המדריך השלם והמקיף לרכישת ביטוח רכב

מה כולל ביטוח החובה לרכב? מהו הביטוח המקיף? האם כדאי לרכוש גם ביטוח צד ג'? ומדוע בעצם ישנם הבדלים בין הצעות המחיר השונות? המון נהגים רוכשים ביטוח רכב בלי באמת לדעת את כל התשובות לשאלות החשובות הללו. אז להלן המדריך לנהג המבולבל, כדי שהפעם תרכוש את הפוליסה שבאמת מתאימה לך. ביטוח רכב – כל סוגי…

ששי כהן 18 בנוב, 2012

מה כולל ביטוח החובה לרכב? מהו הביטוח המקיף? האם כדאי לרכוש גם ביטוח צד ג'? ומדוע בעצם ישנם הבדלים בין הצעות המחיר השונות? המון נהגים רוכשים ביטוח רכב בלי באמת לדעת את כל התשובות לשאלות החשובות הללו. אז להלן המדריך לנהג המבולבל, כדי שהפעם תרכוש את הפוליסה שבאמת מתאימה לך.

ביטוח רכב – כל סוגי הביטוחים

ביטוח הרכב הוא למעשה מעין "חיסכון" אשר משמש לטובת הענקת פיצויים שונים במקרים של תביעות הנוגעות לנזקי רכוש ו/או גוף ונפש. ללא ביטוחי הרכב כל אדם אשר היה מעורב בתאונה היה נקלע לקשיים כלכליים עצומים ללא יכולת החזר, עד להתמוטטות כלכלית של המדינה והבנקים. ביטוחי הרכב נחלקים ל- 3 באופן הבא :

  • ביטוח רכב חובה – זהו הביטוח היחידי אשר בלעדיו אין היתר חוקי לבעל הרכב להעלות את רכבו על הכביש. ביטוח זה מגן בפני תביעות של פגיעות גוף ונפש, תביעות אשר מאופיינות בפיצויים גבוהים ביותר.
  • ביטוח צד ג' – ביטוח זה הינו נתון לבחירה ומגן על בעל הרכב המבוטח בפני תביעות לנזקים אשר נגרמו לצד שלישי ולא לרכב המבוטח בעצמו. משמעות הדבר היא כי כל נזק שייגרם לרכוש במקרה תאונה (לרכב אחר, תמרורים, עמודי תאורה, מדחנים, נזק למבנה), יכוסה ע"י חברת הביטוח.
  • ביטוח מקיף – ביטוח רכב  מקיף מקנה לנהג את ההגנה ביותר לרבות נזקים לכלי הרכב המבוטח בעצמו (כולל גניבה), שירותי דרך וגרירה, החזר הוצאות משפטיות, ביטול השתתפות עצמית, הרחבת הפיצויים במקרה של הפעלת ביטוח החובה, רכב חלופי ועוד. גם ביטוח זה נתון לבחירתכם.

כיצד רוכשים ביטוח רכב?

ניתן לרכוש ביטוחי רכב באמצעות אחת מן הישויות הבאות :

  • סוכן הביטוח – מקבל עמלה על כל ביטוח רכב שהוא מוכר.
  • ביטוח ישיר – "עוקף" את סוכני הביטוח ונרכש ישירות מול חברות הביטוח או חברת בת המנהלת את המכירה והשירות.

ומה לגבי המחיר?

ולמרות שכיום מקובל לחשוב כי סוכני הביטוח יקרים יותר מאופציית הביטוח הישיר – יש לבחון כל מקרה לגופו הן מבחינת הצעת המחיר שתקבלו והן מבחינת אפיון הפוליסה על סעיפיה. לכל סוג של ביטוח רכב ישנם הקריטריונים אשר מרכיבים את מחירו הבסיסי כגון גיל הנהג הצעיר ביותר הנוהג ברכב, היסטוריית התביעות, גודל הרכב, רמת המיגון הבטיחותי שלו (כריות אוויר) וכו'. בקשו לקבל את הפירוט והתוספת של כל קריטריון כזה להצעת המחיר שקיבלתם והתייחסו גם להיבטים הבאים שעלולים להשתנות בין חברות הביטוח:

  • גובה השתתפות עצמית.
  • תקרת הפיצוי בכל סעיף.
  • הגבלות מיוחדות (כגון נהיגה בשבת).
  • פיצוי ירידת ערך (במקרה של ביטוח מקיף).
  • הרחבות – העברת טסט, רכב חלופי, נציג במקום התאונה+ מונית, כיסוי שמשות ועוד.

ככל שתצליחו להכניס יותר סעיפים לביטוח כך הוא ישתלם לכם יותר בעתיד.

רכשו ביטוח רכב וסעו בזהירות!

מידע נוסף וביטוחי רכב באתר:

http://www.555.co.il/car/

מדור פרסומי

 

עוד מחדשות רכב