הרכב לא מניע? זה הזמן להחליף מצבר!

רגע לפני שמגיע החורף ואיתו עונת החלפת המצברים לרכב, הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת על מצבר הרכב ומדוע הוא לרוב סובל מאורך חיים קצר.

מדור שיווקי 05 בדצמ, 2022
מצבר לרכב

קרדיט תמונה: freepik

החלפת מצברים לרכב היא תהליך שצריך לעשות בזהירות. חשוב לדעת מהי הדרך הנכונה לעשות זאת. הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לברר איזה סוג של מצבר יש לרכב שלך. בדרך כלל תוכל למצוא מידע זה במדריך למשתמש, או על ידי התבוננות במדבקה על הסוללה עצמה. לאחר שקבעתם איזה סוג מצבר יש לרכב שלכם, תוכלו לקנות אחד חדש ולהתקין אותו בעצמכם, או להביא את המכונית שלכם לחנות רכב כדי שיתקינו אותו עבורכם.


מצברים לרכב הם חלק חיוני ברכב. הם מספקים את הכוח להתניע את המכונית ולהשאיר אותה פועלת. מצבר לרכב יכול להחזיק מעמד עד 5-8 שנים בהתאם לאופן השימוש בו. זה יכול להיות מוחלף על ידי אחד חדש או אחד משופץ. החלפת מצברים לרכב אינה משימה קשה עבור רוב האנשים. אתה רק צריך לדעת איך לעשות את זה ולהצטייד בכלים הנכונים, כמו מטען סוללות או כבלי זינוק כדי להתניע את המנוע במידת הצורך.

להלן כמה סיבות נפוצות לכשל בסוללה:

– טעינת יתר
– טעינת תת
– חשיפה לחום או קור מוגזם

מצברים לרכב הם תחליף נפוץ למקורות כוח במכוניות. המצבר הוא מקור הכוח העיקרי לרכב, וכאשר הוא מתרוקן, יש להחליפו בחדש. ישנם שלושה סוגים עיקריים של מצברים לרכב: חומצת עופרת, ליתיום יון וניקל-קדמיום. סוללות חומצת עופרת קיימות מאז 1859 אך הן יצאו מכלל שימוש בשנים האחרונות בשל משקלן וגודלן. סוללות ליתיום יון פופולריות יותר מכיוון שהן קלות וקטנות יותר מסוללות חומצת עופרת. ניקל-קדמיום הוא סוג של סוללה נטענת שניתן להשתמש בה במכוניות ישנות שאין להן אלטרנטור.

מצברים לרכב הם סוג המצבר הנפוץ ביותר בשימוש בכלי רכב. הם בדרך כלל נטענים ומחזיקים מעמד לכמה שנים. מצבר לרכב מורכב מלוחות עופרת המייצרים זרם חשמלי כאשר הם שקועים בחומצה גופרתית. מצברים לרכב פועלים כל עוד יש מספיק מים כדי למנוע מהחומצה להתייבש, אם לא, אז המצבר לא יכול ליצור זרם וכתוצאה מכך אתם תצטרכו לבצע החלפת מצברים לרכבים. כדאי להחליף מצבר לרכב כל 4-5 שנים מכיוון שהוא יתחיל לאבד את יכולת הטעינה שלו אם לא תעשה זאת. אתה יכול לדעת שהגיע הזמן להחליף את המצבר לרכב שלך כי האורות בלוח המחוונים שלך יתחילו להבהב ולא תוכל להתניע את הרכב שלך בכלל מבלי ללחוץ על דוושת הדלק ולסובב את המפתח לפחות פעמיים. החלפת מצברים לרכב היא משימה שלעיתים קרובות מתעלמים מהנהגים. קל לשכוח מזה כי אין צורך להחליף את הסוללה במשך זמן רב. עם זאת, כאשר יש צורך להחליף את הסוללה, עדיף לעשות זאת בהקדם האפשרי. יש להחליף מצבר לרכב כאשר המתח שלו יורד מתחת ל-12 וולט והמכונית לא תתניע. סוללה חדשה יכולה לעלות בין 50-200 דולר בהתאם לגודלה ואיכותה. תהליך ההחלפה יכול להימשך עד 30 דקות אם אתה יודע מה אתה עושה.

מצברים לרכב הם בעלי תוחלת חיים מוגבלת וצריך להחליף אותם מדי פעם. סוללות עשויות מעופרת, חומצה גופרתית ומלוחות אשר מייצרים זרם חשמלי כאשר הם מחוברים יחד. העופרת בסוללה משמשת לספק נתיב לזרימת אלקטרונים, בעוד הלוחות משמשים ליצירת תגובה כימית המייצרת חשמל. החומצה הגופרית משמשת כאלקטרוליט כך שהיא יכולה להוליך חשמל בין שתי קבוצות הלוחות. האלקטרוליט במצברים לרכב מרוכז יותר מאלה המצויים בסוגים אחרים של מצברים מכיוון שהוא צריך להיות מסוגל להוביל חשמל למרחקים ארוכים יותר ובמתחים גבוהים יותר. משמעות הדבר היא שמצברים לרכב ייכשלו מהר יותר מאשר סוגים אחרים של מצברים מכיוון שאורך החיים שלהם קצר יותר.