המדריך לבחירת הרכב המשפחתי הנכון עבורכם

אם אתם משפחה עם שניים־שלושה ילדים, הגיע הזמן להחליף רכב לדגם מרווח יותר שיעניק לכם נוחות מרבית הן בנסיעה בתוך העיר והן בנסיעות בין־עירוניות או כשאתם יוצאים לטיולים. לפניכם המדריך לבחירת הרכב המתאים ביותר לצרכים שלכם.

מדור שיווקי 28 באוק, 2021
dog-6680642_640

סאדן או ג'יפ?

בבחירת רכב משפחתי תוכלו לבחור רכב סאדן רגיל, גדול ומרווח, רכב היברידי, רכב חשמלי, ג'יפון ואף רכב שטח. כל האפשרויות יעניקו לכם חווית נהיגה נעימה יותר מזו של נהיגה ברכב קטן או מיני ששימש אתכם עד כה. אלו הדברים שיש לבחון טרם הרכישה של רכב משפחתי חדש:

תקציב – הדבר הראשון שיש לתת עליו את הדעת הוא התקציב שיש לכם לטובת רכישת הרכב. תוכלו לבחור רכב סדאן שהוא זול יותר מג'יפ, או לבחור בג'יפון בעלי נפח מנוע זהה לזה של הסאדן ובטווח המחירים שלו, כך שלמעשה מדובר יותר בהעדפה האישית שלכם בבחירה בין רכב רגיל לג'יפון. כמו כן, כדאי לבדוק גם את האפשרות של רכב שאינו חדש, אלא משנתון קודם כדי להוזיל את העלויות, וגם לבדוק את אפשרויות המימון השונות אשר חברות רבות מציעות כיום.   

לעומת זאת אם תקציבכם אינו מגביל אתכם כלל תוכלו להתפנק עם רכב פנאי גדול ומאסיבי, וליהנות מחווית נהיגה שונה לחלוטין.

צריכת דלק – זהו שיקול חשוב מאוד שיש להתייחס אליו, צריכת הדלק שלכם עשויה להיות גבוהה או נמוכה בהתאם לכמות הנסיעות שלכם ולמרחקים שאתם נוסעים וכן בהתאם לסוג הרכב שאתם רוכשים. אם יש לכם נסיעות קצרות בעיר ולרוב אינכם נוסעים מחוץ לעיר, מומלץ לבחור ברכב משפחתי קומפקטי יחסית, המצויד במנוע טורבו קטן יחסית, אשר יהיה חסכוני יותר בדלק ויחסוך לכם כסף רב בהוצאות החודשיות. 

במידה ואתם מבצעים ק"מ שנתי גבוה, כדאי לשקול קנייה של רכב היברידי אשר תחסוך לכם את הוצאת הדלק באופן ניכר, שכן רכב מסוג זה הוא בעל מנוע בערה אך גם מנוע חשמלי אשר מטעין את עצמו תוך כדי הנסיעה. זו יכולה להיות רכישה אשר תחסוך לכם כסף רב.

טיולי שטח – אם אתם משפחה שאוהבת לצאת ולטייל בשטח, חובבת קמפינג ואוהלים, נסיעות במדבריות וכדומה, כדאי לשקול לרכוש רכב בעל הנעה 4X4 אשר יספק לכם חווית שטח מדהימה בתוואי הדרך המאתגרים שאתם כה אוהבים לנסוע בהם ובד בבד יספק לכם חווית נהיגה מושלמת גם בתוך העיר, רכבי קרוסאובר רבים יוכלו לתת מענה לדרישה זו ולספק לכם את הטוב משני העולמות.

שמירה על הסביבה – אם אתם ירוקים בנפשכם והצלת איכות הסביבה זורמת בדמכם, הרכב המשפחתי המושלם עבורכם הוא רכב חשמלי. הרכב הנפלא הזה מציע חווית נהיגה שקטה במיוחד שכלל לא תדעו שהמנוע שלכם עובד! כמו כן, בשל היותו חשמלי לא תזדקקו לטיפולים תכופים במוסך שכן חלקיו של הרכב אינם נעים כמו בכלי רכב בעלי מנוע בערה רגיל. את הרכב הזה תוכלו להטעין בחניית ביתכם לנוחיותכם המרבית מבלי לעמוד בתור בתחנת הדלק ומבלי לבזבז כסף רב על דלק, וגם ליהנות מהטבות מס ייחודיות המעודדות רכישת רכב חשמלי.

תא מטען גדול– כאשר יש לכם משפחה עם ילדים הצורך ברכב עם תא מטען גדול הופך להכרחי. בין אם זה משום שאתם זקוקים למקום כדי לשים בו עגלת תינוק, תיק החתלה ופריטים נוספים, בין אם זה משום שאתם זקוקים למקום רב עבור הקניות בסופר ובין אם זה משום שאתם זקוקים למקום רב עבור כל הציוד שאתם לוקחים איתכם לטיולים או אפילו ליום כיף בים. 

בטיחות – אין דבר חשוב יותר מלהרגיש בטוח על הכביש, ובפרט אם יש לכם ילדים שנוסעים עמכם. תוכלו לבדוק את בטיחות הרכב שאתם רוכשים לפי המפרט של הרכב. לבדוק כמה כריות אוויר יש לו, כמה כוכבים קיבל במבחני הריסוק, אילו מערכות בטיחות מתקדמות מותקנות ברכב ועוד. למי שרוצה להרגיש בטוח ממש כדאי לבחור ברכב פנאי אשר יעניק לכם חווית נהיגה בגובה גבוה מהכביש אשר תורם ישירות לתחושת הביטחון שלכם.

לסיכום, קניית רכב זוהי הוצאה לא מבוטלת ויש לא מעט פרמטרים שיש לבדוק טרם אתם רוכשים את הרכב המשפחתי שלכם. בדקו היטב מהם הצרכים שלכם וודאו שהרכב שאתם קונים עונה על כל דרישותיכם טרם הרכישה.