמלי 10 כ"ס, המציע טווח נסיעה ומהירות מרבית זהים לדגם ה- 2 PLUS, אך עם תאוצה זריזה יותר של 0-50 קמ"ש ב-3.8 שניות, מערכת בלימה משולבת ABS מתוצרת בוש, עיצוב ספורטיבי יותר, מתלים מתכווננים ועוד. לדברי היצרן, מדובר בכלי עם התאוצה הזריזה ביותר בשוק ה-125 סמ"ק.

גוגורו UTILITY

הדגם האחרון שיושק בארץ הוא קטנוע שליחויות חשמלי "2UTILITY", קטנוע אשר עוצב ותוכנן עבור השוק המוסדי (ואף מככב היום בעולם גם בחברת DHL), המציע תכונות יחודיות כמו הילוך אחורי, העמסת עד 45 ק"ג מאחורי הרוכב והחלפת סוללות תוך 6 שניות בלבד. הכלי ישווק עם מגוון אבזרי העמסה בהתאם לדרישות הלקוחות.

קטנועי גוגורו החשמליים יושקו בארץ בחודש אפריל 2020 ועם השקתם יפורסמו גם מחיריהם בישראל. 




עוד מדו גלגלי