וולוו וטויוטה משקיעות בחברת UVeye הישראלית

חברת UVeye הישראלית, המספקת פתרונות מתוחכמים לסריקה חיצונית אוטומטית של כלי רכב (סוג של MRI לרכב…), מודיעה על גיוס של 31 מיליון דולר מיצרניות הרכב וולוו וטויוטה וכן מחברת הביטוח האמריקאית W.R. Berkley, שבחרו להשקיע ולהאמין בטכנולוגיה הישראלית.

ששי כהן 23 ביול, 2019
חברת Uveye וולוו

חברות הטכנולוגיה הישראליות הפעילות בענף הרכב, ממשיכות לעשות חיל עם הודעתה של חברת UVeye על כניסתן של יצרניות הרכב וולוו וטויוטה כמשקיעות בחברה, וגיוס של 31 מיליון דולר המאפשר המשך פיתוח טכנולוגיית הסריקה המתקדמת של כלי רכב שפיתחה החברה, אשר מזהה תקלות ברכב ואף משמשת גורמי ביטחון בניסיונות למנוע הברחת כלי נשק, סמים ועוד.


הטכנולוגיה של UVeye מאפשרת ליצרני רכב, מפעילים לוגיסטיים, משווקים וחברות השכרת רכב לבצע בדיקות רכב אוטומטיות של כלי רכב, תוך מינוף בינה מלאכותית ראשונה מסוגה המיועדת במיוחד לכלי רכב. המערכת הוכיחה עד כה כי היא מסוגלת להביא לדיוק רב יותר ולשפר את היעילות, וכל זאת תוך התערבות אנושית מינימלית. המערכת הבודקת את הרכב תוך כדי תנועה מסוגלת לזהות פגמים חיצוניים או מכניים ולזהות חריגות, שינויים או חפצים זרים – הן לאורך גחון הרכב והן סביב החלק החיצוני של הרכב. תהליך הסריקה מתבצע תוך שניות וניתן להשתמש בו לאורך כל מחזור החיים של הרכב. הטכנולוגיה משמשת כבר כיום בסוגי שימוש רבים, החל מפס הייצור של הרכב – מהרגע שבו החלקים מונחים על המסוע ועד לבדיקה בסוף פס הייצור – כמו גם בשלבי הלוגיסטיקה, התחזוקה והלאה. מאז הקמתה אפשרה UVeye ביצוע של מיליוני סריקות של כלי רכב בעשרות מדינות ברחבי העולם. שיעור דיוק זיהוי החריגות של UVeye היה גבוה יותר מהסף שהציבו הלקוחות בכל מקרי הבוחן שנערכו עד היום.

בסבב גיוס ההון החדש המסתכם בכ-31 מיליון דולר, שותפות לא רק וולוו וטויוטה, אלא גם חברת ביטוח הענק האמריקאית W.R. Berkley Corporation, שכבר באמינה במוצר עוד בתחילת הדרך והשקיעה בחברה בפעם הראשונה לפני כשנתיים. 

בכוונת וולוו מכוניות וטויוטה להשתמש במערכות הבדיקה של UVeye באתרים שונים שלהם ברחבי העולם. מפעלים, סוכנויות ושירות לאחר המסירה עבור מכוניות וולוו, בעוד עבור Toyota Tsusho, תתמוך החברה בהפצה למרכזי רכב משומש, ובאתרים נוספים של החברה בשוק הרכב היפני. UVeye מברכת על מערכות יחסים חדשות אלה, המצטרפות לשותפויות קיימות עם סקודה ועם דיימלר (מרצדס).

לדברי אמיר חבר, מנכ"ל Uveye: "בעקבות סבב הגיוס הנוכחי ולאור העסקאות האסטרטגיות שחתמנו עם יצרניות שונות אנו נחל בגיוס מיידי של עשרות מפתחים ומומחי אלגוריתמיקה למשרדי החברה בת״א, זאת במטרה להמשיך ולפתח את הטכנולוגיות ולתמוך בשיתופי הפעולה שנרקמו עם היצרניות".