המכונית הסינית הראשונה בישראל

חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן חשפה היום את דגמי SAIC הסינית אשר יגיעו לארץ בשם MG. עידן חדש בשוק הרכב הישראלי. לאחר מספר הודעות על התחלת ייבוא רכב סיני לישראל מצד מספר חברות , מפתיעה חברת דוד לובינסקי יבואנית פיג'ו וסיטרואן ומשיקה היום  את המותג הסיני הראשון בארץ העונה לשם  SAIC , במתחם החדש של…

ששי כהן 17 במרץ, 2009

חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן חשפה היום את דגמי SAIC הסינית אשר יגיעו לארץ בשם MG.

עידן חדש בשוק הרכב הישראלי. לאחר מספר הודעות על התחלת ייבוא רכב סיני לישראל מצד מספר חברות , מפתיעה חברת דוד לובינסקי יבואנית פיג'ו וסיטרואן ומשיקה היום  את המותג הסיני הראשון בארץ העונה לשם  SAIC , במתחם החדש של החברה בא.ת. מעיין שורק בראשל"צ.
SAIC הינו אחד מיצרני הרכב הגדולים בסין והינו החברה אשר רכשה בשנת 2007 את חברת רובר הבריטית לאחר שפשטה את הרגל ב 2006. כחלק ממהלך יזום ע"י ממשלת סין אשר מעודד שיתופי פעולה בין יצרני רכב סינים על מנת להגדיל את כוחם לקראת חדירה לעולם הרחב , חברה SAIC ליצרן רכב סיני אחר העונה לשם NANJING אשר רכש את זכויות השם של MG הבריטית ויחד הם מייצרים מספר דגמים כולל את דגם העבר הספורטיבי MGF -T אשר הגיע בעבר גם לארץ.
מכוניות SAIC ישווקו בארץ תחת השם MG והדגם הראשון אשר יעשה עלייה לארץ הוא ה MG 550 , מכונית משפחתית מרווחת ונאה אשר אמורה להתחרות בקטגוריית רכבי המנהלים בארץ כדוגמת מאזדה 6 ופיג'ו 407. לדברי  דורי מנור , מנכ"ל לובינסקי, המכונית לא תהייה זולה מהמתחרות אך תציע אבזור עשיר כסטנדרט.
המכונית תגיע לארץ מצויידת במנוע בנזין 1.8 ליטר עם הגדשת טורבו , הספק של 161 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 5 הילוכים. התאוצה ל 100 קמ"ש אורכת 10.8 שניות והמהירות המירבית עומדת על 205 קמ"ש.
ה MG 550 תגיע מצויידת באבזור רב הכולל 6 כריות אוויר, בקרת יציבות,ריפודי עור,גג שמש חשמלי,בקרת אקלים דיגיטלית ,מערכת שמע מקורית כוללת USB ושקע AUX ,מחשב דרך, חישוקים קלים ,מצלמת רוורס,דיבורית בלוטוס מקורית ועוד.
מידות המכונית : אורך : 4.62 מטר, רוחב : 1.82 מטר, גובה :1.48 מטר ובסיס גלגלים של 270 ס"מ. נפח תא המטען : 452 ליטר.

המכונית הסינית הראשונה בישראל

המכונית הסינית הראשונה בישראל

דורי מנור, מנכ"ל לובינסקי: "כניסת מכוניות מתוצרת סין לשוק הרכב המקומי מהווה אבן דרך משמעותית בהתפתחות ענף הרכב בישראל. העולם משתנה לנגד עינינו ואנו עדים לשווקים ויצרנים חדשים שמתפתחים בקצב גבוה, כשחוד החנית היא סין,  מדינה שהופכת בשנים האחרונות למעצמה כלכלית אדירה. אני מאמין שכבר בתוך 5 שנים עתיד שוק הרכב בישראל להכיל כמות מכובדת של  כלי רכב סיניים מכמה יצרנים מובילים אשר יעמדו בגאווה אל מול המותגים הוותיקים בישראל וישמשו אלטרנטיבה אטרקטיבית ומוצדקת".
שיווק מכוניות SAIC בארץ יחל ברבעון הראשון של 2010 וישראל תהיה מהראשונות שבמדינות אירופה אשר יקבלו את הרכב. עוד לפני , תצטרך היצרנית לעבור את שלב הרישוי האירופאי אשר יסלול לה את הדרך גם להגיע לארץ . המכונית תצטרך להוכיח בטיחות טובה במבחן הריסוק וכן פליטת CO2 נמוכה, תחומים שיצרני רכב סינים לא חזקים בהם , אך סביר מאוד להניח שרכבי SAIC יעברו את המבחן ללא שום בעייה.

המכונית הסינית הראשונה בישראל

המכונית הסינית הראשונה בישראל

 

עוד מחדשות רכב