המיני החשמלית הראשונה בעולם מבקרת בת"א

הבטריות בפנים… יבואנית מיני מציגה בימים אלה בת"א את המיני החשמלית הראשונה בעולם, שתהיה גם המכונית הקטנה החשמלית והיוקרתית הראשונה בארץ. הדגם יושק רשמית בישראל בתחילת 2020.

ששי כהן 18 בספט, 2019
מיני חשמלית בתל אביב

10 ימים בלבד לאחר שנחשפה בתערוכת הרכב של פרנקפורט המיני החשמלית הראשונה בעולם, נחתה המיני החשמלית לביקור קצר בישראל, לצורך הצגה ללקוחות פוטנציאלים, וכחלק ממהלך שיווקי ייחודי ומושך עניין, הוצבה המיני החשמלית בנמל תל-אביב בתצוגה המדמה אותה למכונית צעצוע בתוך קופסא… ועם הכיתוב המשעשע "בטריות כלולות…".



הקופר החשמלית פותחה על בסיס שלדת הקופר הרגילה, ומציגה את אותו עיצוב מקורי ומוכר של הדגם הנוכחי, בתוספת חזית בעיצוב מעט שונה, חישוקי גלגלים "17 בעיצוב ייחודי ושלל נגיעות קוסמטיות בחוץ ובתוך הרכב. היצרן מתאר את המיני החשמלית כ-"עידן חדש בהיסטוריה של מיני", החוגגת השנה 60 שנה.

הדגם עושה שימוש במנוע החשמלי המוכר של ב.מ.וו i3, המפיק 184 כ"ס ומבטיח ביצועים חמים עם תאוצה של 7.3 שניות ל-100 קמ"ש (דומה לקופר S בעלת מנוע הבנזין) והתנהגות של רכב קארטינג לדברי החברה, האמורה להבטיח את חווית הנהיגה הייחודית של המיני קופר גם בגרסתה החשמלית. הדגם מאכלס את סוללת הליתיום-יון בקיבולת של 32.6kWh ברצפת הרכב, ומאפשר למעשה את אותו נפח אחסון של דגמי המיני הרגילים (211 ליטר), יחד עם טווח נסיעה חשמלי של 235-270 ק"מ. המכונית ניתנת לטעינה משקע תעשייתי, Wallbox , עמדות טעינה ציבוריות או טעינה מהירה בזרם ישר המאפשרת טעינת 80% מהסוללה בתוך 35 דקות בלבד.

מיני חשמלית בתל אביב

המיני החשמלית בת"א עם ברק כהן מנהל חטיבת BMW ו-MINI בדלק מוטורס ויוגב וייס מנהל השיווק של דלק מוטורס.

חלק מחוויית הנהיגה האופיינית לדגם עם הנעה חשמלית מקבוצת BMW הוא מה שמכונה "תחושה של דוושה אחת". במיוחד בתנועה עירונית, הרכב מאט באופן מוחשי ברגע שהנהג מסיר את רגלו מדוושת ההאצה. תופעה זו מתרחשת משום שבמצב גלישה ממלא המנוע החשמלי תפקיד של מחולל (גנרטור), והופך אנרגיה קינטית בחזרה לחשמל, אשר בתורו מוזן בחזרה לסוללת המתח הגבוה.

הדגם ישווק ברמת גימור גבוהה הכוללת פנסי LED, לוח שעונים דיגיטלי, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים ומולטימדיה חכמה שתציג את טווח הנסיעה החשמלי ואת מגוון עמדות הטעינה הנמצאות באזור הנסיעה.

המיני החשמלית תעלה לפס הייצור במפעל באוקספורד בנובמבר 2019. לדברי היצרן, לא פחות מ-40,000 לקוחות מתעניינים נרשמו באתר החברה לקבל פרטים אודות הדגם החדש. מהיום ניתנת האופציה גם בארץ לשריין קדימות בהזמנת הרכב On-Line והמכוניות הראשונות תגענה לארץ ללקוחות רק בתחילת 2020.