התרעת עייפות הנהג: אילו פירות ישמרו עליכם עירניים לפני נסיעה ארוכה?

רגע לפני שאתם יוצאים לחופשת הקיץ ומתכננים לנסוע רחוק, אולי תחשבו על אכילת פרי עשיר בערכים תזונתיים כדי להישאר עירניים בנסיעה?

מדור שיווקי 12 ביונ, 2023
קרדיט תמונה: freepik

קרדיט תמונה: freepik

אילו פירות מומלץ לאכול כדי להישאר עירניים לפני נהיגה ארוכה

פירות הם מאכלים שבדרך כלל אוכלים אותם טריים ובשלים על מנת ליהנות מהערכים התזונתיים הטובים שלהם. לחלק מהפירות יש תכונות ומאפיינים שמאפשרים להם להעניק יתרונות נוספים למי שאוכל אותם ולכן כדאי לדעת אילו פירות מתאימים, למשל, לפני שעומדים לנהוג במשך הרבה זמן.


ערכים תזונתיים ומאפיינים של פירות

על מנת לנהוג בצורה עירנית ובטוחה במשך הרבה זמן צריך לאכול פירות שיש בהם הרבה אנרגיה, כמו תמרים למשל. את התמרים אפשר לקנות ופשוט לאכול בצורה טבעית ואפשר גם לאכול אותם כשהם חלק מתוך סלסלת פירות חתוכים באירוע או מסיבה שלוקחים בהם חלק. פירות נוספים שיכולים להתאים לעניין זה היא בננה שגם היא מלאה באנרגיה זמינה שמתפרקת מהר ומספקת לגוף עירנות גבוהה שמתאימה גם לנהיגה במשך כמה שעות. חשוב להעדיף פירות שמספקים את האנרגיה הזאת תוך כדי שהם מתפרקים במערכת העיכול על פני פירות שנחשבים למלאים בסוכר ולכן אולי יורגש מהם פרץ של אנרגיה אך הוא יהיה זמני וקצר מועד.

ערכים תזונתיים שבדרך כלל יש בפירות

מי שאוכל פירות יודע ומכיר מהי התרומה שלהם לבריאות ולגוף בכלל. הם מעניקים תחושה כללית טובה ומצב רוח מרומם והאנרגיה עולה בזכות המרכיבים הטבעיים שיש בתוכם. כאשר מגיעים לאירוע או מסיבה שיש בהם מגש פירות מוכן לאכילה אפשר להיות בטוחים שמתוך הפירות האלה אפשר יהיה לבחור את אלה שלאחר האכילה שלהם יהיה קל יותר להמשיך את היום או הערב, לרבות נהיגה ארוכה בעירנות מלאה. בהרבה מאד פירות יש ויטמינים מסוגים שונים שמשפרים את התפקוד של הגוף, משפרים את זרימת הדם וכאמור שומרים על עירנות גבוהה שמתאימה גם לנהיגה ארוכה. מכיוון שיש בישראל כל כך הרבה סוגים של פירות הרי שאפשר להיות בטוחים שתמיד יהיה במה לבחור ואת מה להעדיף.

החשיבות של הכרות מעמיקה עם התכונות של הפירות

כל מי שדואג לבריאות הכללית שלו צריך להכיר כמה שיותר סוגים של פירות, לדעת מה הוא אוהב ומה טעים לו וכך יידע גם אילו פירות להעדיף על פני האחרים. כאשר צריכים לאכול פירות לפני נהיגה ארוכה עדיף לבחור את הפירות החמצמצים שמספקים רעננות ולהימנע מהפירות עתירי הסוכר המיידי. פירות הדר למשל יכולים להתאים למשימה וכאמור – בננה ותמר. תפוחים נחשבים לפירות מאד משביעים ולכן גם הם יכולים לגרום לגוף להיות פעיל בעיכול שלהם וכך הוא יישאר עירני במשך כמה שעות שבמהלכן אפשר יהיה גם לנהוג. ברגע שמכירים פירות ויודעים מה הם מציעים מבחינה בריאותית אין ספק שהבריאות תהיה תקינה והגוף יתפקד היטב. עם שלל הפירות וההיצע הרחב שאפשר להשיג בישראל – אין ספק שכל אדם, בכל גיל ימצא בקלות את הפירות שידאגו לו לשני דברים חשובים – גם טעם וגם ערכים תזונתיים מצוינים.