חברת QUESTAR מציגה: חיזוי בריאות הרכב

חברת הטכנולוגיה הישראלית QUESTAR משיקה טכנולוגיה חדשנית לחיזוי בריאות הרכב, העשויה לחסוך ליצרני רכב וציי רכב גדולים כסף רב בזיהוי מוקדם של תקלות ברכב.

ששי כהן 09 במאי, 2022
חברת QUESTAR

חברת האוטו-טק הגלובאלית QUESTAR, משיקה טכנולוגיה פורצת דרך לחיזוי בריאות הרכב (Vehicle Health Management- VHM) שלדעתה עשויה לשנות את חוקי המשחק בעולמות האוטומוטיב.


מדיי שנה ניצבים אתגרים רבים בפני ענף הרכב העולמי, ביניהם הוצאות עתק על תקלות הנאמדות במאות מיליארדי דולרים בשנה, אשר יכלו להיחסך בזיהוי מקדים. כך למשל, עלויות טיפול בתקלות שונות הנגרמות ברכב חדש, מובילות להוצאות עתק אצל יצרני הרכב כמו במקרה של עלויות ריקול שנתיות שנאמדות בכ- 20 מיליארד דולר בשנה, ועלויות מימוש תביעות אחריות הרכבים הנאמדות בכ-45 מיליארד דולר בשנה. במקרים של ציי רכב, המחזיקים לדוגמה גם בכלי רכב שיצאו מתקופת האחריות, תקלות מינוריות שלא מזוהות בזמן, עשויות בחלק מהמקרים להתגלגל לפגיעה במכלולים יקרים יותר ברכב, צריכת דלק גבוהה המשפיעה גם על זיהום אוויר ואף השבתה של כלי רכב הפוגעת בעבודה השוטפת וגורמת להפסדים. 

פריצת הדרך שמציגה חברת QUESTAR, ממירה את הנתונים הרבים המצטברים מכל מערכות הרכב, לתובנות תחזוקתיות ועסקיות ומאפשרת פעולה מתקנת על פני כל מערכות הרכב. מנוע הבינה המלאכותית, מאבחן באופן מהיר ומדויק את התקלות ברכב ומתריע עליהן מבעוד מועדמערכת זו תומכת בקיימות לסביבה, הודות ליכולות גבוהות בניטור תקלות בזמן אמת, בחיסכון בדלק ובמניעת פליטת מזהמים. פלטפורמת ניתוח הנתונים המתקדמת נוחה לשימוש, נגישה למשתמשים באמצעות ממשקי web והפעלת APIs שונים, או באמצעות מכשירים ניידים. היא מציגה טכנולוגיה עמוקה ומודולרית Full Stack המותאמת לצרכי הלקוח בהתאמה אישית.

חברת QUESTAR מציעה שינוי תפיסתי, באמצעות מוצר נגיש המזהה תקלות מראש ובכך שומר גם על בטיחות הנהג והנוסעים ברכב. רמת השילוב המשלים בין שתי טכנולוגיות הבלעדי לחברה, מאפשר רמת דיוק גבוהה וביצועים שלא נראו כמותם. יצרניות הרכב יוכלו להוזיל את עלויות התכנון, צמצום תביעות במסגרת האחריות המוענקת לרכב והפחתת ריקולים למינימום. ציי רכב מסחריים, יוכלו להגדיל את זמן הפעולה של הרכבים בכביש, להגן ולייעל את פעילותם בשטח, להפחית את עלות הבעלות הכוללת (TCO), חיסכון בהוצאות הטיפול במוסך, הפקת תובנות מהתנהגות הנהג בשטח ושיפור בטיחות ושביעות רצון הלקוחות.

פרויקט מקומי ראשון בשיתוף חברת האוטובוסים קווים

בפרויקט שערכה החברה למשך כשבועיים על צי רכב של חברת קווים (המפעילה למעלה מ- 1,500 כלי רכב עירוניים ובינעירוניים) נמצא כי 90% מהאוטובוסים היו תקינים וב-10% מהם זוהתה אנומליה באמצעות אלגוריתםAI  מיוחד בשני אזורים עיקריים. בראשון מודל ה- AI זיהה בעיה במערכת הפליטה, ומערכת הטלמטריה השלימה את התמונה בזיהוי מדויק של בעיית צריכת שמן מנוע מוגברת, על אף שנתון זה לא זוהה על ידי מערכות המחשוב של הרכב ולא תועד בהיסטוריית הרכב ובכך, נחסך צורך בהחלפת רכיבים שעלותם מסתכמת בעשרות אלפי שקלים לרכב. בסוג השני, נמצא כי תהליך ניקוי מסנן החלקיקים שמותקן במערכת הפליטה באוטובוס, אינו משלים במלואו את הסייקל הנדרש לצורך ניקוי ושריפת המזהמים. גם כאן נחסכו הוצאות משמעותיות לרכב על ידי טיפול יזום. 

לדברי ארז לורבר, מנכ"ל חברת Questar: " השילוב בין AI עם טלמטריה מתקדמת, מספק בדיקה כפולה של שתי הטכנולוגיות בו זמנית, ברמת דיוק גבוהה במיוחד המאפשרת לדעת בכל רגע נתון על מצב הרכב ולטפל בו רק כשנדרש. במקביל, אנו עובדים באופן צמוד עם מספר יצרני רכב, על הטמעת הטכנולוגיה ברכב חדש עוד בשלב הייצור, כך שהיא תותקן על גבי מחשב הרכב  built-inותאפשר גם ליצרן וגם ללקוח לעקוב באופן שוטף אחר מצב בריאות הרכב".

טכנולוגיית QUESTAR תוצג לראשונה בישראל, בתערוכת EcoMotion, אשר תתקיים ב-11 במאי בגני התערוכה בתל אביב.