הנעה קדמית: ב.מ.וו סדרה 1 החדשה 2019 בפרטים ראשונים

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה נוטשת את ההנעה האחורית, ומפצה בתא נוסעים מרווח משמעותית ועדיין עם הבטחה להיות מהנה לנהיגה. בישראל לקראת סוף השנה.

ששי כהן 27 במרץ, 2019
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה 2019

15 שנה לאחר שהוצגה לראשונה ב.מ.וו סדרה 1, ו-8 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי שלה, חושפת היום היצרנית פרטים ראשונים על סדרה 1 החדשה, שתגיע לשווקים כבר השנה ותוצע לראשונה עם הנעה קדמית במקום אחורית.


למרות שב.מ.וו לא חושפת תמונות רשמיות של הדגם, בשלב הנוכחי היא מפרסמת שלל טיזרים של הדגם החדש, שככל הנראה יציע עיצוב הדומה שיהווה התפתחות של הדור הנוכחי ולא צורה חדשה לחלוטין. החדשה העיקרית בדור השלישי של סדרה 1, נוגע לנטישת ההנעה האחורית של הרכב, וציודו לראשונה בהנעה קדמית. יחד עם זאת, היצרן מצהיר שהדגם יציע כמיטב המסורת חווית נהיגה מרגשת (ואף הטובה בסגמנט לטענתו), כולל גרסאות חזקות המצוידות בהנעה כפולה (xDrive), ולטובת צמצום התת היגוי, יצוידו כל הדגמים במערכת בקרת אחיזה ARB, שנלקחה מה-i3 S החשמלית. כחלק מהמעבר להנעה קדמית, תיהנה החברה בעלות זולה יותר לייצור של הדגם, כאשר הלקוחות יזכו למרווח טוב יותר משמעותית לנוסעים (ובעיקר לאלו שיושבים מאחור), – נקודת תורפה שליוותה את 2 הדורות הקודמים.
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה 2019

בשלב הנוכחי מפרסמת ב.מ.וו נתונים רק על המנוע הבכיר במשפחת הדגמים – ה- M135i xDrive, גרסת הספורט הבכירה שזוכה למנוע 4 צילינדרים חדש בנפח 2.0 ליטר, טווין-טורבו, המפיק 306 כ"ס ומחליף את גרסת ה-M140 שצוידה במנוע 6 צילינדרים. מתחתיו יוצעו ככל הנראה גם דגמי ה-1.5 ליטר טורבו 140 כ"ס ומנוע ה-2.0 ליטר 184 כ"ס, כולם עם תיבות הילוכים אוטומטיות 8 הילוכים.

מחברת דלק מוטורס היבואנית בישראל, נמסר כי ב.מ.וו סדרה 1 החדשה תגיע לארץ ברבעון האחרון של 2019.