חברת איילון ביטוח מצטרפת לתחום טעינת הרכבים החשמליים

לא רק ביטוח: חברת איילון ביטוח נכנסת לתחום טעינת הרכב החשמלי החכמה, באמצעות השקעה של 10 מיליון שקל בחברת וימור נטוורק המפתחת רשת טעינת רכב חכמה.

ששי כהן 29 בנוב, 2023
יונדאי איוניק חשמלית

אל שוק החברות הפועלות בתחום הטעינה החכמה והמנוהלת לרכב, המתאימה בעיקר ללקוחות של מגדלי מגורים ומשרדים, מצטרפת כעת גם חברת איילון ביטוח, שמודיעה על כניסתה לתחום והשקעה בחברת וימור נטוורק המפתחת כעת רשת טעינת רכב חשמלי חכמה.


חברת הביטוח איילון התקשרה בהסכם להשקעת אקוויטי של 10 מיליון ₪ בחברת וימור נטוורק בע"מ (Vimore), המפתחת מערכת חדשנית לניהול ואופטימיזציה של צריכת חשמל של עמדות טעינת רכבים חשמליים. ההשקעה משקפת לוימור נטוורק שווי של 70 מיליון ₪ ואיילון תחזיק לאחר ההשקעה כ-12.5% בחברה. 

שוק הרכבים החשמליים הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, כאשר תחזיות משרד האנרגיה מעריכות שעד סוף שנת 2025 יהיו בישראל כ-210 אלף כלי רכב חשמליים. צמיחה זו טומנת בחובה גם אתגרים רבים עבור השוק. בין השאר, גם עבור שוק טעינת הרכבים החשמליים. בתוך כך, כבר היום לוימור יש הסכמים עם מספר רב של חברות גדולות במשק העתידות להנות מהמערכות החדשניות של החברה כבר בעתיד הקרוב. 

לדברי דרור איפרגן, מנכ"ל וימור נטוורק בע"מ, "אנחנו שמחים על האמון שנתנו בנו איילון, ואני מאמין שמצאנו שותפים אמיתיים לדרך. ההשקעה הנוכחית תסייע לחברה להמשיך ולטייב את המערכת המתקדמת, כמו גם לסייע בהאצת קצב ההתקנות של המערכת ולהביא בשורה לתחום הניהול והאופטימיזציה של צריכת החשמל בשוק טעינת הרכבים החשמליים".

לדברי תמיר הרשקוביץ, סמנכ"ל ומנהל אגף השקעות באיילון ביטוח, "איילון ביטוח רואה בתחום טעינת הרכבים החשמליים תחום בעל פוטנציאל צמיחה גבוה מאד, ומעריכה כי בשנים הקרובות וימור תהפוך לשחקן משמעותי בתחום. אנו סבורים שלוימור יתרון תחרותי מובהק הנובע משליטת החברה בכל שרשרת הערך הטכנולוגית והתפעולית, ומשכך ההשקעה בה מהווה נדבך חשוב במסגרת אסטרטגיית ההשקעות הלא סחירות של קבוצת איילון ביטוח".