הפעם ג'יפון אמיתי? מרצדס GLA החדש 2020 במבחן דרכים

הדור החדש של מרצדס GLA זוכה למרכב SUV אמיתי, עיצוב מפתה ותא נוסעים היפה בקטגוריה. בדרך הוא מסתפק במנוע 1.33 ליטר טורבו בגרסת ה-GLA200 ותג המחיר הגבוה בקטגוריה. שווה את הכסף?

ששי כהן 23 באוג, 2020
מרצדס GLA החדש 2020

6 שנים לאחר שהושק בארץ הדור הראשון של מרצדס GLA, רכב הפנאי הקטן בהיצע מותג היוקרה הגרמני, הושק בארץ בחודש החולף הדור השני של הרכב, המבטיח לצד עיצוב חדש גם טיפול משמעותי בנקודת התורפה העיקרית של הדור היוצא הנוגעת לסעיף הגובה, נתון בו התקשה הדגם עד כה לשכנע את הלקוחות שהוא אכן ג'יפון. כבר בהשקת הדור הראשון בישראל הבין היבואן שיש כאן בעיה קלה של מיתוג כג'יפון, ולצורך ההוכחה שאכן מדובר בג'יפון ולא בסתם A קלאס מוגבהת (עליה הוא מבוסס), הוא ערך השקה לעיתונאים שעיקרה היה נהיגת שטח…

מרצדס GLA דור 2

הדור השני של ה-GLA שנחת עתה בארץ כבר לא צריך לשכנע שהוא ג'יפון. מפגש במציאות חושף רכב פנאי קומפקטי נאה למראה, המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של מרצדס ונראה כמו בייבי GLC. הפעם לא מדובר גם בסוג של האצ'בק שצמח בכמה ס"מ בודדים, אלא ב-SUV אמיתי עם גובה של 1.61 מטר (תוספת משמעותית של 10.5 ס"מ), שיחד עם רוחב של 1.83 מטר, אורך של 4.41 מטר ובסיס גלגלים של 273 ס"מ, מציע קרוסאובר יוקרתי קומפקטי  מרווח וגדול מהציפיות, שיחד עם תא מטען נדיב בנפח 435 ליטר יכול ללא ספק לשרת כיום גם משפחה ממוצעת בחיי היום יום.


מפנק?

התמקמות במושב הנהג חושפת את אותו תא נוסעים מוכר של משפחת ה-A קלאס החדשה, אותו ראינו גם ב-CLA החדשה וב-GLB החדש שמוצב בימים אלה באולם התצוגה של היבואן. מדובר בשפת העיצוב החדשה של מרצדס, הכוללת לוח שעונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה MBUX הצמוד אליו בגודל של "10.25, המציעים מופע הייטקי מרשים מאוד למראה, אשר יחד עם פתחי מיזוג בצורת טורבינה, ועיצוב מוקפד עם חשיבה על כל מתג, מתקבל תא נוסעים מרהיב ומאוד יוקרתי, לטעמנו היפה בקטגוריה. האבזור שופר משמעותית מול הדור היוצא וכולל כבר ברמת הגימור הבסיסית "Exclusive" חישוקי סגסוגת "18, חלונות אחוריים מושחרים, תאורת LED קדמית ואחורית, גג זכוכית פנורמי נפתח חשמלית, בקרת אקלים דיגיטלית, מושב נהג חשמלי עם 3 זכרונות, חיישני אורות וגשם, בלם יד חשמלי, חיישני חנייה היקפיים, התנעה בכפתור, קיפול מראות צד חשמלי, לוח שעונים דיגיטלי "7, מולטימדיה MBUX עם מסך "10.25, מושבים עם ריפוד בד משולב עור ועוד, כאשר רכב המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה "פרימיום", כלל בנוסף: Keyless מלא, ריפוד עור מלא למושבים, לוח שעונים דיגיטלי "10.25, חישוקי "19, תאורת אווירה ב-64 גוונים לבחירה, דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית, ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי של המולטימדיה. תלונות? האבזור אמנם נדיב יחסית לדור היוצא, אך לא היינו מתנגדים לבקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, פתחי מיזוג אחוריים ומשטח טעינה אלחוטי לרכב שמחירו נע סביב ה-300 אלף שקל.

