הכלי המושלם לעיר : הונדה PCX החדש במבחן

41 ק"מ לליטר במציאות, עיצוב חללי, נוחות נסיעה מושלמת ועכשיו גם עם בטיחות משופרת ומנוע ידידותי עוד יותר לסביבה. האם מצאנו את קטנוע ה-125 סמ"ק המושלם לעיר? הונדה PCX החדש במבחן.

ששי כהן 12 ביול, 2021
הונדה PCX החדש 2021

להונדה PCX יש פינה חמה אצלי בלב. בשנת 2010 ראיתי אותו לראשונה בתערוכת הרכב של אוטומוטור (בימים בהם עוד היה מדובר בתערוכה ויכולנו לפגוש דגמים חדשים בחשיפה ראשונה בארץ) ולאחר מספר חודשים, פתחתי הזמנה לכלי החדש מהמשלוח הראשון שהגיע לארץ. 4 וחצי שנים הוא שירת אותי נאמנה, ביקר פעם אחת בשנה במוסך לצורך טיפול תקופתי וזהו. אמינות מושלמת, צריכת דלק מרשימה (סביב ה-37 ק"מ לליטר במציאות) ונוחות ושימושיות מצוינת. יחד עם זאת, למרות שה-PCX הפך לאחד מהלהיטים הגדולים של הונדה בעולם בקטגוריית ה-125 סמ"ק, בארץ משום מה הוא לא כיכב מעולם ברשימת רכבי המכר. בשנים שחלפו עבר הכלי מספר עדכונים, ועכשיו יש לנו דגם חדש ל-2021 שמבטיח לעשות הכל טוב יותר. אז יצאנו לסיבוב היכרות.

הונדה PCX החדש 2021

מפגש במציאות עם ה-PCX החדש חושף מצד אחד את אותם קווי עיצוב של הדור הראשון מלפני עשור, אך עם שלל שינויים שבעולם הרכב היו קוראים לזה יותר מתיחת פנים מקיפה. יחד עם זאת, ללא ספק מדובר בכלי שעדיין נראה מצוין, עם מראה מודרני (עדות למראה המקורי המוצלח שבמידה מסוימת הקדים את זמנו), ועם תאורת LED היקפית, חישוקי גלגלים גדולים ("14 מלפנים במידות 110/70 ו-"13 מאחור עם מידות 130/70) ומשקף גדול ורחב יותר, מתקבל כלי עם פרופורציות נהדרות ועיצוב מאוד נעים לעין. אל אלו מצטרפים שלדה קלה וקשיחה יותר וגובה מושב של 76 ס"מ, ההופכים את הכלי גם לידידותי מאוד עבור רוכבים נמוכים או רוכבים חדשים שמעוניינים ביותר תחושת ביטחון.

הונדה PCX החדש 2021

בסעיף האבזור רושם הדגם לוח שעונים דיגיטלי בעיצוב חדש, הכולל גם שעון זמן ומחשב דרך, שקע טעינה USB ומפתח חכם הכולל הנעה ללא צורך בהוצאת המפתח מהכיס. מתחת למושב נרשם תא אחסון שצמח בנפח ל-30.4 ליטר, המאפשרים לכם אחסון קסדה ועוד כמה פריטים קטנים. על הכביש, מדובר בקטנוע מרשים מאוד לתנועה עירונית. מנוע ה-125 סמ"ק החדש העונה לדרישות זיהום האוויר יורו 5, מפיק 12.3 כ"ס ומספק תאוצה חלקה ומהירה מהמקום, וקצב התקדמות משביע רצון במרחב העירוני. יחד עם מידות צרות יחסית, מדובר בכלי בעל כושר השתחלות מצוין גם בין טורי מכוניות בצמתים, והמנוע החדש גם שקט מאוד בפעולתו. בסיומם של יומיים נסיעת מבחן, נרשמה גם צריכת דלק מעולה של 41 ק"מ לליטר, בין השאר הודות למערכת ה-START/STOP המכבה את המנוע בעמידה ותורמת לא רק לחיסכון בדלק, אלא גם לעמידה נוחה ושקטה יותר ברמזורים. הודות לצמיגים הרחבים יותר מלפנים ומאחור ביחס לדגם היוצא, מדובר גם בקטנוע שמספק אחיזת כביש נאה ביחס למקובל בקטגוריה, ולצידם של בלמים משולבי ABS, תמצאו לראשונה גם מערכת בקרת משיכה המסייעת לבטיחות ולאחיזה. מעבר לכך, מצאנו קטנוע מרווח למדי גם לצמד רוכבים (כל עוד והם לא במידות גדולות מהממוצע) ועם מהירות מרבית של 105 קמ"ש ניתן לצאת איתו גם לגיחות בין עירוניות קלות ללא חשש.

הונדה PCX החדש 2021

בשורה התחתונה, הונדה PCX החדש הוא קטנוע לא פחות ממושלם לעיר ולנסיעות בין עירוניות קצרות מדי פעם. הוא נראה מצוין, נוח ונעים מאוד לרכיבה, איכותי ומאובזר והמנוע החדש שלו לא רק ידידותי יותר לסביבה, אלא גם חסכוני מאוד בדלק. אם תוסיפו לחבילה את מוניטין האמינות המוצלח של היצרן, מתקבל כאן כלי עם תמורה מצוינת לכסף, גם אם הוא יקר בכמה אלפי שקלים מכל מיני קטנועי 125 סמ"ק פופולרים בשוק.

מחיר הונדה PCX החדש 2021 נקבע על 19,794 שקל על הכביש כולל אגרת רישוי ולדגם מוצעת אחריות לשנתיים. 

הונדה PCX החדש 2021

עוד מדו גלגלי