הצלחה יוצאת דופן לפרויקט הגריטה

מעבר לכל התחזיות: כעשרת אלפים מכוניות ישנות נגרטו בתוך 10 חודשים בלבד . סובארו בראש עם 38% מהמכוניות שנגרטו. הצלחה לתוכנית הגריטה של משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה.  10 חודשים לאחר שהחל הפרויקט לגריטת רכב ישן , נמסרו עד אתמול 9,800 כלי רכב ישנים לגריטה ועד סוף השבוע אמור להימסר הרכב ה 10,000 לגריטה. לפי נתוני…

ששי כהן 09 בנוב, 2010

מעבר לכל התחזיות: כעשרת אלפים מכוניות ישנות נגרטו בתוך 10 חודשים בלבד . סובארו בראש עם 38% מהמכוניות שנגרטו.

הצלחה לתוכנית הגריטה של משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה.  10 חודשים לאחר שהחל הפרויקט לגריטת רכב ישן , נמסרו עד אתמול 9,800 כלי רכב ישנים לגריטה ועד סוף השבוע אמור להימסר הרכב ה 10,000 לגריטה.
לפי נתוני משרד התחבורה , גריטת המכוניות הישנות , המזהמות ובלתי בטיחותיות , עשויה לחסוך עד 70 מיליון ש"ח בגין זהום האוויר הנחסך. עד כה הושקעו בפרויקט למעלה מ 30 מיליון ש"ח .
במסגרת התכנית , רשאי כל בעל רכב ישן משנת היצור עד 1990 ובעל רישוי בתוקף , למסור את רכבו לגריטה באחד מחמשת מרכזי הגריטה שפזורים בארץ ולקבל עבורו 3,000 ש"ח פיצוי מהמדינה וכן את חלקה היחסי של אגרת הרישוי שנותרה עד למועד פקיעת הרישיון. בנוסף, אושר גם לרכבים עד שנת הייצור 1995 להצטרף לפרויקט ובתנאי שהורדו מהכביש ע"י ניידות הבטיחות של משרד התחבורה ומשטרת ישראל ובתנאי שהרישוי שלהם בתוקף.
מנתוני משרד התחבורה עולה כי כ- 38% מהמכוניות שנגרטו הן מסוג סובארו, 12% מסוג מיצובישי, 7% מסוג דייהטסו, 6.6% מסוג פורד, 5.6% מסוג אופל, 4.7% מסוג פיז'ו, 4.3% מסוג רנו ו- 3.2% מסוג פיאט.