וספה LX125 – מבחן דרכים

הצרעה הכתומה קיבלה לאחרונה הזרקת דלק אשר הופכת אותה גם לידידותית לסביבה בנוסף למעלותיה הידועות. הצרעה ( וספה )  האיטלקית כל כך שובה את הלב בעיצובה עד כי אפילו השומר של " משק לין " המתמחים בייצור דבש ומוצריו , הרשה לנו להיכנס למתחם ולהגיע קרוב קרוב לכוורות עמוסות הדבש והדבורים אשר הוספה ( צרעה…

ששי כהן 02 בינו, 2010

הצרעה הכתומה קיבלה לאחרונה הזרקת דלק אשר הופכת אותה גם לידידותית לסביבה בנוסף למעלותיה הידועות.

הצרעה ( וספה )  האיטלקית כל כך שובה את הלב בעיצובה עד כי אפילו השומר של " משק לין " המתמחים בייצור דבש ומוצריו , הרשה לנו להיכנס למתחם ולהגיע קרוב קרוב לכוורות עמוסות הדבש והדבורים אשר הוספה ( צרעה ) נחשבת לאויבת הגדולה שלהם…
וספה LX125 אמנם אינה חדשה בארץ ומשווקת כאן כבר משנת 2007, אך בחודשים האחרונים הגיע לארץ דגם מחודש אשר לצד שינויים מינורים , מצוייד לראשונה בהזרקת דלק אשר מעלה לו טיפה את ההספק והופכת אותו על הדרך גם ליותר ידידותי לסביבה .
על עיצוב הוספה אין צורך להכביר מילים . מראה הרטרו נראה פשוט מצויין מכל זוית שתסתכלו עליה עם הפנס העגול בחזית, הכנף על הגלגל הקדמי ,הפנס המרובע מאחור, ההכנה לסבל וכו' ולמרות גל של קטנועי רטרו מהמזרח ,חמודים יותר או פחות , הוספה היא המקור ואת זה לא יוכלו לקחת ממנה. אני קיבלתי את הצרעה בצבע כתום אשר מחמיא לה מאוד ומשך מבטים בכל מקום.

וספה LX125 - מבחן דרכים

וספה LX125 – מבחן דרכים

הצרעה הכתומה ממתינה לאישור כניסה בסלקציה של משק לין ומתבוננת בינתיים בתפריט…
 לצד העיצוב המקסים של הוספה , גובה מראה הרטרו מחיר בסעיף השימושיות. מתחת למושב הרחב אמנם נמצא תא אחסון אך הוא בינוני למדי בגודלו ומסוגל לאכלס רק קסדה חצי או 3/4 כמו של פעם ולא קסדה סגורה ובטיחותית. משטח הרגלים אמנם נדיב יחסית בגודלו אולם הפס המוגבה שעובר באמצע , פוגע באפשרויות ההעמסה וגם וו התלייה לשקיות שנשלף מתוך הכסא מתקשה להיות שימושי. הכלי מצוייד בתא קדמי ננעל אשר יכול לאחסן מספר חפצים קטנים למדי . בקיצור תצטרכו להרכיב סבל אם לא בא לכם לסחוב תיק על הגב כל פעם.

וספה LX125 - מבחן דרכים

וספה LX125 – מבחן דרכים

דבורי הדבש מהוות טרף קל לצרעה המזרחית, הנחשבת למזיק קשה ביותר לענף הכוורנות ( מתוך ויקיפדיה )
לחיצה קלה על הסטרטר והוספה מתעוררת לחיים עם צליל שקט ונעים. בדגם החדש בעל הזרקת הדלק , צמח מעט הספק המנוע ל 10.7 כ"ס .יחד עם השיפור הקליל בכח, הפכה הוספה ליותר ידידותית לסביבה ועומדת עתה בתקן זהום האויר המחמיר יורו 3 .  למרות ההספק הלא גבוה יחסית לקטנוע 125 סמ"ק , מאיצה הוספה באופן משביע רצון ולא מורגש חוסר בכח. שילוב הוריאטור מצויין והכלי מאיץ בקלילות ומגיע למהירות שיוט של 100 קמ"ש ללא כל מאמץ. עם קצת מאמץ ניתן לראות בדרך מישורית גם 110 על השעון והוספה מרגישה יציבה למדי בכל מהירות ומשרה ביטחון לנוהג בה.
חמושה בחישוקי "11 מלפנים עם בלם דיסק ו "10 מאחור עם בלם תוף מספקת הוספה יכולות בלימה לא רעות למרות שבמחירה הלא זול הייתי מצפה גם לבלם דיסק אחורי.  בנסיעה מצליחה הוספה להיות נוחה למדי ושיכוך המהמורות בכביש מוצלח למדי . תנוחת הנהיגה זקופה וגבוהה אשר מעניקה שדה ראייה מצויין בנסיעה עירונית. במהירויות מעט גבוהות מורגש חיסרון במגן רוח .
לוח השעונים של הוספה גדול ומעוצב ומספק את כל המידע הנחוץ ובאופן ברור וכולל גם שעון זמן . נורות הבקרה נראות היטב גם באור מלא ואין חשש לפספס איזו התראה.

וספה LX125 - מבחן דרכים

וספה LX125 – מבחן דרכים

הצרעה הכתומה במקומה הטבעי יותר : מתחם בתי קפה אופנתי וסטייליסטי
לסיכום :
הוספה היתה ונשארה וספה והיא רק משתבחת עם השנים  . היא מלאת חן , נוסטלגית אך גם מודרנית ופונה אל הרגש שם היא מנצחת בגדול. את זה לא יוכל לקחת אף קטנוע רטרו לקחת ממנה וכולם בסופו של דבר הרי נועדו כדי לחקות אותה. היא נוחה, זריזה למדי ובעלת מכלולים מכאנים שככל הנראה ישרדו לאורך זמן רב ועדיין מושכת המון מבטים מעריצים  ברחוב (במיוחד בצבע הכתום ) מצעירים ועד מבוגרים שהתקרבו אליה למשש ולחייך . היא נופלת בעיקר בסעיף השימושיות אך גם במחיר אשר עומד על 22,067 ש"ח אשר נחשב מעט גבוה עבור קטנוע 125 סמ"ק. אם הופעה נאה וסטייל מדברים אליכם , זהו הכלי בשבילכם . ולבנות המין היפה : ניתן לקבל אותה גם בצבע ורוד !

וספה LX125 - מבחן דרכים

וספה LX125 – מבחן דרכים

 

 

 

עוד מדו גלגלי