הכי בטוחה בקטגוריה? טויוטה קאמרי 2021 המחודשת במבחן

טויוטה קאמרי, מכונית הנוסעים הנמכרת ביותר בארה"ב כבר 19 שנה ברציפות, זוכה למתיחת פנים לדגמי 2021, ומבטיחה לצד מראה מעודכן ויחידה היברידית חסכונית, להיות גם הכי בטיחותית בסגמנט. אבל האם מה שהכי טוב לאמריקאים טוב גם לישראלים?

ששי כהן 19 באוג, 2021
טויוטה קאמרי 2021

קטגוריית מכוניות המנהלים בישראל רחוקה מימי הזוהר שלה, ומשנה לשנה מצטמצמת בעקביות עם פחות דגמים שמתחרים בה. למעשה שולטות בה היום 2 מכוניות: יונדאי סונטה וסקודה סופרב, שעדיין מצליחות לצוד לקוחות רבים מדי שנה (מעל 1,700 מסירות לסונטה ומעל 1,200 מסירות לסופרב במחצית הראשונה של השנה), כאשר במקום השלישי ממקומת טויוטה קאמרי, שמסתפקת בנתון נמוך משמעותית (קרוב ל-400 מסירות במחצית). בארה"ב למשל, מדובר במכונית הנוסעים הנמכרת ביותר ב-19 שנה האחרונות ברציפות עם מאות אלפי עותקים שעולים שם לכביש מדי שנה! בשנה הבאה צפויה הקאמרי גם לחגוג 40 שנה בעולם, כך שסביר להניח שנזכה לאיזו מהדורת 40 שנה בכמות מוגבלת. אז עכשיו יש גם מתיחת פנים לדור הנוכחי שהוצג ב-2018 והיא נחתה בישראל.

קאמרי 2021

במסגרת מתיחת הפנים, בחרו בטויוטה שלא לבצע מהפכה בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, אלא פשוט ללטש קלות את המראה עם נגיעות קוסמטיות שונות השומרות על המראה הרענן של הרכב. כך למשל תמצאו עדכון קל לחזית הרכב (פנסי איתות, גריל ופגוש) וחישוקי גלגלים "18 קלים בעיצוב ספורטיבי המקנים לרכב הופעה ספורטיבית יותר שמצמצמת את הפער המשמעותי בין הדגם "הישראלי" שמגיע ממפעל החברה ביפן, לדגמים האמריקאים שמגיעים בידי חברות היבוא המקביל, שעד כה נראו הרבה יותר מפתים. יחד עם זאת, בשונה מהדגם היוצא, הקאמרי משווקת כעת בארץ רק ברמת גימור אחת ועשירה למדי, אך גג נפתח, פריט שנחשב למבוקש מאוד בקרב הרוכשים בקטגוריה הזו (למרות שרובם כנראה לא ממש ישתמשו בו), נעדר מהתפריט וגם לא תוכלו לרכוש אותו כתוספת. מעבר לכך, מדובר ללא ספק במכונית מנהלים אלגנטית ומרשימה למראה, ואף גדולה למדי עם 4.88 מטר לאורך, 1.84 לרוחב וגובה של 1.6 מטר. נפח תא המטען מכובד ועומד על 524 ליטר ואף כולל גלגל רזרבי לשעת הצורך.

