'הכשרה ביטוח' מעבירה הילוך במאבק בהונאות ביטוח רכב

שיתוף פעולה ראשון בענף הביטוח בין חברת 'הכשרה ביטוח' לסטארט־אפ הישראלי Click-Ins, יפעל למניעת הונאות ביטוח הרכב הנחשבים כיום לצרה הגדולה ביותר של ענפי הביטוח.

ששי כהן 03 ביול, 2019
הדמייה קליק אינס צילום מסך קליק אינס

חברת הכשרה חברה לביטוח ממשיכה בהטמעת פתרונות דיגיטלים מתקדמים, ולאחר שהשיקה בשנה החולפת את "GO רכב" – פלטפורמה דיגיטלית ידידותית ופשוטה להפקה זריזה של פוליסת ביטוח רכב באינטרנט, מודיעה החברה על שיתוף פעולה ראשון מסוגו בארץ, המבטיח לצמצם את היקף הונאות הביטוח הפוגע מצד אחד בריווחי החברה, ובעקיפין תורם גם לייקור הפרמיות ועליית מחירי הביטוח לצרכנים.


הטכנולוגיה החדשנית למניעת הונאות רכב, מתאפשרת הודות לחברת הסטארט-אפ הישראלית Click-Ins, המבטיחה זיהוי מגוון רחב של הונאות ביטוח רכב – החל מהגדלת נזק מכוונת, דרך תאונות מבוימות או שילוב מספר נזקים באותה תביעה, וכלה בשימוש חוזר באותם חלקי חילוף פגומים ע"י מוסכים בתביעות שונות.

טכנולוגיה זו יוצרת "חתימת נזק ייחודית" לכל חלק ניזוק ברכב – הדומה לטביעת אצבע בתחום הקרימינולוגיה, ומבצעת בעת הצורך אנליזה למול "מאגר החתימות" של נזקים שנאסף במערכת. בדיקת רכב אוטומטית מתחילה בשלב החיתום וממשיכה בשלבים שונים. בכך, היא הופכת את תהליך זיהוי ההונאות והערכת עלות הפגיעה הריאלית, לאוטומטי לחלוטין וללא התערבות של כל גורם אנושי. היא אף מסייעת לזרז את תהליך הסדר התביעה שמבוצע כולו ע"פ תמונה או סרטון יחיד הנעשה באמצעות מצלמה רגילה או מצלמת טלפון חכם.

איך זה עובד? 

  1. השמאי/התובע מצלם את הפגיעה ברכב
  2. התמונה נטענת בשירות של הכשרה גו
  3. מתבצע זיהוי ואנאליזה של פגיעת הרכב
  4. יוצרים חתימה ייחודית של פגיעת הרכב
  5. עושים בדיקה צולבת של החתימה עם מאגר הפגיעות שהיו ברכב – ובודקים, האם זו פגיעה שכבר דווחה? האם הנזק/פגיעה הורחבו במכוון?
  6. זיהוי אם היה שימוש רב פעמי בחלק הפגום וטענות מוגזמות
  7. התרעה על כל פעילות שמקורה בהונאה/מרמה

לדברי שמעון מירון, מנכ"ל הכשרה חברה לביטוח: "תופעת הונאות הביטוח, פוגעת לצערנו הן בחברות הביטוח – שהופכות לחשדניות, והן בלקוחות – מבוטחים ישירים שנאלצים לספוג העלאות תעריפים, או להסתבך בפרוצדורות מייגעות עד לקבלת הפיצוי המגיע להם. הכשרה מביאה בשורה אמיתית לענף הביטוח, כאשר הטכנולוגיה של 'קליק-ינס', שמהווה שירות אחד מבין מנעד רחב של שירותים דיגיטליים, מהירים ומקצועיים, מסייעת להעניק ללקוחות גיבוי מלא גם בתחום רגיש ובעייתי זה של הונאות הביטוח".

שוק הונאות הביטוח בעולם – 120 מיליארד דולר !

לדברי יוג'ין גרינברג, מנכ"ל Click-Ins: " הונאות הביטוח, שהיקפן בעולם מוערך בכ-120 מיליארד דולר, הינן הצרה הגדולה ביותר של ענפי הביטוח. בחקירה שערכה חברת הביטוח הצרפתית AVIVA בשנת 2018, נמצא כי 9 מתוך 10 תביעות ביטוח מקורן בביצוע הונאה, או בקושי של חברות הביטוח לזהות הונאה, ולכן, חברות הביטוח נדרשות לשלם הרבה מעבר לסכום שהן גובות במסגרת הפרמיה על התביעה. לאחר שנים של מחקר ופיתוח, אנו גאים להביא לתעשיית הביטוח העולמית את הפתרון בדמות טכנולוגיה כחול-לבן ייחודית במינה".



עוד מחדשות רכב