מרצדס GLA החדש 2020

בטיחות

באופן ראוי להערכה, כל רמות הגימור יוצעו כסטנדרט עם חבילת הבטיחות המלאה הכוללת: התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד, התרעה על יציאה מסוכנת מהרכב, מצלמת רוורס, 6 כריות אוויר ועוד. הדגם טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי של Euro NCAP, אך בהתחשב שה-A קלאס החדשה עליה הוא מבוסס זכתה לציון מלא של 5 כוכבים, סביר להניח שגם ציון הבטיחות שלו מושלם.

מרצדס GLA החדש 2020

מנוע 1.33 ליטר

ה-GLA200 שהתייצב למבחן מצויד במנוע הטורבו 1.33 ליטר החדש שפותח בשיתוף קונצרן רנו-ניסאן, מפיק 163 כ"ס ומומנט מירבי של 25.5 קג"מ, המתקבל כבר מסל"ד נמוך. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, ולמרות ירידה בביצועים מול מנוע ה-1.6 ליטר טורבו של הדור היוצא, מדובר עדיין ברכב זריז למדי עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. היתרון של המנוע הקטן מתבטא יותר בצריכת דלק נמוכה מבעבר וצמצום פליטת המזהמים. כשיוצאים לדרך, תנוחת הישיבה גבוהה, הרכב מרגיש זריז ובידוד הרכב מרעשי מנוע וחוץ טוב, אם כי מי שכבר הורגל למכוניות היברידיות ובמיוחד לדגמי פלאג-אין, עשוי למצוא את דגמי הבנזין כיום מעט רועשים ומחוספסים (גם אם הם מרצדס). מעבר לכך, נוחות הנסיעה גבוהה ותיבת ההילוכים כפולת המצמדים משתפת פעולה באופן משביע רצון עם המנוע ונהנית מהחלפות הילוכים חלקות שכמעט ואינן מורגשות. יחד עם זאת, למרות הביצועים הנאים, נהגים חובבי נהיגה עלולים לחוש "מחסור באוויר" כאשר לוחצים את הרכב ומנסים לסחוט ממנו ביצועים ספורטיביים ומוטב שיתקדמו לגרסת ה-GLA250 החזקה יותר שמפיקה 224 כ"ס ומשפרת את הזינוק ל-100 קמ"ש ל-6.9 שניות. בסעיף הדלק, התייצבה צריכת הדלק של המכונית בסיום ימי המבחן על 11.5 ק"מ לליטר בממוצע.

מרצדס GLA החדש 2020

שווה את הכסף?

במחיר החל מ-289,900 שקל לגרסת הכניסה, יקרה מרצדס GLA200 מכל המתחרות בקטגוריה (אאודי Q3, ב.מ.וו X1, קדילאק XT4, וולוו XC40), אך בהתחשב ברמת הגימור הגבוהה יחסית של גרסת הכניסה, מדובר לרוב בפער זניח יחסית בשוק היוקרה, שלא יטריד כנראה לקוחות שמוכנים לשים יותר כסף על סמל המרצדס בחזית הרכב. בתמורה למחיר הנ"ל תקבלו SUV קומפקטי יוקרתי ומרווח למדי למשפחה, בעל עיצוב מושך ותא נוסעים יפהפה, הכולל גם מנוע צנוע נפח שמספק שילוב מוצלח של ביצועים וצריכת דלק. למרות תג מחיר גבוה מבעבר, אנחנו מעריכים שמכירות הדגם יצמחו בדור הנוכחי, ובעיקר משום שבשעה שהדור היוצא התקשה לשכנע את הלקוחות שהוא ג'יפון, הדור החדש נראה כ-SUV אמיתי ובמידה מסוימת עשוי לגזול גם לקוחות מה-GLC הגדול יותר שעולה 100,000 שקל יותר ולא ממש נראה גדול לידו במציאות.



עוד ממבחני דרכים