המדריך לנהג המתחיל

גם אם הוצאתם לאחרונה רישיון נהיגה וגם אם יש ברשותכם רישיון שכזה כבר תקופת זמן ארוכה, רק שעדיין לא באמת עשיתם בו שימוש (עד עתה), המדריך הבא, יוכל לעשות לכם סדר לגבי כל מה שחשוב לדעת לרכישת רכב:

מדור שיווקי 17 בינו, 2022
ביטוח רכב חובה

האפשרויות השונות לרכישת רכב אז אחרי שקיבלתם רישיון ואולי כבר הספקתם להתנסות קצת בנהיגה (ברכב של ההורים, בן/בת הזוג, חברים) מגיע הרגע לשקול רכישת רכב משלכם. ובכן, חשוב להיות מודעים שיש מספר דרכים באמצעותן ניתן ליהנות מרכב:

· רכישת רכב יד 2 מאדם פרטי – אם התקציב שלכם הוא לא גבוה במיוחד או שאין לכם כוונה להשקיע ברכב חדש, אחת מהאפשרויות אשר תהיינה זמינות בעבורכם זה לרכוש רכב מאדם פרטי. כיום, בעידן האינטרנט יש לא מעט לוחות רכבים אשר יאפשרו לכם גישה למודעות ולקבלת פרטים הן של הרכבים והן של המוכרים. כמובן, שקיימת חשיבות גבוהה לבחור את הרכב בתבונה ולבצע את כל הבדיקות, אשר יאפשרו לכם שקט נפשי בידיעה שמה שאתם רוכשים זה גם מה שאתם מקבלים בפועל.

· רכישת רכב יד 2 מחברת ליסינג – גם פנייה לחברות ליסינג או סוכנויות רכב שונות, היא דרך למצוא רכב מיד 2. היתרון של רכישה מחברות כאלו, נוגע לנושא האמינות ולידיעה שיש לכם כתובת אליה תוכלו לחזור במקרה של בעיה.

· רכישת רכב חדש מיבואן – אם יש לכם תקציב גבוה ואתם חולמים ליהנות מרכב חדש מ"הניילון", באפשרותכם לרכוש רכב חדש מיבואן נבחר. כמובן, שהן היבואן והן הדגם נתונים לבחירתכם – וכמובן, מתבססים על הצרכים הפרטניים שלכם כמו גם לגובה התקציב אותו אתם מקצים עבור המטרה.

· רכישת רכב בעסקת 0 קילומטר – עסקאות 0 קילומטר מבוצעות מול חברות ליסינג. בעסקאות כאלו, אתם יכולים ליהנות מרכב חדש במחיר מוזל. החברות מזמינות כמויות גדולות של רכבים ולכן, מתאפשר להן למכור אותם בהוזלה מסוימת.

· עסקת ליסינג פרטי – אם אין לכם את היכולת הכלכלית לקנות רכב חדש, אך אתם עדיין מבקשים ליהנות ממנו, כדאי לבדוק את האפשרות של ליסינג, אשר תאפשר לכם לשכור את הרכב מחברת הליסינג לתקופת זמן ארוכה, תמורת מקדמה כספית ותשלום חודשי קבוע, אשר נקבע מראש.

הביטוחים השונים שחשוב להכיר אחרי שבשעה טובה רכשתם רכב, הן חדש והן מיד 2, מגיע הרגע להתקדם לעבר השלב הבא, שלב ביטוחי הרכב, כאשר, ישנם 3 ביטוחי רכב שחשוב שתכירו:

· ביטוח רכב חובה – כפי שניתן להסיק משמו, מדובר בביטוח אשר מהווה כחובה על פי חוק. מטרתו של ביטוח זה הוא להעניק כיסוי מפני פגיעות גוף אשר עלולות להיגרם במקרה של תאונה, הן לנוסעי הרכב הן לנהג והן להולכי רגל.

· ביטוח צד ג' – ביטוח אשר נועד לכסות נזקים אשר נגרמו לצד שלישי על ידי הרכב של המבוטח.

· ביטוח מקיף – ביטוח אשר כולל בתוכו גם את ביטוח צד ג' וגם נזקים אשר עלולים להיגרם לרכב של המבוטח כתוצאה ממקרים של גנבה, תאונה או נזקי טבע – כמובן שבכדי להבין מה בדיוק נכלל בביטוח, יש לבחור את הפוליסה בתבונה.

לגבי השאלה אילו ביטוחי רכב כדאי לעשות? ובכן, כאשר זה נוגע לביטוח רכב חובה, אין ממש ברירה. לגבי השאלה אם לעשות ביטוח מקיף או להסתפק בביטוח צד ג' (שעלותו זולה משמעותית בהשוואה לעלות החודשית של ביטוח מקיף) – כל אחד אמור לעשות את השיקולים שלו, אם מדובר ברכב חדש ויקר, ההמלצה היא לשקול בחיוב את האפשרות של ביטוח מקיף.