וולוו XC90 החדשה בארץ : עידן חדש בוולוו

וולוו XC90 החדשה פותחת עידן חדש בוולוו עם הבטחה לעליונות בעיצוב, בבטיחות ובטכנולוגיה. מחיר הדגם יחל ב- 495 אלף שקל. עשרות כבר הוזמנו לדברי היבואן במסגרת קדם השקה.

ששי כהן 16 ביונ, 2015
וולוו XC90 החדשה

חברת מאיר, יבואנית וולוו, השיקה הבוקר בתל-אביב את וולוו XC90 החדשה, עימה פותחת וולוו עידן חדש בחברה שמבטיח עליונות בעיצוב, בטכנולוגיה ובבטיחות, בדרך ליעד הנכסף של אפס הרוגים או פצועים קשה בתאונות דרכים עד שנת 2020 ומכירות של 800 אלף מכוניות בשנה בעוד כחמש שנים. בחברה מדווחים על השקעה של 11 מיליארד דולר ! וחמש שנות פיתוח בעידן החדש של הדגמים שמתחיל עם ה- XC90 החדשה ששיווקה מתחיל רשמית היום בארץ.



וולוו XC90 החדשה יושבת על פלטפורמת ה- SPA החדשה של החברה, המבטיחה שלדה חזקה וקלה יותר, הבטחה למרחב פנים גדול יותר ואיכות נסיעה חלקה ודינמית יותר מבעבר. הדגם מציע לראשונה גם את שפת העיצוב החדשה של החברה, אותה נראה גם בכל דגמי החברה הבאים שיוחלפו כולם בארבע שנים הקרובות. הדגם ישווק בארץ בגרסאות 5 ו-7 מושבים, הנעה כפולה קבועה ותאורת LED כסטנדרט בכל הדגמים, ומבטיח עיצוב יוקרתי קלאסי מרשים בהחלט.

וולוו XC90 החדשה

וולוו XC90 החדשה


בתוך תא הנוסעים, זוכה ה- XC90 החדשה לעיצוב חדש לחלוטין, אותו נראה בוורסיות שונות גם בדגמי החברה הבאים. לדברי וולוו, מדובר בתא הנוסעים המפואר ביותר שנבנה אי פעם ע"י החברה, הכולל עיצוב נקי ונטול מתגים ( רק 9 מתגים בקונסולה המרכזית ), צג מרכזי גדול דמוי טאבלט השולט על שלל מערכות הרכב, ולוח שעונים דיגיטלי לחלוטין הכולל בין השאר תצוגה עילית. את מערכת השמע הקלאסית, מחליפה בדגם החדש מערכת של Bowers&Wilkins, אחת ממערכות השמע הטובות בעולם הרכב, הכוללת מגבר 1,400 וואט, 19 רמקולים וסאב וופר מאוורר המשולב במרכב הרכב והופך את כל החלל הפנימי לסאב וופר ענק.
וולוו XC90 החדשה

וולוו XC90 החדשה


לצד אלה, מספר המתגים המעטים שפזורים בתא הנוסעים, קיבלו עיצובים דמויי תכשיטים, מתוך מטרה לספק את תא הנוסעים היוקרתי ביותר בקטגוריה. במפגש במציאות היום עם הרכב, אכן התרשמנו מאיכות חומרים, דיפוני עץ,ריפודי עור ואיכות מתגים גבוהה מהמקובל בקטגוריית היוקרה. מעבר לכך, מבטיחה המכונית את חבילת הבטיחות התקנית המקיפה ביותר בעולם הרכב עם שני חידושים ראשונים מסוגם בעולם הרכב הכוללים : חבילת הגנה במקרה של ירידה מהכביש ( 50% מתאונות עם הרוגים בארה"ב ) ויכולת בלימה אוטומטית גם בצמתים, המצטרפת למערכת ה- CITY SAFETY המוכרת של החברה מהדור החדש, הכוללת בלימה אוטומטית עם 80 קמ"ש עם יכולת למניעה מוחלטת של תאונה עד 50 קמ"ש.
נהיגה חצי אוטונומית
ה- XC90 החדשה תוצע גם עם מערכת בקרת שיוט אדפטיבית המבטיחה נהיגה בטוחה ונוחה באמצעות עקיבה אוטומטית אחרי הרכב שמלפנים עם תאוצה, בלימה ואף היגוי הנשלטים אוטומטית ע"י הרכב, זאת בעזרת מערכת מצלמות היקפיות 360 מעלות, המסייעות גם לחנייה אוטומטית גם במקביל וניצב למדרכה.
וולוו XC90 החדשה

וולוו XC90 החדשה


היצע דגמי וולוו XC90 החדשה כולל את גרסת הבנזין T6 המצוידת במנוע טורבו 2.0 ליטר המפיק 320 כ"ס ומומנט מרבי של 41 קג"מ, המאיץ את הרכב ל-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות ומציע תצרוכת דלק של 13 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן. לצידה, תשווק גם גרסת דיזל הכוללת מנוע 2.0 ליטר עם 2 מגדשי טורבו, המפיק 225 כ"ס ו- 48 קג"מ ומספק תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 7.8 שניות ותצרוכת דלק של 17.5 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן. שני המנועים הנ"ל משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים, ופליטת ה- CO2 שלהם נמוכה ביחס לקטגוריה עם 179 גרם לק"מ בדגם הבנזין ו-149 גרם לק"מ בדגם הדיזל.
וולוו XC90 החדשה תוצע ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר כולן כוללות כסטנדרט : ריפודי עור, שמשות כהות מאחור, מערכת ניווט מקורית, חישוקי "19 קלים, מערכת השמע המתקדמת, מערכות הבטיחות החדשות, מושבים קדמיים חשמליים ועוד.
מחירי וולוו XC90 החדשה יחלו ב-494,900 ש"ח לדגמי הדיזל D5 ו- 509,900 ש"ח לדגמי הבנזין T6. גרסאות 7 מושבים יוצעו בתוספת של 20,000 ש"ח. לדברי היבואן, עשרות מכוניות כבר הוזמנו במסגרת טרום השקה שנעשה ללקוחות פוטנציאליים, וצפי המכירות עומד על כ- 100 מכוניות בשנה הקרובה.