המוסף לשבת: יצרנית המושבים לרכב הגדולה בעולם

על ענקית תעשיית הרכב ADIENT שמעתם? כנראה שלא, אבל ייתכן ויש לכם ברכב מושב שלהם… מדובר ביצרנית המושבים לרכב הגדולה בעולם המייצרת ב-214 מפעלים לא פחות מ-23 מיליון סטים של מושבי רכב בשנה ומוכרת מושבים בשווי של 17 מיליארד דולר בשנה !

ששי כהן 24 בינו, 2020
מושבים לרכב ADIENT

כשמדברים על ענקיות רכב בעולם, סביר שיעלו בשיחה מותגי ענק כמו קונצרן פולקסווגן, ג'נרל מוטורס או השותפות של רנו-ניסאן מיצובישי, אולם בתעשיית הרכב קיימים גם ענקי רכב שלא מייצרים מכוניות, אלא רק רכיבים, ציוד ומערכות שונות, המשמשים את שלל יצרני רכב בעולם. אחת מהענקיות הנ"ל, היא חברת אדיאנט (ADIENT) מאירלנד, שנחשבת ליצרנית המושבים לרכב הגדולה בעולם, ומייצרת מדי שנה לא פחות מ-23 מיליון סטים של מושבים לרכב מדי שנה ומעסיקה לא פחות מ-86,000 עובדים ברחבי העולם.


אז הנה כמה עובדות על חברת אדיאנט ושוק המושבים לרכב העולמי:

  • חברת אדיאנט נחשבת כיום ליצרנית המושבים לרכב הגדולה בעולם, המפעילה 214 מפעלים בכ-32 מדינות בעולם, ומהווה את הספק העיקרי של מושבי רכב עבור מרבית מותגי הרכב הגדולים בעולם, שעיקרם יצרנים אירופאים וקוריאניים, אך גם עבור מותגים אמריקאים, סינים ויפנים. בסה"כ מחזיקה החברה בנתח שוק עולמי של 34% ומייצרת מדי שנה 23 מיליון סטים של מושבים לרכב.
  • אדיאנט בעלת וותק של 30 שנה בשוק הרכב, ובשנת 2016 עברה מיתוג מחדש, קיבלה את השם החדש ADIENT (הקודם היה Johnson Controls Automotive Experience) והחלה להיסחר בבורסה של ניו-יורק.
  • המתחרות הראשיות של אדיאנט הן חברת Faurecia SA הצרפתית וחברת LEAR המחזיקה בארבעה לקוחות עיקריים: פורד, ג'נרל מוטורס, ב.מ.וו וקבוצת FCA (פיאט-קרייזלר).
  • יצרניות גדולות נוספות בעולם הן TS שנחשבת לספק הבלעדי של המושבים לדגמי הונדה, ו- Toyota Boshoku שמייצרת עבור טויוטה את מרבית המושבים.
  • בניגוד למה שאתם חושבים על התחום, ענף המושבים לרכב נחשב כיום למוצר טכנולוגי עתיר ידע: אם חשבתם שמושב עשוי בעיקר מספוג, ריפודים, קפיצים ועיצוב, קחו בחשבון שבכל המושבים המודרניים, מדובר במוצר הייטקי הכולל שילוב של כריות אוויר, מנגנונים כיוונון להתאמה אישית של תנוחת הישיבה (עד עשרות מצבים בדגמים יוקרתיים), שלל מנועים חשמליים (בדגמים המתכווננים חשמלית), אפשרויות חימום, איוורור, מאסאג'ים, משענות ראש אקטיביות להגנה במקרה של תאונה, "צעיף רוח" (משענות ראש המשולבות מפזר חום לראש וצוואר הנהג לשימוש בדגמי קבריולט בנסיעה החורף עם גג פתוח), שילוב של רמקולים בדגמים מסוימים, וכמובן עיצובים אורטופדים, ספורטיביים ועוד בהתאם לסוג המכונית. בשנים האחרונות, הם נדרשים גם לעמוד בתקנים של נוחות, בטיחות הנוסעים, חסינות לאש, משקל וייצור מחומרים ירוקים עד כמה שניתן.
  • מושבי ADIENT לרכב האוטונומי העתידי

    מושבי ADIENT לרכב האוטונומי העתידי

  • בחברת ADIENT המובילה העולמית בתחום, מתגאים בפריסה הענקית של היצרנית בעולם, בסמוך למפעלי הרכבת רכב המאפשרת לדבריהם אספקה ראשונית של המושבים כ-90 דקות מרגע ביצוע ההזמנה…
  • מאז שנת 2010 הפחיתה החברה את משקל המושבים למכוניות בשיעור של 20-30% (בהתאם לדגמים) ומשקל ממוצע של מושב כיום נע סביב ה-10 ק"ג.
  • מושבים לרכב האוטונומי

    מושבים לרכב האוטונומי

  • לחברה 12 מרכזי פיתוח הפרוסים ברחבי העולם, הפועלים בשיתוף יצרני הרכב להתאמה אישית של מושבי הרכב לפי דרישות היצרנים, והיא מתמחה בייצור מושבים למכוניות, כלי רכב מסחריים, אוטובוסים, משאיות ולאחרונה גם מושבים למטוסים.
  • אחת מחברות הבת של ADIENT היא יצרנית מושבי הרכב הספורטיביים הגרמנית RECARO.
  • לפני כשנתיים הקימה החברה חברת בת נוספת בשיתוף מפעל המטוסים בואינג לייצור של מושבים למטוסי החברה.
  • ענף המושבים לרכב צפוי לצמוח בשנים הקרובות ב-1.9% מדי שנה.
  • ב-2018 היקף שוק המושבים לרכב העולמי עמד על כ- 77.9 מיליארד דולר !
  • מנוע הצמיחה המרכזי של החברה בשנים הבאות יגיע מפיתוח מושבים חדשים המיועדים לשלל הרכבים האוטונומים שאמורים לכבוש את הכבישים בעתיד הרחוק יותר.

קישור רלוונטי: האם ריפודי העור ברכב שלך הם אמיתיים או סוג של פלסטיק?