זקוקים להלוואה? הנה מספר דברים שחשוב שתבדקו לפני הגשת הבקשה

רגע לפני שאתם לוקחים הלוואה למשכנתא, הגדירו את המטרה של אותה ההלוואה, בדקו את הריבית שמוצעת, השוו מחירים, תבדקו מיהו הגוף המלווה ומה קורה במקרה של פירעון מוקדם של ההלוואה.

מדור שיווקי 24 באוק, 2022
קרדיט תמונה pexels.com

יש לא מעט מקרים בהם יכול לעלות הצורך להלוואה כספית – לצורך רכישת דירה, רכישת רכב, לימודים אקדמאיים, חתונה ועוד מגוון רחב של סיבות.
את ההלוואות ניתן לבקש מהבנקים או מגופים חוץ בנקאיים – כאשר כיום, רשימת הגופים אשר מספקים הלוואות הינה מגוונת וארוכה.
לא משנה מהי הסיבה בגינה אתם מעוניינים לקחת הלוואה, חשוב שתדאגו לעשות את הצעד הזה בתבונה:


להגדיר את הדרישות והצרכים מההלוואה

בשלב הראשון, קיימת חשיבות גבוהה להגדיר את כל הצרכים והדרישות שלכם מאותה ההלוואה. הגדירו את המטרה של אותה ההלוואה – במקרים רבים, תגלו שיש גופים אשר מציעים הלוואות למטרות ספציפיות, בתנאים טובים יותר. חשוב שתבינו מהו סכום הכסף אותו אתם מעוניינים להלוות – ומהו סכום הכסף אותו תוכלו להחזיר בכל חודש – מה שיוכל לאפשר לכם גם להבין לאיזה תקופת זמן תיקחו את ההלוואה.

גובה הריבית של ההלוואה

יש לקחת בחשבון שבשביל לקבל הלוואה אתם תדרשו לשלם ריבית – אשר תהווה למעשה את הרווח של הגוף המלווה מאותה ההלוואה. יש לא מעט פרמטרים אשר יכולים להשפיע על גובה הריבית ואחד מהם הוא דירוג האשראי של המלווים. פרמטרים נוספים אשר יכולים להשפיע על הריבית: גובהה של סכום ההלוואה, מספר ההחזרים ועוד.. ולכן, כדאי לקחת גם את השיקולים הללו בחשבון כאשר מקבלים החלטות לגבי ההלוואה.

מי הגוף המלווה?

כאשר אתם בוחרים בגוף מלווה אתם צריכים לבחור בסופו של דבר את סוג הגוף ואחר כך את הגוף הספציפי אשר יעניק לכם את ההלוואה – כך לדוגמא, אם החלטתם שאתם מעוניינים לקבל את ההלוואה מבנק, כדאי שתבדקו מהן האפשרויות המוצעות לכם מהבנקים. באופן כללי, להלוואה בנקאית יש לא מעט יתרונות שאחד מהם בא לידי ביטוי בריבית הנמוכה. יחד עם זאת, הבנקים לא מספקים הלוואה לכל אחד ובמקרים רבים, מי שמעוניין בהלוואה עתיד לגלות שהאפשרות היחידה בעבורו תהיה לפנות לגוף חוץ בנקאי. באופן כללי, ההמלצה היא לבדוק מי הגוף אשר מציע את ההלוואה בתנאים הטובים ביותר. מעבר לכך, חשוב לבדוק את הרקע של אותו הגוף – האם מדובר בגוף מקצועי ומנוסה, בעל שם ומוניטין בתחומו.

פירעון מוקדם של ההלוואה

ההמלצה היא לקחת הלוואה אשר מאפשרת פירעון מוקדם – כלומר, במידה ותקבלו בסופו של דבר סכום כסף אשר יאפשר לכם לסגור את ההלוואה לפני הזמן, תוכלו לעשות זאת בכל פרק זמן רלוונטי. במקרים רבים, הדרך היחידה לפרוע הלוואה תכלול תשלום של עמלת פירעון מוקדם – וההמלצה היא כמובן לנסות ולבחור הלוואה אשר ניתן לפרוע אותה גם ללא אותה העמלה.

מחויבויות נוספות

במקרים רבים בכדי לקבל הלוואה מהבנק או מגוף אחר, תדרשו לעמוד בהתחייבויות נוספות. כך לדוגמא, כתנאי לקבלת הלוואת המשכנתא, הבנקים יחייבו אתכם לעשות ביטוח מבנה למשכנתא – מה שיהווה כהוצאה כספית נוספת וארוכת טווח, שיש לקחת בחשבון לפני קבלת ההחלטה.
לסיכום, הלוואה כספית יכולה לסייע לנו במידה רבה בתקופות שונות בחיים, הן יכולות לסייע לנו להשלים רכישה של מוצר מבוקש, לממן אירוע חשוב ובעל ערך רגשי, לסגור הלוואה ואפילו לסייע לממן הליך רפואי מורכב ומציל חיים. יחד עם זאת, בכדי ליהנות מכל התועלות והיתרונות של ההלוואה קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את הגוף המלווה – ולוודא שמדובר בגוף מקצועי ובעל אמינות גבוהה. ובנוסף, יש לשים דגש על כל אותם הפרמטרים אשר יבטיחו בחירה בהלוואה אשר מציעה תנאים טובים ומשתלמים.

קרדיט תמונה pexels.com