טויוטה קאמרי 2021

תא נוסעים

בתוך הקבינה תמצאו את אותו עיצוב מוכר של הדגם היוצא, המבטיח סביבת נהג ונוסעים איכותית ונעימה מאוד למראה ולשהייה, ובמיוחד עם שילוב הצבעים הבהירים שהגיע רכב המבחן. איכות החומרים וההרכבה גבוהים, וחלל הנוסעים משדר אווירת פרימיום, אם כי בטויוטה דואגים עדיין לשמור על פער מדגמי יוקרה אמיתיים, שכן הם צריכים לשווק בסופו של דבר גם את דגמי לקסוס (ובמקרה הזה את ה-ES שחולקת עם הקאמרי מכלולים רבים). במסגרת מתיחת הפנים, את השינוי המרכזי תמצאו בקונסולת המכשירים המרכזית, עם ציודה של המכונית במערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע "9 בסגנון צף, המחליפה את צג המגע הקטן יותר שאפיין את הדגם היוצא. המערכת כוללת גם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, דוברת עברית ונחשבת לאיכותית, אך מציעה מראה מעט מיושן. מעבר לכך, אבזור הרכב עשיר וכולל בין השאר: מושבי עור, מושבים קדמיים מחוממים ומתכוננים חשמלית, כיוונון הגה חשמלי שנוסף בדגם החדש, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לנייד שהצטרף גם הוא לראשונה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים ועוד. בנוסף, מדובר גם במכונית מאוד מרווחת לחמישה נוסעים, ועם בסיס גלגלים נדיב של 282 ס"מ, המרווח מצוין גם ליושבים מאחור, אולם נוסעים בגובה של 1.8 מטר ומעלה, עלולים לגרד את גג המכונית בישיבה בספסל האחורי.

טויוטה קאמרי 2021

הכי בטיחותית בקטגוריה?

הקאמרי המחודשת זוכה גם לשדרוג מפרט הבטיחות, וזוכה לציון הבטיחות 8 – הגבוה ביותר שמאפשר משרד התחבורה, והינה למעשה גם המכונית היחידה בסגמנט המנהלים שזוכה לציון הגבוה בארץ. ברשימת האבזור שלה תמצאו מערכת קדם התנגשות המאפשרת בלימת חירום, זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה, זיהוי רכב דו גלגלי ביום, מערכת סיוע לפניה בצמתים, מערכת זיהוי תמרורים, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור, ומערכת עזר בהיגוי בשעת חירום. כמו כן המערכת מצוידת במנגנון תזכורת לנהג למניעת שכחת ילדים במושב האחורי.

מכונית מנהלים היברידית מהנה לנהיגה?

בדומה לכמה דגמים נוספים של טויוטה מהשנים האחרונות שפותחו על פלטפורמת ה-TNGA, גם הקאמרי מצליחה לשלב בין יחידת כח היברידית חזקה וחסכונית בדלק להנאה מנהיגה, כאשר ההספק המשולב של הרכב (מנוע בנזין 2.5 ליטר ומנוע חשמלי) עומד על כ-218 כ"ס ו-22.5 קג"מ, אשר יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, מציעים ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות, אחיזת כביש גבוהה ואפילו יכולת לנהוג באופן ספורטיבי במידה מסוימת שיעלה חיוך על הפנים. מעבר לכך, מדובר במכונית נוחה למדי שאינה מתקשה להתמודד עם שיבושי האספלט הישראלי, אך בנהיגה מאומצת, רעש המנוע מוחשי יותר בתא הנוסעים בשל השימוש בתיבת הילוכים רציפה. את ימי המבחן סיימה המכונית עם צריכת דלק ממוצעת של 15 ק"מ לליטר, נתון מרשים ביחס למכונית בגודלה.

טויוטה קאמרי 2021

שווה את הכסף? 

מחיר טויוטה קאמרי 2021 נקבע על 214,900 שקל, מחיר המקביל פחות או יותר למתחרות שמצוידות ברמת גימור דומה, אך לזכותן גם גרסאות בסיס זולות יותר שמביאות להם לקוחות רבים נוספים וגם פעילות בציי הרכב (שוק ה-0 ק"מ לדוגמה) שם הקאמרי אינה משחקת. אם תוסיפו לכך גם תחרות מצד השחקנים ביבוא המקביל, הקאמרי תמשיך להימכר כאן ככל הנראה במספרים נאים יחסית, אולם עדיין תהיה רחוקה מלאיים על מובילות הקבוצה. מי שכן, יבחר בה, יקבל מכונית מנהלים מרשימה מאוד, מרווחת, שקטה, חסכונית מאוד בדלק ואפילו מהנה לנהיגה, וכמובן עם מוניטין האמינות המצוין של היצרן, שמאפשר כיום לשדרג לכם את האחריות לסוללה ההיברידית עד 12 שנה, בעלות של כמה מאות שקלים בלבד לשנה.

עוד ממבחני דרכים