הרכב הראשון של הילד – לא מכונית צעצוע

המחשבה שהילד שלכם לומד כעת לנהיגה ובקרוב עשוי להוציא רישיון ולעלות על הכביש כמעט חסר ניסיון, גורמת ללא מעט הורים מחשבות רבות ודאגות. אז אילו שיקולים אתם אמורים לקחת בחשבון אם בכוונתכם לרכוש רכב לנהג החדש?

מדור שיווקי 31 במאי, 2020
רכב צעצוע

בחייו של כל הורה מגיע הרגע שבו הילדים מתחילים ללמוד בשיעורי נהיגה ומתכוננים לטסט, ולבסוף עוברים אותו. הרגע הזה מלווה במחשבות רבות ולעיתים אף דאגות, הנוגעות לעלייה על הכביש, לחוסר הניסיון, ושאלה חשובה במיוחד – הרכב שבו הילד ינהג. הורים רבים בוחרים לרכוש רכב חדש עבור ילדיהם. במאמר הקרוב נדון בשיקולים השונים בעת רכישת רכב חדש לילד או ילדה שעברו את הטסט ומתחילים לנהוג.


מאפייני הרכב והשימוש שיעשה בו

הגעתם למסקנה שאתם רוצים לרכוש לילד רכב חדש. השאלה הבאה שתשאלו את עצמכם היא – איזה רכב? ובכן, חשוב לבחון את שאלה זו בהתאם לשימוש שהילד יעשה בו. ככל שהשימוש ברכב צפוי להיות בין-עירוני, אין טעם לקנות עבור בנכם או בתכם רכב גדול שיצרוך הרבה דלק ויהיה קשה לתמרון ברחובות העיר ובחנייה. עובדה זו נכונה גם להיפך – ככל שהנסיעות צפויות להיות בתוך העיר, יש לבחור ברכב שמיועד לנסיעות כאלה, שהינו חזק ויציב וצריכת הדלק שלו אידיאלית לכך. אם הנסיעות יהיו מעורבות, יש לחשוב על דגמי רכבים שיתאימו לנסיעות כאלו. בשורה התחתונה, חשוב לבחון את אופי השימוש שייעשה ברכב ולקחת זאת בחשבון בעת בחירת הרכב.

שיקולים כלכליים

כמו בכל רכישה משמעותית, הפן הכלכלי תופס מקום חשוב. לכל רוכש יש מסגרת תקציב מסוימת שבמסגרתה הוא יכול לפעול. מעבר אל מסגרת התקציב הראשונית לרכישה, יש לקחת בחשבון הוצאות נוספות שיתלוו לרכב, כדוגמת ביטוח הרכב, צריכת הדלק, כמה מוסכים וזמינות של חלקי חילוף יש בארץ, ועוד. לכל משתנים אלו ישנה השלכה ישירה ולעיתים משמעותית מאוד על הפן הכלכלי לאורך זמן. בחנו זאת מבעוד מועד.

שיקולים בטיחותיים

תחום הבטיחות הינו תחום מפותח מאוד. כיום, חברות רבות מקיימות מבחני בטיחות עצמאיים לחלוטין מהנתונים שמציג היצרן לרכבים שונים, וניתן למצוא את תוצאותיהם באינטרנט, כאשר החברה המובילה במבחני ריסוק לדגמים המשווקים גם בישראל היא 'EURO NCAP'. לצידה, גם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפרסמת סקירות ומסמכים שונים בנושאי בטיחות. במידה ומצאתם מספר דגמי רכב אופציונליים, חשוב במיוחד לבחון ולהשוות את רמת הבטיחות שלהם, כדי שחס וחלילה במקרי קיצון, הילד/ה שלכם יהיו מוגנים ככל הניתן.

לסיכום

יש עוד שיקולים רבים שניתן לתת עליהם את הדעת בעת רכישת רכב חדש. בנוסף, קשה להגיד מהי הדרך הנכונה לבחור את הרכב החדש עבור בנכם או בתכם וככלל עבור נהג חדש שעולה על הכביש. לכל אדם השיקולים שלו, ולגופו של עניין, מדובר במעין טרייד-אוף או איזון בין מספר שיקולים, כאשר כל שיקול משפיע על משנהו. למשל, גודל הרכב אמנם יוסיף לבטיחות שלו, אך ככל הנראה גם יוסיף לצריכת הדלק שלו או לרמת זיהום האוויר. הטיפ הטוב ביותר שניתן לתת הוא לתכנן את הרכישה – להגדיר מהם השיקולים החשובים ביותר עבורכם, אילו רכבים עונים עליהם ולנסות לאזן בין כלל השיקולים. כך, תוכלו לשלול אופציות שאינן רלוונטיות ולהתמקד באופציות המתאימות ביותר עבורכם, בתקווה לרכוש לילדכם את הרכב הטוב ביותר שניתן.