הרכב החשמלי הראשון של צה"ל הוא MG ZS EV

חברת קאר-איסט מקבוצת לובינסקי זכתה במכרז ההצטיידות הראשון מסוגו של משרד הביטחון עבור כלי רכב חשמליים, עם דגם ה-MG ZS EV שישמש את צה"ל וגופי הביטחון השונים, ובעל פוטנציאל של מאות כלי רכב בעתיד, אם יוכח כיעיל גם עבור הצבא.

ששי כהן 16 במרץ, 2021
MG ZS חשמלי

הבאזז התקשורתי סביב חדירת המכוניות החשמליות לארץ מגיע גם למשרד הביטחון, אשר בחר בחברת קאר-איסט מקבוצת לובינסקי כזוכה במכרז ההצטיידות הראשון מסוגו של משרד הביטחון עבור כלי רכב חשמליים. במסגרת הפיילוט החדש, יספק היבואן למשרד הביטחון 6 דגמים ראשונים מדגם MG ZS EV החשמלי, אשר בסיומו יוחלט אם הרכב מתאים גם לשימושי משרד הביטחון ויחידות שונות בצה"ל, עם פוטנציאל רכישה של כ-500 מכוניות.


ה-ZS EV משווק בגרסת 5 מושבים, עם מנוע חשמלי בהספק של 143 כ"ס וסוללת ליתיום בקיבולת של 45.6 קוט"ש, ומציע טווח נסיעה של 263 ק"מ בין טעינות לפי תקן WLTP המחמיר ויכולת טעינה מהירה באמצעות עמדות טעינה DC. מעבר לחיסכון הניכר בעלויות האחזקה הצפוי למשרד הביטחון עם וויתור על הוצאות הדלק הגבוהות וחיסכון דרמטי בעלויות הטיפולים, ייהנו משתמשי הרכב גם מבטיחות גבוהה ברמת האבזור NET S המיועדת לצבא הכוללת: מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה הכוללת תיקוני היגוי, בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד עצירה מוחלטת, זיהוי תמרורי מהירות, מערכת בלימת חירום אקטיבית (עד 150 קמ"ש), מערכת זיהוי והתרעה מפני פגיעה בהולכי רגל, חיישני חניה ועוד אשר זיכו אותו בציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של EURO NCAP.