השכרת רכב בארה"ב אלמו ( Alamo ) זול, אבל משתלם?

מדור צרכנות: חברת השכרת הרכב אלמו ( Alamo ) מבטיחה מחירים נמוכים מהמקובל בארה"ב. האם שווה את הכסף?

ששי כהן 23 ביול, 2015
השכרת רכב בארה"ב אלמו ( Alamo )

ארה"ב היא אחד מיעדי התיירות המועדפים על הישראלים, ומציעה שלל נופים ואטרקציות לכל אדם ולכל מטרה. אז אחרי שהחלטתם להגשים את חלומכם ולטוס לבד או עם המשפחה או עם חברים לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, תגלו לרוב שמדובר בעסק לא ממש זול וככל הנראה תחפשו אחר שיטות לחסוך. אז אחרי שסגרתם טיסות ומלונות/ מוטלים/ לינה אצל משפחה וכו', יש גם את העניין הזה של השכרת רכב ( במידה ולא בחרתם באופציה של טיול מאורגן ). לאחר השוואה קלה בין מספר חברות השכרה בין-לאומיות, ייתכן ותגלו שחברת השכרת הרכב אלאמו ( Alamo ) מציעה דילים אטרקטיביים במחיר. מדובר בחברה קטנה יחסית בהשוואה לחברות כמו Hertz, Avis , Sixt ודומותיהן ובעלת פריסת סניפים קטנה יותר, שעשויה להשפיע על השירות בהמשך. אז יצאנו לחופשת קיץ בארה"ב והחלטנו לבחור באופציה של אלאמו שהיתה ברגע בו בדקנו מחירים הכי זולה בשכירות רכב בלוס אנג'לס וחזרנו עם כמה תובנות.



השכרת רכב אלאמו בארה"ב – דו"ח שירות
עם הנחיתה בנמל התעופה בלוס אנג'לס ( LAX ), לאחר שאספתם את המזוודות ועברתם את ביקורת הגבולות, קל מאוד לזהות את השלטים המובילים אתכם לאזור ה- Car Rental בו ממוקמים משרדי חברות השכרת הרכב של הנמל. במקרה של הנמל הזה, תצטרכו לצאת בטרמינל בקומת חברות השכרת הרכב ובמקרה שלנו לצעוד לעבר תחנת אוטובוס של Alamo שנמצאת במרחק הליכה של מטרים ספורים. בביקור שלנו בסוף חודש יוני 2015, המתנו בדיוק 2 דקות להגעת האוטובוס של החברה שלוקח אתכם ( והנהג גם מעמיס לכם את המזוודות ) לנסיעה קצרה של כמה דקות, לעבר בניין של חברות השכרת הרכב השונות ומוריד אתכם בסניף של החברה.

השכרת רכב בארה"ב אלמו ( Alamo )- שירות הסעות באוטובוס מהטרמינל למגרש ההשכרה

השכרת רכב בארה"ב אלמו ( Alamo )- שירות הסעות באוטובוס מהטרמינל למגרש ההשכרה


עומס בדלפקים אבל אפשרות לעקוף את התור
וכצפוי בעונות עמוסות, התור בחברת ההשכרה היה גדול ( בסביבות 20 איש שמחכים בתור ) ו- 3 עמדות פעילות. כדאי מאוד להשתמש בעמדות דיגיטליות שממוקמות באולם חברת ההשכרה ומאפשרות קיצור הזמן ע"י מילוי טפסי ההזמנה בצורה קלה יחסית הכוללת : הזנת מספר הזמנת הרכב שקיבלתם בארץ, מילוי פרטי הנהגים, כתובת בישראל, טלפון, העברת כרטיס אשראי לביטחון והזנת כל הפרטים שנהוג למסור בדלפק השכרת רכב ממוצע. בדרך, יציעו לכם לרכוש כל מיני תוספות, אנחנו הסתפקנו במה שהזמנו בארץ ( שכלל ביטוח מלא כולל ביטול השתתפות עצמית ושני נהגים מורשים ). בסיום, תקבלו הפניה לדלפק המאפשר קבלת מפתחות הרכב באופן מיידי, ללא צורך לעבור אצל בדלפקי ההשכרה. בסה"כ מדובר בהשקה של 10 דקות מקסימום בהכנת חוזה השכירות באופן עצמאי דרך הצגים הדיגיטלים. עם הסיום, נשלחנו לדלפק ייעודי בו הצטרכנו לחתום ולקבל את מיקום הרכב במגרש שנמצא מחוץ לאולם. המפתחות אגב, מחכות במכונית עצמה ( סט של 2 מפתחות ).
הרכב שקיבלנו היה בהתאם להזמנה, והיה אמנם שטוף ונקי אך לא מבריק ( עם כמויות אבק לא מעטות על לוח השעונים ).
השכרת רכב בארה"ב אלמו ( Alamo )-שימוש בדלפקים הדיגיטלים חוסך זמן יקר

השכרת רכב בארה"ב אלמו ( Alamo )-שימוש בדלפקים הדיגיטלים חוסך זמן יקר


החזרת הרכב
עם החזרת הרכב למגרשי חברת ההשכרה בנמל התעופה, נתקלנו בשירות מהיר מאוד, כאשר החזרת הרכב לוקחת פחות מ- 5 דקות. מדובר בצוות תפעולי מתוגבר שעובד על שני מסלולי החזרה, עושה סיבוב מהיר במיוחד סביב הרכב לבדוק שהכל תקין, בודק ק"מ ודלק ( כדאי מאוד להחזיר מיכל דלק מלא, אחרת החיוב גבוה יותר ) ומדפיס לכם במקום אישור החזרה.
השכרת רכב בארה"ב אלמו ( Alamo )- החזרת רכב בפחות מ-5 דקות

השכרת רכב בארה"ב אלמו ( Alamo )- החזרת רכב בפחות מ-5 דקות


לסיכום
במקרה שלנו, השכרת הרכב בחברת Alamo בארה"ב היתה קלה ומהירה. השירות היה מהיר ואדיב והצוות בהחלט היה מאוד חברותי. יחד עם זאת, במקרה שלנו, לשמחתינו, לא הזדקקנו לשירותי חילוץ/ גרירה/ או סיוע כלשהו במהלך יותר מ- 1,400 מייל שעברנו עם הרכב, כך שהנעלם היחיד הוא לגבי מהירות השירות אם חלילה תצטרכו להיעזר בו. בנוסף, מדובר בחברה עם מיעוט יחסי בסניפים הפזורים באיזור לוס אנג'לס, כך שלא בטוח שאם תחליטו להחזיר אותו במקום אחר, תמצאו מקום שמספיק קרוב לאן שאתם צריכים. בשורה התחתונה, הזול לא תמיד עולה ביוקר. השירות היה מהיר, הצוות אדיב ורק המכונית היתה זקוקה לקצת יותר הקפדה על ניקיון לפני המסירה.
* הערה נוספת : למרות שבחברות ההשכרה בארץ ממליצים תמיד לעשות רישיון נהיגה בין-לאומי של ממסי. בפועל, הצגנו את הרישיון הישראלי ולא היתה בעיה, הן באלמו והן בחברת השכרת הרכב SIXT בהמשך. יחד עם זאת, ליתר ביטחון, לא היינו לוקחים סיכון ויוצאים בלי רישיון של ממסי .