השכרת רכב ליום ב- 99 ש"ח- דו"ח שירות

חברת קל אוטו מבטיחה בפרסומים השכרת רכב ליום ב- 99 ש"ח בלבד. בפועל, החזרנו את הרכב ללא נזק, עם מיכל דלק מלא ושילמנו 50% יותר. על מה ולמה? דו"ח בדיקת שירות.

ששי כהן 14 במאי, 2014
רכב ב- 99 ש"ח ליום- קל אוטו ( wheel)

חברת ההשכרה קל-אוטו מפרסמת באופן נרחב את " מבצע השכרת רכב ידני ב-99 ש"ח ליום". על פניו, נראה שהמבצע מאוד אטרקטיבי עבור מי שנתקע וצריך רכב לזמן קצר באופן מיידי. וכשהמחיר הנ"ל כולל את כל הביטוחים ומע"מ, השאלה שנשאלת כאן היא : איפה מרוויחה כאן חברת ההשכרה. השבוע, יצאנו לבדוק מה עומד מאחרי המבצע והאם יש כאן טריקים, אותיות קטנות וכ'ו.
השכרת רכב ב- 99 ש"ח ליום. האמנם ?
בתחילת השבוע, עת גילינו שהרכב של החברה נשאר תקוע במוסך ליותר מיום, צלצלנו למוקד ההזמנות הארצי של קל אוטו וביקשנו להזמין את הרכב שבמבצע ב- 99 ש"ח ליום. המענה הטלפוני היה מהיר מאוד, וכך גם נציג החברה שעימו שוחחנו, היה מסביר פנים ואדיב. לכאורה, יכולנו באמת לסגור את העסקה ב- 99 ש"ח ליום באותו הרגע, אבל… אז החלו ההצעות :
הצעה מספר 1: שדרוג הביטוח האם תרצה להוסיף ביטול השתתפות עצמית במחיר של 28 ש"ח ליום? בוודאי השבתי. הרי אני לומד מהניסיון וכלל ידוע הוא שאתה שוכר רכב, נציג החברה עושה איתך ברוב הפעמים סיבוב מחפף למדי סביב הרכב, וכשאתה מחזיר אותו, עוברים עם זכוכית מגדלת וכל שריטה הכי קטנה נרשמת. אבל לא רק נרשמת, אלא גם משולמת לרוב ע"י השוכר. עניין של כמה מאות שקלים לשריטות קלות ועד 2,000 ש"ח ויותר במקרה של מכה כואבת. לכן, בשכירות של יום יומיים, נראה ששווה בהחלט להוסיף את הכסף.
הצעה מספר 2 : האם תרצה לשדרג לרכב אוטומטי? – האמת, בסה"כ תוספת של 18 ש"ח ליום, אך סרבתי. קודם כל, כי אני אוהב לנהוג עם גיר ידני, ודבר שני, הבנתי שהמחיר הולך לתפוח.


ההמשך היה קצת פחות נחמד, ניגשנו לסניף החברה בנס ציונה, השירות היה נחמד ( ממוצע לישראל – הרבה פחות טוב מבאירופה ) ויצאנו לדרך עם רכב מסוג "פיאט פנדה" ( מהצורה הקודמת אגב ), שמור יחסית, נקי יחסית וללא ריח של סיגריות עקב איסור החברה לעשן ברכב, שגורר קנס בהחזרה ( יפה מאוד ) . בערב, כשרציתי לנסוע שוב, גיליתי שהפנסים בחזית לא דולקים. ניידת שירות שהגיעה די מהר ( פחות משעה ) לא הצליחה לפתור את התקלה והתבשרתי שבהמשך יגיע גרר ועליו רכב חלופי. סמוך לשעה 22:30 בלילה, הגיע הגרר והחליף את הפיאט בסוזוקי אלטו. בשל השעה המאוחרת, חיפפתי בבדיקת הרכב, ( מתוך הסתמכות על ביטול ההשתתפות עצמית ששילמתי ) ונהג הגרר אף ציין בטופס המסירה ש" הרכב נבדק בחושך". למחרת, שהחזרתי את הרכב לסניף ההשכרה, נציג חברת ההשכרה דיווח לי שחסר משולש אזהרה ואפוד זוהר. לאחר שהתלוננתי שקיבלתי רכב שכור לא תקין וסבלתי מהמתנה של מספר שעות לרכב החלופי ), החליטו לא לחייב אותי באופן מיידי ולהעביר את הנושא לבדיקת מנהל. " אם נחליט לחייב אותך בסופו של דבר, נתקשר אליך בהמשך". בינתיים לא התקשרו ( עברו 3 ימים).
החשבון הסופי : שילמנו 46% יותר מהמחיר המקורי
האם הסתיים יום ההשכרה במחיר של 99 ש"ח+ 28 ש"ח ביטול השתתפות עצמית? לא. חרגתי ב- 16 ק"מ מהק"מ הכלול בעסקה ( 150 ק"מ ליום) וחויבתי בשקל נוסף עבור כל ק"מ חורג לפני מע"מ. סה"כ חשבונית: 146.3 ש"ח. וזה אחרי שהחזרתי את הרכב מתודלק " FULL ". אחרת, הסכום היה קופץ משמעותית. ( לחברות ההשכרה מחירון דלק גבוה משמעותית מהמחיר הרשמי).
אז מה למדנו? כדי לשכור רכב ב- 99 ש"ח ליום, צריך להיות אמיץ ( כדי לא לשלם ביטול השתתפות עצמית ), מזל – כדי לקבל רכב נורמלי, ולא להיות מפונק – לא להתפתות לשדרוגים לרכבים יקרים ונוחים יותר. מעבר לכך, חשוב לא לזלזל בבדיקה בקבלת הרכב, לרשום כל שריטה ונגיעה ברכב, לבדוק שמיכל הדלק מלא עד למעלה, שהאפוד הזוהר נמצא במקום וכך גם הגלגל הרזרבי, האביזרים שלו, הרישיון והביטוח ( נציג החברה אמור לעשות זאת אתכם ).
הערה נוספת : כל האמור לעיל תקף לכל חברות השכרת הרכב בארץ וקל-אוטו איננה המציאה דברים שאחרים לא עושים. ההבדל היחיד פחות או יותר בין החברות הוא התעריפים השונים. בכל מקרה, תעריף ההשכרה ב- "קל-אוטו", הינו נמוך יחסית לממוצע בשוק.