חברת הגרירה שגריר : היפניות הכי פחות נתקעות

חברת הגרירה " שגריר " חוגגת 30 שנות פעילות ומספקת נתונים: היפניות והקוריאניות הכי אמינות כיום ותקלות חשמל ואלקטרוניקה הכי פופולריות כיום.

ששי כהן 06 בינו, 2015

חברת הגרירה ושירותי הדרך "שגריר" מספקת היום נתונים מעניינים אודות פעילות החברה בישראל בשנה החולפת. במקביל, חוגגת החברה 30 שנות פעילות מאז החלה לפעול בשנת 1984, בהם העניקה החברה כ- 7.4 מיליון שירותים בתחום הגרירה, חילוץ, תיקוני דרך ועוד.



לדברי שגריר, בשנה החולפת, סיפקה החברה כ- 240 אלף שירותים, מתוכם 56% גרירות, ו- 44% התנעות ותיקונים. גם בשנה החולפת הובילו את רשימת החילוצים בעיות חשמל ואלקטרוניקה ( 44% ), בעיות מנוע ומחשב ( 17.5% ), חילוצים בשל גניבות/תאונות/ עלייה באש ( 15% ) ובעיות בתיבת ההילוכים ( 6.6% ). בעיית תקר בגלגל ( פנצ'ר ) גרמה ל- 4.3% מהחילוצים. עוד עולה כי 828 מהחילוצים נבעו מאורות דולקים שנשכחו ברכב וגרמו לריקון המצבר, 747 נהגים נתקעו עקב מילוי דלק לא נכון, 531 לקוחות נעלו את הרכב עם המפתחות בפנים ו-364 לקוחות נתקעו לאחר שנסעו בשטח לא סלול.
מכוניות חדשות אמינות יותר?
לפי שגריר, 6.3% מהמכוניות מודל 2014 שמנויות בחברה נזקקו בשנה החולפת לחילוץ, ו- 7.8% משנת הייצור 2013. יחד עם זאת, מרבית המכוניות שנזקקו לחילוץ הינן בנות יותר מ- 10 שנים, כאשר 44.2% מהחילוצים הינם מכוניות משנת 2002 והלאה. מכוניות יפניות המשיכו גם בשנה החולפת להזדקק הרבה פחות לחילוצים ולמרות נתח שוק של 47.5% אחזו רק ב- 19.7% מהקריאות לחילוץ. המכוניות הקוריאניות שחלקן בשוק עומד על 14.2% סיפקו 23.4% מהחילוצים ומכוניות אירופאיות שחלקן בשוק 29.4% נזקקו ל-35.4% מהחילוצים. נתונים עגומים מספקות גם המכוניות האמריקניות עם 28.7% מהחילוצים, למרות שחלקן בשוק הרכב עומד על 5.56% בלבד.
מתי נתקעו הכי הרבה מכוניות בארץ ב-2014?
חודש אוגוסט החם היה החודש הכי עמוס מבחינת שגריר עם 985 קריאות לחילוץ בממוצע בכל יום. היום הכי בעייתי בשנה החולפת היה ביום ראשון ה- 28 בספטמבר, ( יום לאחר ראש השנה ) בו נזקקו 1,593 בעלי מכוניות לעזרה. בסופו של דבר, מסכם יוסי רגב מנכ"ל שגריר שהמכוניות המשווקות כיום בישראל אמינות משמעותית מהדגמים של העבר, ומרבית תקלות האלקטרוניקה והחשמל מלוות מכוניות מודרניות נעוצות באירות ההתקנות של האביזרים בארץ, אך גם שם ניכר שיפור מתמיד.