בדיקת רכב חיצונית בשניות ספורות: וולוו בחרה ב- UVeye הישראלית כספקית לסוכנויותיה בארה"ב

שנתיים לאחר שהפכה למשקיעה אסטרטגית בחברת UVeye הישראלית, מתחילה וולוו בהטמעת המערכות האוטומטיות לבדיקת רכב בסוכנויות החברה בארה"ב, אשר ייהנו מהערכת שווי עסקאות טרייד-אין בתוך שניות ובחיסכון כספי ניכר.

ששי כהן 13 במרץ, 2022
מערכת UVeye וולוו

הישג משמעותי נוסף לחברת UVeye הישראלית: שנתיים לאחר שנכנסה וולוו כמשקיעה אסטרטגית בחברה, מדווחת יצרנית מכוניות היוקרה השוודית על תכנית חדשה לציוד סוכנויותיה בארה"ב במערכות האוטומטיות לבדיקת רכב מתוצרת החברה הישראלית, עם פוטנציאל התקנה של 280 מערכות בקרב מפיצי החברה בשוק הצפון אמריקאי. 

המערכות מבוססות המצלמה במהירות גבוהה של UVeye הישראלית משלבות טכנולוגיות בינה מלאכותית ולמידת מכונה לשם בדיקת הצמיגים, רכיבי הגחון והמרכיבים החיצוניים של הרכב בכדי לאתר פגמים, חלקים חסרים ושאר נושאי בטיחות. עבור סוכנויות וולוו בארה"ב, המערכת החדשה תאפשר קיצור משמעותי של זמן הבדיקה של רכב בביצוע עסקאות טרייד-אין, עם זמן בדיקה שעשוי להתקצר בחלק מהמקרים לשניות בודדות בלבד לבדיקה חיצונית מלאה. 

יכולות מערכת UVeye מורכבות משלושה סורקים עיקריים: 

  • Helios – סורק גחון המאתר טווח רחב של בעיות, החל בבעיות שלדה וכלה בנזילות שמן וקורוזיה.
  • Artemis – מערכת צמיגים המזהה במהירות את מותג הצמיג, המפרט הבסיסי שלו, לחץ האוויר, עומק החריצים, נזקי דופן, ואפילו אם צמיגי הרכב אינם תואמים אחד לשני.
  • Atlas – מערכת הסורקת ב-360 מעלות את מעטפת הרכב ומאתרת נזקים כגון דפיקות בפח, שריטות וחלודה במרכיבים חיוניים כגון פגושים, מראות, שבכות וחלונות.

שימוש במערכות הנ"ל מאפשר לא רק בדיקה מהירה ומקיפה של מרכב הרכב עבור הצעות טרייד-אין של הסוכנות, אלא גם שיפור קליטת הרכבים במוסכים לצורך טיפול וזיהוי של תקלות בזמן קצר במיוחד. הטכנולוגיה החדשה מעניקה למחלקות השירות יתרונות כמו סיוע למכונאי השירות לאתר בעיות במהירות ולזרז את הטיפולים והתיקונים, שידור לבעלי הרכבים נתוני הבטיחות והפקת  דוחות "בריאות רכב" עם תצלומים, שאותם ניתן לחלוק עם הלקוח. הדוחות מאפשרים לסוחרי הרכב לשתף את לקוחותיהם בהליך הבדיקה.

לדברי ריק בריאנט, סמנכ"ל פעילויות המכירה של Volvo Car USA, תהליך בדיקת הרכב האוטומטי מושלם תוך שניות ספורות, והוא מהיר משמעותית מבדיקות ידניות ממושכות. עובדה זו תסייע לאפשר לקמעונאים להעריך שווי של עסקאות טרייד-אין במהירות ובחסכוניות, וכמו כן לבדוק את מצבם של רכבי לקוח המגיעים לקבלת טיפול.