המסחרית מרצדס ויטו זוכה לגרסה חשמלית

מרצדס eVito יצטרף בתחילת 2018 לקטגוריית המסחריות החשמליות המיועדות בעיקר לשרותי הפצה עירונית ויציע טווח של 150 ק"מ בין טעינות.

ששי כהן 23 בנוב, 2017
מרצדס ויטו חשמלית

בשעה שבארץ שוק המכוניות החשמליות מסרב להתרומם לעת עתה, באירופה המצב הפוך ולצד גידול במכירת מכוניות נוסעים חשמליות, גם השוק המסחרי מציע כבר מגוון של דגמים מסחריים, המיועדים בעיקר לשימושי הפצה עירוניים בשל מגבלות טווח הנסיעה, ומציעים לצד חיסכון ניכר בעלויות הדלק והטיפולים, גם שמירה על איכות האוויר במרכזי הערים עם 0 פליטת מזהמים, לצד תנועה שקטה.


אל השוק הזה הולכת להצטרף גם בשנת 2018 מרצדס eVito החשמלית, שפרטים ראשונים של הדגם החדש נחשפו השבוע. הויטו החשמלית תצויד במנוע חשמלי המפיק 84 קילוואט, הספק המקביל ל-113 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ, ויציע מהירות מרבית של 120 קמ"ש, לצד טווח נסיעה של 150 ק"מ בין טעינות, כאשר לדברי היצרן, הטווח המינימלי לא ירד כנראה מ-100 ק"מ, גם כשהרכב עמוס ובהתאם לתנאי מזג האוויר שמשפיעים על טווח נסיעה של רכב חשמלי. זמן טעינת הסוללות עומד על כ-6 שעות בערך לדברי היצרן.
הדגם ישווק ב-2 גרסאות מרכב (קצר וארוך) ויסופק בגרמניה עם עמדת טעינה כלולה במחיר, אפליקציית מובייל שתעזור לכם לנהל את מצב הסוללות, אופציה לתוכנית נהיגה חסכונית האמורה להאריך את טווח הנסיעה (על-חשבון מהירות מרבית, האצות וכו') ולדברי היצרן, חברות שירכשו את הדגם, יזכו לקורס נהיגה חסכונית לנהגים שאמורים לנהוג בדגם החשמלי.
מרצדס eVito החשמלית תגיע לשוק באירופה במחצית השניה של 2018 עם תג מחיר של 40,000 יורו. בשלב הנוכחי אין כוונות להשיק את הרכב בארץ.