התקררות של החורף: מכירות השוק הדו-גלגלי פחתו ב-10% בפברואר

בחודש פברואר 2023 עלו לכביש כ-1,304 אופנועים וקטנועים חדשים בלבד, המהווים שינוי מגמה וירידה של 10% מול פברואר אשתקד. סאן יאנג, הונדה וימאהה הובילו את המכירות.

ששי כהן 09 במרץ, 2023
סאן יאנג 2023

האם השוק הדו-גלגלי מראה סימני התקררות? לפי נתונים שמפרסם היום איגוד לשכות המסחר לחודש פברואר 2023, עולה כי בחודש החולף עלו לכביש רק 1,304 כלים, ירידה של 10% מול פברואר אשתקד. יחד עם זאת, בחודשיים הראשונים של השנה עלו לכביש כ-4,026 אופנועים וקטנועים חדשים, המהווים צמיחה נאה של 15% מול המסירות בתקופה המקבילה אשתקד.


בחודש החולף הובילה סאן יאנג את טבלת מסירות הדו-גלגלי עם 318 כלים חדשים שעלו לכביש, והקדימה את הונדה שמסרה 249 כלים, ימאהה עם 192 כלים, קימקו עם 158 כלים ופיאג'ו שסגרה את החמישיה הפותחת עם 76 כלים.

בהמשך הרשימה קוואסאקי עם 46 מסירות, KTM עם 37 מסירות, פנטיק עם 25 מסירות, BMW עם 21 מסירות, רויאל אנפילד עם 20 מסירות, סוזוקי עם 13 מסירות, בנלי עם 13 מסירות, דוקאטי עם 11 מסירות, ובטה מוטור עם 10 מסירות. שאר המותגים מסרו פחות מ-10 כלים כל אחד.

מסירות הקטנועים החשמליים היו נמוכות במיוחד בחודש החולף, כאשר מקטנועי גוגורו לא נמסר אפילו קטנוע אחד, לאחר שבינואר עברו רישוי 199 קטנועים, מה שמעיד כנראה על רישוי יד 1 על היבואן שנעשה לכמות כלים גדולה שהתקרבה לשנה מיום היצור. בקטנועי זאפ נרשמו 4 מסירות, בבליץ 3 מסירות, וב-NIU עוד 3 מסירות.

בין הסיבות לירידה במכירות ניתן למנות את תקופת החורף שמקררת מעט את הביקוש, בתוספת חודש פברואר הקצר (28 ימים בלבד), אך גם את עליית הריבית המתמשכת המרחיקה רוכשים מאולמות התצוגה (אחוז גבוה מרוכשי האופנועים והקטנועים בארץ משתמש במימון לרכישת הכלים), וההאטה הכלכלית שמסתמנת ברקע.

 

עוד מדו גלגלי