המכונית הזעירה ( קוואדרוסייקל ) אושרה ליבוא לישראל

שר התחבורה ישראל כץ אישר יבוא ניסיוני של 1000 מכוניות מיני לישראל החל מחודש אוגוסט 2014, לצורך פיילוט שנועד לבחון את יכולת השתלבותם של מכוניות הקוואדרוסייקל החשמליות בתנועה עירונית בלבד.

ששי כהן 26 במרץ, 2014

מספר חודשים לאחר שביקרה בישראל רנו טוויזי לצורך בחינה, מודיע היום ישראל כץ, שר התחבורה והבטיחות בדרכים על פיילוט חדש למכוניות המיני העירוניות שיחל בחודש אוגוסט הקרוב ויאפשר חוקית יבוא 1,000 מכוניות קוואדרוסייקל לצורך בחינת השתלבותם בתנועה העירונית.
שר התחבורה ציין כי הפיילוט מבוצע במסגרת מדיניותו לעודד את השימוש ברכב חשמלי ולצמצם את זיהום האוויר של כלי הרכב. "מדובר בכלי רכב קטן ממדים העשוי להוות פתרון תחבורתי יעיל לצמצום הגודש, בעיקר במרכזי הערים ולהוות אלטרנטיבה לרכב הפרטי." הוסיף כץ. עם הכשרתן של המכוניות לקראת תחילת היבוא בחודש אוגוסט הקרוב, צפויים מספר יבואנים להתחיל את שיווק מכוניות המיני החשמליות ובראשן חברת קרסו מוטורס, יבואנית רנו שכבר ערכה ניסוי מקדים של המכונית בארץ.
הכלים שאושרו לשיווק בישראל כוללים מספר הגבלות ובעיקרן : מורשים לנסיעה בשטח עירוני בלבד ונדרשים לביטוח חובה, מהירות הכלי המרבית מוגבלת ל- 70 קמ"ש, אפשרות ל-2 נוסעים בלבד ( הנהג חייב רישיון נהיגה לרכב פרטי ),חובת חגירת חגורת בטיחות, וביצוע אחזקה מסודרת. יש לציין שבחלק ממדינות אירופה, רכבי הקוואדרו סייקל מוגבלים למהירות של 40 קמ"ש ואינם דורשים רישיון נהיגה כלל. אבל מעבר להגבלות משרד התחבורה, קיימת בעיה מרכזית בהחדרת רכבי הקוואדרוסייקל לארץ והיא בעיית המחיר הצפוי שלהם שיעמוד לפי ההערכות המוקדמות סביב 50 אלף שקל לכלי !

משרד התחבורה פרסם היום קול קורא המזמין יבואני רכב לקחת חלק בניסוי, שימשך כשנה, בטרם תתקבל החלטה על יבוא סידרתי של כלי הרכב. היבואנים נדרשים להוכיח עמידה בדרישות אגף הרכב, לקבלת רישיון יבוא לרכב, כמקובל במשרד התחבורה. יצויין כי מספר יבואנים כבר הביעו את רצונם לקחת חלק בפיילוט.